Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 uten sex før dere sa fra til kjæreste/samboer/mann, at noe må gjøres? Her har vi hatt sex TO ganger i 2012, og ifjor var frekvensen på ca 1 gang i måneden. Vi har ingen små babyer, jeg har barn fra før, og han har ingen. Det er jeg som ordner 80% av ting med barna, og vi deler husarbeid ca 60/40 der jeg gjør mest (jobber like mye begge to). Mannen er i slutten av 20-årene, frisk og rask, trener litt og passer på helsa. Ut fra det jeg vet så har han ikke vært mishandlet under oppveksten eller i sitt voksne liv. Når vi først har sex, så er han KUN interessert i at HAN har det godt, og ikke opptatt av å gi meg orgasme i det hele tatt. Jeg faker aldri, så han ser jo at jeg aldri kommer, uten at det bryr ham nevneverdig. Alle forsøk på sexleker, sexy undertøy, ny frisyre, flørting, god middag osv ender med avvisning. Han selv tar initiativ ca en gang hver måned, og de siste månedene har jeg hatt på følelsen at han ikke en gang nyter når vi har sex, at han synes kanskje det er ekkelt å ta på meg. Hvor lenge hadde dere gått før dere sa fra? Her er det slik at jeg ikke tviler på at han er glad i meg (har bodd sammen i litt over 1 år), at han vil stifte familie i fremtiden, ha flere barn, men akkurat den sex-biten frustrerer meg noe enormt. Jeg er voksen nok til å ikke la det gå innpå meg slik at jeg føler meg usexy og stygg, og tenker at det er noe feil med meg. Har hatt min andel sexpartnere før jeg traff min nåværende mann, og aldri fått høre at jeg var dårlig i senga, ekkel, eller truffet på noen som aldri vil - så dette her er nytt. Jeg har prøvd å ta opp forsiktig det at vi nesten aldri "har oss", men han har bare funnet på unnskyldninger som ikke holder vann. Siden sist gang jeg tok det opp, har jeg ikke sagt noe om det. Hva hadde dere gjort? Tatt det opp på ordentlig måte og krevd svar, eller bare lot det gå og forsont dere med at samlivet forblir uten sex fremover?
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Jeg hadde tatt det opp og ikke gitt meg før jeg hadde fått svar. Men jeg er veldig glad i og opptatt av sex. Vil helst ha sex flere ganger i uka. Det er for mange et litt vanskelig tema og ta opp, men jeg hadde prøvd igjen. Lykke til
Gjest 5 andre Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Jeg hadde vært mer direkte mot min. Vi har også perioder av tørke, og da har verken jeg eller han problemer med å ta opp emnet. Vi spør hverandre direkte hva som er årsaken til at lysten er laber, og aksepterer forklaringen med viten om at ting blir bedre igejen. Jeg hadde også konfrontert han med hvorfor han ikke orket/ønsket å tilfredsstille meg, og fortalt at min nytelse er like viktig. Jeg tror på at ting lettere lar seg løse med åpenhet.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Jeg hadde vært mer direkte mot min. Vi har også perioder av tørke, og da har verken jeg eller han problemer med å ta opp emnet. Vi spør hverandre direkte hva som er årsaken til at lysten er laber, og aksepterer forklaringen med viten om at ting blir bedre igejen. Jeg hadde også konfrontert han med hvorfor han ikke orket/ønsket å tilfredsstille meg, og fortalt at min nytelse er like viktig. Jeg tror på at ting lettere lar seg løse med åpenhet. Problemet er at jeg har spurt ham ganske direkte før, og da kommer han med forklaringer som jeg ikke uten videre kan akseptere. Når han sitter og spiller X-box i 2 timer og etterpå sier at han er for trøtt eller sliten til å ha sex (når han er opplagt nok til å spille ganske krevende TV-spill), så er det ingen forklaring som jeg setter lit til dessverre... Man orker som regel det man vil, så manglende lyst må nok komme fra helt annet sted enn at man er trøtt fordi man har spilt TV-spill, glant i TV eller satt i telefonen med kompiser. Jeg er livredd at hvis jeg tar opp sex-temaet, så går hele det ellers fine forholdet vi har, i dass, og jeg mister både mannen jeg elsker, fin svigerfamilie og min eneste omgangskrets. For jeg vil heller leve så å si uten sex med en jeg elsker, enn å bli alene fordi jeg er kravstor på sexfronten. HI
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Da har du vel allerede tatt et valg om å leve mer eller mindre uten å løse problemene!?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Hvordan kan en mann som er så totalt egoistisk i sengen være noe annet utenfor sengen? Har han en personlighet i sengen og en annen utenfor? Hadde begynt å lure jeg altså.... En omtenksom mann er gjerne en omtenksom elsker, en temperamentsfull mann en temperamentsfull elsker osv. Og en mann som har omsorg for deg og dine behov utenfor sengen har vel det i sengen også?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Hvordan kan en mann som er så totalt egoistisk i sengen være noe annet utenfor sengen? Har han en personlighet i sengen og en annen utenfor? Hadde begynt å lure jeg altså.... En omtenksom mann er gjerne en omtenksom elsker, en temperamentsfull mann en temperamentsfull elsker osv. Og en mann som har omsorg for deg og dine behov utenfor sengen har vel det i sengen også? Han er veldig omtenksom ellers, både mot meg og barna. Kommer ofte med blomster, lager stor søndagsmiddag mens jeg og barna er ute, sier vakre ord til meg, hører på barna når de vil fortelle ham noe, bidrar i huset og når han snakker om meg til andre, så ser jeg at han er stolt av meg. Så sexbiten i forholdet er eneste problem. Vi krangler ellers aldri og har vennlig tone oss imellom. Det jeg mistenker at det er, er at han sliter med å akseptere kroppen min og synes det er ekkelt å ta på den, og derfor ikke har lyst på meg. Men kan hende jeg tar feil og det ligger noe annet bak.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Jeg hadde vært mer direkte mot min. Vi har også perioder av tørke, og da har verken jeg eller han problemer med å ta opp emnet. Vi spør hverandre direkte hva som er årsaken til at lysten er laber, og aksepterer forklaringen med viten om at ting blir bedre igejen. Jeg hadde også konfrontert han med hvorfor han ikke orket/ønsket å tilfredsstille meg, og fortalt at min nytelse er like viktig. Jeg tror på at ting lettere lar seg løse med åpenhet. Problemet er at jeg har spurt ham ganske direkte før, og da kommer han med forklaringer som jeg ikke uten videre kan akseptere. Når han sitter og spiller X-box i 2 timer og etterpå sier at han er for trøtt eller sliten til å ha sex (når han er opplagt nok til å spille ganske krevende TV-spill), så er det ingen forklaring som jeg setter lit til dessverre... Man orker som regel det man vil, så manglende lyst må nok komme fra helt annet sted enn at man er trøtt fordi man har spilt TV-spill, glant i TV eller satt i telefonen med kompiser. Jeg er livredd at hvis jeg tar opp sex-temaet, så går hele det ellers fine forholdet vi har, i dass, og jeg mister både mannen jeg elsker, fin svigerfamilie og min eneste omgangskrets. For jeg vil heller leve så å si uten sex med en jeg elsker, enn å bli alene fordi jeg er kravstor på sexfronten. HI Jeg er livredd at hvis jeg tar opp sex-temaet, så går hele det ellers fine forholdet vi har, i dass, og jeg mister både mannen jeg elsker, fin svigerfamilie og min eneste omgangskrets. For jeg vil heller leve så å si uten sex med en jeg elsker, enn å bli alene fordi jeg er kravstor på sexfronten. HI Hvis hele forholdet går i dass fordi du tar opp et problem etter 1års samboerskap er det noe feil en plass. Da har det aldri kommet til å vare, uansett. Tro hvis dere skal få barn sammen? Da kommer det nokk noen problemstillinger dere må diskutere. Sett dere ned å snakk sammen.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Her i huset er det jeg som ikke har lyst. Mannen har aldri direkte mast seg til sex, men har ofte tatt opp tema og prøvd og grave fram en forklaring. Dette gjentagende maset om hvorfor har gitt meg enda mindre lyst og jeg vet heller ikke noe mer om hvorfor lysten min forsvant i utgangspunktet. Jeg savner selv tiden da jeg hadde lyst konstant, men når kroppen ikke er enig er jeg like rådvill. Jeg prøver å arbeide med lysten mentalt, men hver gang jeg ser et lite lys ser jeg håpet hos mannen og får en kommentar som "håper vi kan gjøre dette enda oftere" og da raser alt igjen. For å ikke snakke om forsøkene hver eneste gang vi legger oss om kvelden.... De få gangene vi har sex er jeg ikke videre spennende, men det er fra min side en del av det å gi og ta i et forhold. Så det henger nok sammen med hvorfor din også er litt ego, det dreier seg nok om å prøve å gi deg litt av det du ønsker, selv om han egentlig ikke har lyst. Og da begrenser det seg naturlig hvor mye man klarer. Det er ikke så lett som å bare be om en forklaring for å finne ut hvordan man kan fikse slikt. Det dummeste du kan gjøre er nå ta det opp hele tiden og kreve en forklaring på hvorfor han ikke vil mere. Hva du bør gjøre er derimot vanskeligere å si, men si heller at du er der om det er noe han ønsker å snakke om eller prøve ut. Og det jeg gjerne skulle ha hørt. "Det er ikke for å få sex jeg er sammen med deg, men fordi du er du. Men håper vi en gang kan få det bra på det området også".
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Her i huset er det jeg som ikke har lyst. Mannen har aldri direkte mast seg til sex, men har ofte tatt opp tema og prøvd og grave fram en forklaring. Dette gjentagende maset om hvorfor har gitt meg enda mindre lyst og jeg vet heller ikke noe mer om hvorfor lysten min forsvant i utgangspunktet. Jeg savner selv tiden da jeg hadde lyst konstant, men når kroppen ikke er enig er jeg like rådvill. Jeg prøver å arbeide med lysten mentalt, men hver gang jeg ser et lite lys ser jeg håpet hos mannen og får en kommentar som "håper vi kan gjøre dette enda oftere" og da raser alt igjen. For å ikke snakke om forsøkene hver eneste gang vi legger oss om kvelden.... De få gangene vi har sex er jeg ikke videre spennende, men det er fra min side en del av det å gi og ta i et forhold. Så det henger nok sammen med hvorfor din også er litt ego, det dreier seg nok om å prøve å gi deg litt av det du ønsker, selv om han egentlig ikke har lyst. Og da begrenser det seg naturlig hvor mye man klarer. Det er ikke så lett som å bare be om en forklaring for å finne ut hvordan man kan fikse slikt. Det dummeste du kan gjøre er nå ta det opp hele tiden og kreve en forklaring på hvorfor han ikke vil mere. Hva du bør gjøre er derimot vanskeligere å si, men si heller at du er der om det er noe han ønsker å snakke om eller prøve ut. Og det jeg gjerne skulle ha hørt. "Det er ikke for å få sex jeg er sammen med deg, men fordi du er du. Men håper vi en gang kan få det bra på det området også". Han vet selvfølgelig at jeg er sammen med ham av andre grunner. I begynnelsen av forholdet gjorde han klart at sex er veldig viktig og noe man bør ha ofte for å bevare forholdet. Jeg MASER heller ikke, er det virkelig mas å ta opp dette 4-5 ganger i løpet av 1 år? Etter at han har avvist meg mange nok ganger (prøvde meg ca 1 gang i uka), så sluttet jeg å prøve i det hele tatt for 3.4 måneder siden. Nå har vi sex kun når han selv tar initiativ. Ikke "tilrettelegger" jeg for sex lenger i form av ikledning i sexy undertøy eller grov flørting, ikke hinter jeg og ikke maser. Ikke har jeg tatt opp det at jeg ALDRI får orgasme, men han får hver gang (enda han vet hva som skal til for at jeg skal komme). Mener du altså at jeg må sitte og vente til han prøver seg og