1frafør_1påvei Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Leter etter en god ulldress som vi kan ha under parkdressen til neste høst/vinter når han begynner i bhg. Fant DEN fine dressen på Polarn O. Pyret som jeg forelsket meg helt i, men bare dressen er litt tynn når det blir kaldt i lufta. Ble inspirert av tråden om ull/fleece dressene, og de dressene fra nøstebarn ser jo helt fantastiske ut! Stiv pris, men alle jeg kjenner virker å være fornøyd med klærne derfra. Vi har en stor gutt på 6,5 mnd, bruker allerede str 80. Har faktisk kledd på enkelte klær i str 86 også, og det går fint bare jeg bretter opp armer og ben. Parkdressen har jeg kjøpt i str 92 (1,5år-2år). Tror dere ikke det holder til høsten? merker jo at veksten har stagnert litt siden jul. Begynte å bruke 80 før jul, og bruker det jo enda Hvis noen har erfaring med parkdresser fra Polarn O Pyret, så gjerne fortell! Vanskelig for en førstegangsmamma å vite hva som er bra og ikke
Cruella De Vil Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Hei, jeg har ikke brukt parkdresssen fra POP, men sånn generelt er min erfaring at parkdresser er gode og romslige, så man ikke bør ta for mye i når det gjelder størrelse. Vår gutt var også veldig stor (har vippet mellom nest øverste og øverste percentil på høyde), men første året i barnehage brukte han bare størrelse 86 i parkdress (født i juni, så han var et år og noen måneder da han begynte bruke parkdressen). Så med mindre gutten din er avvikende stor, bør i hvert fall størrelse 92 holde da, tenker jeg. Angående Nøstebarn har jeg ikke prøvd ull/fleece dressene deres, men de andre klærne jeg har brukt derfra har vært gode og romslige. Det pleier også å være angitt for de enkelte plagg om de er store eller ikke på nettsidene til Nøstebarn. Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å kjøpe dette, og heller sett hvor stor han faktisk blir til høsten. Med mindre det er noen veldig gode tilbud på gang nå, da...
Mamma4livet Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Jeg kjøpte ulldressen fra Nøstebarn til gutten min. Han er snart 4 måneder og ca. 62 cm. Da jeg prøvde str 62/68 så passet den fint bortsett fra kort i ryggen. Damen i butikken sa at dette kunne være en utfordring for noen. Jeg kjøpte derfor str. 74/80. Den er god og stor, for å si det sånn. han passer den nok til høsten også...
1frafør_1påvei Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar! tror kanskje det er lurt å vente å se hvordan han vokser framover, ja. Han er jo ikke avvikende stor, men stor nok han er ganske kompakt, så det er ikke lengden det går på Regner med Nøstebarn har disse dressene til høsten også (?). Da venter jeg med å kjøpe til jeg vet helt sikkert Ha en fin dag!
Maitrollet Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Har en i str. 80/86 (kjøpt for å passe leeeenge). Det går fint an å bruke den på gutten som bruker 74/80 til vanlig, men det hadde nok vært verre om han hadde vært mer aktiv og skulle ha beveget seg mer (den er stooor).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå