Gå til innhold

svigermerra

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så lei av at svigermor i mine selskaper, i mitt hjem, skal ta over vertinnerollen hver gang!! hun kan plutselig finne på å by gjestene på kake når jeg ikke engang har fått ryddet av bordet etter siste måltid.. hva skal jeg gjøre? hun responderer ikke på blikk kontakt og sier jeg til henne at jeg skal gi beskjed når jeg trenger hjelp, så skjønner hun ikke tegningen.. hun er ikke slem, men hva kan jeg gjøre? kan jeg si neste gang det skjer? kan jeg spørre: " kan jeg få servere mine gjester i mitt hus selv?" eller er det altfor frekt?? hjelp kjære snille mennesker der ute..

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Hm, ikke så lett. Hun er jo egt ikke slem, bare ivrig, hvis man skal være litt storsinnet. Hva med å gjøre det samme hos henne, men på mest mulig hyggelig måte? Ikke si noe som blir liggende som slagg i maskineriet i hundre år, bare gjør det samme når hun er den egentlige vertinnen, og om hun sier noe så vær like hyggelig og si at du trodde det var sånn her i familien og at du slett ikke tenkte å bry deg, men at du har tatt hennes eksempel...?

Skrevet

Skal jeg være ærlig så syns jeg manne/samboern din skal si i fra til henne.det er ikke din mor,men hans.

jeg hadde blitt rimelig irritert om min svigermor hadde gjort no slikt.Men så vet jeg også at samboern min hadde sagt i fra til mor si om det skulle hatt skjedd.

min mening ;)

Skrevet

Du får låse inn kakene til de skal serveres, kanskje hun hadde tatt hintet:)

Skrevet

Ja, kjempebra, lås også døra til kjøkkenet dersom du kan, og ha nøkkelen i forkle slik som husfrua hadde i gamledager. Og så kan du ha sånn "morgenmøte" med svigermor for å forklare rekkefølgen på serveringa, før gjestene kommer, litt sånn uformelt. :D

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg stemmer nå for å låse inne svigermerra jeg da. Og ikke slippe henne ut før kakene er på bordet.

Kanskje hun lærer etterhvert ;)

Skrevet

Åh, jeg skulle ønske jeg hadde samme svigermor!

Skrevet

Takk for alle svar:) jeg tror det beste er at jeg sier i fra til min mann før gjestene kommer at jeg klarer fint å være vertinne i mitt eget hus og det kan han si i fra til moren sin før de kommer. også kan jeg si til henne at jeg skal gi beskjed når jeg trenger hjelp.

Skrevet

Jeg er ikke uten videre enig med alle som mener konflikter med svigermor bør gå gjennom mannen. Både svigermor og svigerdatter er voksne mennesker og må kunne greie en respektfull dialog om uenigheter uten å bruke megler. Dessuten er vel ikke svigermor dummere enn at hun skjønner hvor det kommer fra, og det er bedre med direkte kommunikasjon for å unngå misforståelser.

I tillegg er det ikke gitt at alt svigerdatter opplever problematisk er et problem for mannen hennes, og da bør han slippe å framføre meninger han ikke har.

Om mannen min har problemer med min mor får han ta det opp med henne, ikke meg. Vi går ikke på ungdomsskolen lenger noen av oss...

Skrevet

Jeg er ikke uten videre enig med alle som mener konflikter med svigermor bør gå gjennom mannen. Både svigermor og svigerdatter er voksne mennesker og må kunne greie en respektfull dialog om uenigheter uten å bruke megler. Dessuten er vel ikke svigermor dummere enn at hun skjønner hvor det kommer fra, og det er bedre med direkte kommunikasjon for å unngå misforståelser.

I tillegg er det ikke gitt at alt svigerdatter opplever problematisk er et problem for mannen hennes, og da bør han slippe å framføre meninger han ikke har.

Om mannen min har problemer med min mor får han ta det opp med henne, ikke meg. Vi går ikke på ungdomsskolen lenger noen av oss...

hehe, problemet er at jeg har ikke like mye respekt fra henne som mannen min. jeg har prøvd med andre ting å gi direkte beskjed på en klar og så hyggelig måte som mulig men hun bare fnyser av det jeg sier...
Skrevet

Åh, jeg skulle ønske jeg hadde samme svigermor!

du kan godt fÅ henne... GRATIS.. tuller:) hun er et godt menneske!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...