si "ja" hver gang, og godta å tilfredsstille ham? Hvordan kan det bedre situasjonen? HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Forresten, jeg har aldri blitt sur for avvisning heller eller vist til ham at jeg er såret eller misfornøyd, selv om jeg har grått meg i søvn etter han har sovnet disse gangene. HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 Kansje han bare har liten sex lyst? Du bør prøve å prate med han, men ville ikke anklagd han, for det kan være så mange ting som ligger bak alt fra at han sliter psykisk til å være en person med lite sex lyst. Du kan prate med han, men du kan nok ikke endre han. Du må finne ut for deg selv hvor viktig del av forholde sex er Vi har sex toppen 1 gang i måneden, på det meste med 3 måneders mellomrom, jeg har bare innfinne meg med at han har ikke så stor sex lyst. Sex er for meg viktig, men ikke viktig nok til å kaste alt annet på båten. For ser man bort ifra sex biten har vi ett fint forhold ellers. Mannene min er samme type som din og har fokus på seg selv og sin nytelse i senga. Og siden han er sånn gidder jeg ikke lenger gjøre den store insatsen selv heller. Men heller en som er elendig i senga og en bra familiemann, enn en sexgud som ikke bryr seg med familien. Vi kan ikke alle få i pose og sekk.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #14 Skrevet 9. februar 2012 Her i huset er det jeg som ikke har lyst. Mannen har aldri direkte mast seg til sex, men har ofte tatt opp tema og prøvd og grave fram en forklaring. Dette gjentagende maset om hvorfor har gitt meg enda mindre lyst og jeg vet heller ikke noe mer om hvorfor lysten min forsvant i utgangspunktet. Jeg savner selv tiden da jeg hadde lyst konstant, men når kroppen ikke er enig er jeg like rådvill. Jeg prøver å arbeide med lysten mentalt, men hver gang jeg ser et lite lys ser jeg håpet hos mannen og får en kommentar som "håper vi kan gjøre dette enda oftere" og da raser alt igjen. For å ikke snakke om forsøkene hver eneste gang vi legger oss om kvelden.... De få gangene vi har sex er jeg ikke videre spennende, men det er fra min side en del av det å gi og ta i et forhold. Så det henger nok sammen med hvorfor din også er litt ego, det dreier seg nok om å prøve å gi deg litt av det du ønsker, selv om han egentlig ikke har lyst. Og da begrenser det seg naturlig hvor mye man klarer. Det er ikke så lett som å bare be om en forklaring for å finne ut hvordan man kan fikse slikt. Det dummeste du kan gjøre er nå ta det opp hele tiden og kreve en forklaring på hvorfor han ikke vil mere. Hva du bør gjøre er derimot vanskeligere å si, men si heller at du er der om det er noe han ønsker å snakke om eller prøve ut. Og det jeg gjerne skulle ha hørt. "Det er ikke for å få sex jeg er sammen med deg, men fordi du er du. Men håper vi en gang kan få det bra på det området også". Han vet selvfølgelig at jeg er sammen med ham av andre grunner. I begynnelsen av forholdet gjorde han klart at sex er veldig viktig og noe man bør ha ofte for å bevare forholdet. Jeg MASER heller ikke, er det virkelig mas å ta opp dette 4-5 ganger i løpet av 1 år? Etter at han har avvist meg mange nok ganger (prøvde meg ca 1 gang i uka), så sluttet jeg å prøve i det hele tatt for 3.4 måneder siden. Nå har vi sex kun når han selv tar initiativ. Ikke "tilrettelegger" jeg for sex lenger i form av ikledning i sexy undertøy eller grov flørting, ikke hinter jeg og ikke maser. Ikke har jeg tatt opp det at jeg ALDRI får orgasme, men han får hver gang (enda han vet hva som skal til for at jeg skal komme). Mener du altså at jeg må sitte og vente til han prøver seg og si "ja" hver gang, og godta å tilfredsstille ham? Hvordan kan det bedre situasjonen? HI Nei mener ikke at du skal si ja hver gang og godta å tilfredstille han. Men du kan heller ikke kreve en