Gå til innhold

Er 26000 kroner utbetalt etter skatt dårlig??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe får ta meg sammen da. synes det var litt lite med tanke på at jeg fikk helligdagstillegget for og ha jobbet i jul og nyttår! Men neste lønning blir nok kraftig redusert:(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor mye du har jobbet for de pengene, hva slags utdanning og erfaring du har osv.

 

For en butikkansatt er det MYE, for en lege er det antagelig lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at du kan tjene så mye med så liten stilling?? Jeg er spes. spl. med 80% stilling og får utbetalt ca. 23.000 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier, jobber natt, har 50 %. Tar noen ekstravakter på dag, så mye jeg kan faktisk, men lønna denne mnd ble 22000. Kunne ha trengt et par tusen til i mnd ja.... så synes din lønn var veldig bra ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo litt an på hvor mye skatt du betaler også.....

 

Er litt skummelt hvis du betaler for lite skatt og får gode utbetalinger for da får du deg bare en smell der.

 

Min mann tjener veldig godt, men har ikke mer utbetalt grunnet opp mot 50% skatt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100 %, har 6 års universitetsutdannelse, 14års bransjerfaring og mindre utbetalt enn det hver måned ... Men det er jo lønna før skatt som er interessant egentlig, alle betaler jo forskjellig skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde brutto på over 35.000 kroner denne måneden.

Og jobber i det private, og har forhandlet meg frem bedre lønnsbetingelser.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt dritglad om jeg hadde fått 26 000 kr utbetalt:) Men det kommer vel an på hvor mye man jobber, utdannelse, yrkesretning, ansiennitet osv. hva som er bra og dårlig lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høyere skatt på "ekstralønn":..Altså lønn ut over nattillegg, helgetillegg og fastlønn osv om du har tatt på deg dette EKSTRA ut over det du normalt jobber. Her har vi en bonusutbetaling hver november, da vi jobber 10 lørdager i året. Disse samles opp og betales da,- skatten på disse beregnes som "tilleggslønn/annen lønn",- ergo er det skattetrekket som står på del to på skattekortet osm trekkes,- andre igjen vet jeg har "tradisjon" og trekke 50% av slike utlønninger. Det kan de gjøre, da hovedarbeidsgiver som regel har bare skattekort del1,- og det ikke er "ulovlig" og trekke MER skatt en det som er angitt. Og trekke mindre derimot :)

 

Mulig derfor du synes utbetalingen ble mindre i forhold til hva bruttolønna egentlig skulle tilsi. Men 26 000 igjen av 35 000, høres ikke unormalt ut heller da...Det er bare 25% skatt det.....Så det er IKKE trekt mer av de ekstravaktene, om du da ikke har særskilt lav skatt til vanlig????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måneden hadde jeg utbetalt litt i underkant av 28 000, mens bruttoen var ca 45 500. Jeg tror du betaler altfor lite skatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...