Gå til innhold

Hvordan er nøstebarn sine klær i str?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter en god ulldress som vi kan ha under parkdressen til neste høst/vinter når han begynner i bhg. Fant DEN fine dressen på Polarn O. Pyret som jeg forelsket meg helt i, men bare dressen er litt tynn når det blir kaldt i lufta. Ble inspirert av tråden om ull/fleece dressene, og de dressene fra nøstebarn ser jo helt fantastiske ut! :) Stiv pris, men alle jeg kjenner virker å være fornøyd med klærne derfra.

Vi har en stor gutt på 6,5 mnd, bruker allerede str 80. Har faktisk kledd på enkelte klær i str 86 også, og det går fint bare jeg bretter opp armer og ben. Parkdressen har jeg kjøpt i str 92 (1,5år-2år). Tror dere ikke det holder til høsten? merker jo at veksten har stagnert litt siden jul. Begynte å bruke 80 før jul, og bruker det jo enda :)

Hvis noen har erfaring med parkdresser fra Polarn O Pyret, så gjerne fortell! Vanskelig for en førstegangsmamma å vite hva som er bra og ikke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ikke brukt parkdresssen fra POP, men sånn generelt er min erfaring at parkdresser er gode og romslige, så man ikke bør ta for mye i når det gjelder størrelse. Vår gutt var også veldig stor (har vippet mellom nest øverste og øverste percentil på høyde), men første året i barnehage brukte han bare størrelse 86 i parkdress (født i juni, så han var et år og noen måneder da han begynte bruke parkdressen). Så med mindre gutten din er avvikende stor, bør i hvert fall størrelse 92 holde da, tenker jeg.

Angående Nøstebarn har jeg ikke prøvd ull/fleece dressene deres, men de andre klærne jeg har brukt derfra har vært gode og romslige. Det pleier også å være angitt for de enkelte plagg om de er store eller ikke på nettsidene til Nøstebarn. Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å kjøpe dette, og heller sett hvor stor han faktisk blir til høsten. :) Med mindre det er noen veldig gode tilbud på gang nå, da... ;)

Skrevet

Jeg kjøpte ulldressen fra Nøstebarn til gutten min. Han er snart 4 måneder og ca. 62 cm. Da jeg prøvde str 62/68 så passet den fint bortsett fra kort i ryggen. Damen i butikken sa at dette kunne være en utfordring for noen. Jeg kjøpte derfor str. 74/80. Den er god og stor, for å si det sånn. ;) han passer den nok til høsten også...

Skrevet

Takk for svar! :) tror kanskje det er lurt å vente å se hvordan han vokser framover, ja. Han er jo ikke avvikende stor, men stor nok ;) han er ganske kompakt, så det er ikke lengden det går på :P

Regner med Nøstebarn har disse dressene til høsten også (?). Da venter jeg med å kjøpe til jeg vet helt sikkert :)

Ha en fin dag!

Skrevet

Har en i str. 80/86 (kjøpt for å passe leeeenge). Det går fint an å bruke den på gutten som bruker 74/80 til vanlig, men det hadde nok vært verre om han hadde vært mer aktiv og skulle ha beveget seg mer (den er stooor).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...