Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Nevn små ting i hverdagen som gjør deg glad
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Søndager, en varm dusj, den gode stillheten som senker seg når mørket kommer, en varm kopp kakao og en god hår-dag. Når datteren min gir meg en klem, når vi slipper kø på vei dit vil skal, når postmannen kommer med godt vær uten vinduskonvolutter og når det plutselig begynner å regne akkurat den dagen jeg ikke fant to like sko og måtte dra av gårde i grønne sjøstøvler. Lykken er å finne en sekk med tomflasker innerst i boden når man har tombola på konto, en forkjølelse på retur og det å finne en ulest bok når man har lest alle de andre man hadde fra før. Det er tid til en kopp kaffe før man haster av gårde, en telefon fra en gammel venn, ullsokker på kalde høstdager og en bukse fra i fjor som fortsatt passer. Lykken er å sitte helt stille og bare lytte på at hun som burde sove for lenge siden synger "Bjørnen sover" til lille-vovva før hun sier "natta vovven" og så blir det stille. Hverdagslykken er for meg summen av alle de små gledene jeg treffer på og opplever hver dag.
Gjest 00000 Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Å fÅ klem av mine barn Å ha masse godis i skapet
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Å fÅ smÅ fine tilfeldige kommentarer. Feks, SÅ fin du var med de sokkene ;-)
JessicaDay Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Søndager, en varm dusj, den gode stillheten som senker seg når mørket kommer, en varm kopp kakao og en god hår-dag. Når datteren min gir meg en klem, når vi slipper kø på vei dit vil skal, når postmannen kommer med godt vær uten vinduskonvolutter og når det plutselig begynner å regne akkurat den dagen jeg ikke fant to like sko og måtte dra av gårde i grønne sjøstøvler. Lykken er å finne en sekk med tomflasker innerst i boden når man har tombola på konto, en forkjølelse på retur og det å finne en ulest bok når man har lest alle de andre man hadde fra før. Det er tid til en kopp kaffe før man haster av gårde, en telefon fra en gammel venn, ullsokker på kalde høstdager og en bukse fra i fjor som fortsatt passer. Lykken er å sitte helt stille og bare lytte på at hun som burde sove for lenge siden synger "Bjørnen sover" til lille-vovva før hun sier "natta vovven" og så blir det stille. Hverdagslykken er for meg summen av alle de små gledene jeg treffer på og opplever hver dag. NYYYDELIG skrevet <3
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 - å høre gledeshylene og se en superblid jente ta helt av hver eneste gang pappaen kommer hjem fra jobb. - å se samme lille jenta sjangle avgårde som en liten zombie.. (for det er jo ikke Så lett å holde balansen når man nylig begynte å gå) - å få en god klem av barn eller mann. - å ikke trenge å bekymre seg over økonomi (men ha det helt ok som vi har) - å se at det er sol ute - å vite at alle i familien har det bra :-)
Gidder ikke! Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Takk, Lykkefryd for det innlegget, det fikk meg faktisk til å sippe! Fordi jeg ble rørt ;-P Når ting er litt tungt eller man går seg litt vill i hverdagsproblemer eller større problemer, er det godt Å bli minnet på alle de små tingene som faktisk betyr så mye!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Når ungen gir deg et bredt smil fra vogna, og du puster inn den friske luften mens du merker sola varmer godt på kroppen og det begynner å bli vår!
Gidder ikke! Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Hverdagslykke for meg er -når mannen sier: "bare sov litt ekstra du, jeg tar begge barna" -en stille stund før huset våkner, med nytraktet kaffe, HELT for meg selv -klissete, varme barneklemmer -friske tulipaner -nyvasket hjem
Himmel og hav Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Akkurat nå: Rista brød med eplesyltetøy på og en kopp solbærte og tid til å sitte stille og kose meg med det
Mandalas Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Kan vel ikke si det bedre enn Lykke Fryd. Hverdagsglede er så mangt
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Det trøtte ansiktet til minsta hver morgen. Skulle helst satt lyden på lydløs, siden hun er like morragretten som meg. Men ansiktet er bare helt herlig. To hoppende glade barn som sier hade når de hopper avgårde til skolen om morran og har såvidt tid til å gi meg en hadekos. Hylet fra ungene når en av favorittmiddagene kommer på bordet. Igår var to stk superfornøyde, for det var fiskepinner på menyen. Barn som kommer krypende opp på fanget for å kose. En lang dusj en to ganger i uka når jeg er hjemme alene. Veldig deilig å få litt tid alene i ro og mak, og må si en lang dusj er skikkelig luksus etter mange år med små barn som har gjort at selv en superkjapp dusj aldri har blitt gjennomført uten unger som kommer og maser, krangler, skal være med eller ett eller annet. Hadde litt hverdagslykke akkurat. Koste med i solveggen ute med en kaffekopp og ett blad. Måtte nyte litt etter å ha vasket stua. Har fridag idag så må nyte den litt også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå