Gå til innhold

Sykt barn, men far skal tvinge seg til samvær..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et to år gammelt barn som har vært syk hele uken. Feber, brennkopper, slapp.. I helga har hun bursdag, og det er også fars samværshelg. Jeg har sagt at jeg synes at det beste, selvfølgelig, er at hun får være her hjemme og bli frisk, så kan han heller ta henne neste helg eller uke. Det kom ikke på tale, svarte han.

Nå skal nå han gjøre alt så mye vanskeligere fra før av, så kom ikke som et sjokk at han er svært lite samarbeidsvillig. Men at det skal gå utover barnets helse?!

Så nå må jeg sende mitt febersyke barn ut av huset, til faren, og i et bursdagsselskap mens hun er syk!

Frustrasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såfremt ikke reisen fra deg til far er mange timer, eller innebærer flyreise, så bør vel han kunne ta seg av henne like godt som deg når hun er syk. Og han selv må jo tilpasse bursdagsfeiringen utifra barnets allmenntilstand. Jeg har vokst opp med skilte foreldre, og det ville aldri falt meg inn at jeg skulle miste en pappahelg bare fordi jeg var syk.

Skrevet

Det er ca 3 timers kjøring i bil.. Men uansett, får vel sende henne avgårde.

Skrevet

Ungen kan da vel være syk hos pappa like bra som syk hos deg. Senk skuldrene og vær glad pappa vil ta sin del.

Skrevet

Enig med #2 og #4. Synes egentlig det er du som virker vanskelig og lite samarbeidsvillig.

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Det er ca 3 timers kjøring i bil.. Men uansett, får vel sende henne avgårde.

Jeg er forsåvidt enig med de andre om at hun kan være hos pappaen sin selv om hun er syk.

Men hvis det stemmer at det er omkring 3 timers kjøring i bil for å komme til han, så ville nok jeg også hatt betenkeligheter med å sende henne avgårde hvis hun er i like dårlig form i morgen. Det kan bli litt i det lengste laget for en som har feber og er slapp.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg syns heller ikke det er noe særlig å levere sykt barn hos pappan som ikke har henne så mye, og som jeg føler ikke kjenner henne like godt som meg. Hehe. Fælt å si det, men er dessverre sånn det føles å være hønemor.

Men du har vel ikke så mye annet valg enn å la henne være der?

Du kan jo prøve å forhandle deg frem med at han kan ha henne når hun blir flisk, neste bursdag eller at hun kan smitte o.l.

Lykke til

Gjest Antarctica
Skrevet

Sendte min syke gutt til pappa i går uten vansker, men så er det bare 10 min i bil dit... Jeg syns faktisk far er egoistisk her. Faren til sønnen min har også svart belte i egoisme, men han var innom dagen før, og konkluderte med at dersom barnet ikke ble bedre på de neste 24 timer, hadde det ingen ting i en bil å gjøre - ikke i 10 min en gang. Jeg var enig. Heldigvis gikk feberen ned. Syns faktisk du kan si til far at dette er et unntakstilfelle, og at han må bare bøye seg for naturen. Det er sykdommen og ikke du som tar denne avgjørelsen.

Skrevet

Herregud, dette er typisk "ekskone" faktor, du lurer deg til å ha datteren din på bursdagen hennes ved å skylde på sykdommen. En far klarer da meget godt å passe på henne, og bilturen er kun 3 timer!

Skrevet

Jeg reiser ikke 3 timer i bil med feber og brannkopper. Gjør dere?

Jeg hadde heller ikke sendt avgårde et barn på en 3-timers biltur KUN for å behage de voksne. Her tar man hensyn til barnet og lar barnet få ro og fred når barnet er syk.

Skrevet

Herregud, dette er typisk "ekskone" faktor, du lurer deg til å ha datteren din på bursdagen hennes ved å skylde på sykdommen. En far klarer da meget godt å passe på henne, og bilturen er kun 3 timer!

Si meg, leste du hi sitt innlegg i det hele tatt? Antar du alltid at folk juger om motivene sine?

Eller er du en av disse hysteriske stemødrene som ALLTID tror at mødre har onde, egoistiske hensikter med alt de foretar seg?

Selv ville jeg aldri reist på en tre timers biltur om jeg var febersyk og slapp. Helt utrolig at du forventer det av en unge.

Hi: hør med helsesøster og be evt henne ringe far og banke litt enkel hverdagsfornuft inn i hodet hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...