forklaring. Prøver bare å si at akkurat som du ikke vet hvorfor det er blitt slik så kan det være en like stor gåte for han. Det er garantert ikke noe han har planlagt eller gått inn for. At noen ganger er tålmodighet uten mas det beste og å vise at du er glad i han uansett. For å grave etter grunnen har gjort alt mye verre for min del iallfall. Jeg savner sexen, men klarer allikevel ikke å få med kroppen. Samme hvor mye det snakkes om. Mitt håp er at tid vil hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Her i huset er det jeg som ikke har lyst. Mannen har aldri direkte mast seg til sex, men har ofte tatt opp tema og prøvd og grave fram en forklaring. Dette gjentagende maset om hvorfor har gitt meg enda mindre lyst og jeg vet heller ikke noe mer om hvorfor lysten min forsvant i utgangspunktet. Jeg savner selv tiden da jeg hadde lyst konstant, men når kroppen ikke er enig er jeg like rådvill. Jeg prøver å arbeide med lysten mentalt, men hver gang jeg ser et lite lys ser jeg håpet hos mannen og får en kommentar som "håper vi kan gjøre dette enda oftere" og da raser alt igjen. For å ikke snakke om forsøkene hver eneste gang vi legger oss om kvelden.... De få gangene vi har sex er jeg ikke videre spennende, men det er fra min side en del av det å gi og ta i et forhold. Så det henger nok sammen med hvorfor din også er litt ego, det dreier seg nok om å prøve å gi deg litt av det du ønsker, selv om han egentlig ikke har lyst. Og da begrenser det seg naturlig hvor mye man klarer. Det er ikke så lett som å bare be om en forklaring for å finne ut hvordan man kan fikse slikt. Det dummeste du kan gjøre er nå ta det opp hele tiden og kreve en forklaring på hvorfor han ikke vil mere. Hva du bør gjøre er derimot vanskeligere å si, men si heller at du er der om det er noe han ønsker å snakke om eller prøve ut. Og det jeg gjerne skulle ha hørt. "Det er ikke for å få sex jeg er sammen med deg, men fordi du er du. Men håper vi en gang kan få det bra på det området også". Han vet selvfølgelig at jeg er sammen med ham av andre grunner. I begynnelsen av forholdet gjorde han klart at sex er veldig viktig og noe man bør ha ofte for å bevare forholdet. Jeg MASER heller ikke, er det virkelig mas å ta opp dette 4-5 ganger i løpet av 1 år? Etter at han har avvist meg mange nok ganger (prøvde meg ca 1 gang i uka), så sluttet jeg å prøve i det hele tatt for 3.4 måneder siden. Nå har vi sex kun når han selv tar initiativ. Ikke "tilrettelegger" jeg for sex lenger i form av ikledning i sexy undertøy eller grov flørting, ikke hinter jeg og ikke maser. Ikke har jeg tatt opp det at jeg ALDRI får orgasme, men han får hver gang (enda han vet hva som skal til for at jeg skal komme). Mener du altså at jeg må sitte og vente til han prøver seg og si "ja" hver gang, og godta å tilfredsstille ham? Hvordan kan det bedre situasjonen? HI Nei mener ikke at du skal si ja hver gang og godta å tilfredstille han. Men du kan heller ikke kreve en forklaring. Prøver bare å si at akkurat som du ikke vet hvorfor det er blitt slik så kan det være en like stor gåte for han. Det er garantert ikke noe han har planlagt eller gått inn for. At noen ganger er tålmodighet uten mas det beste og å vise at du er glad i han uansett. For å grave etter grunnen har gjort alt mye verre for min del iallfall. Jeg savner sexen, men klarer allikevel ikke å få med kroppen. Samme hvor mye det snakkes om. Mitt håp er at tid vil hjelpe. Hvorfor søker du ikke hjelp hos profesjonelle? Kan være så enkel forklaring at du mangler noen stoffer i kroppen og den reagerer ved å kutte ut all sexlyst, eller noe psykisk. Synes du skylder partneren din såpass at du søker hjelp. Både for din og hans del.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Kansje han bare har liten sex lyst? Du bør prøve å prate med han, men ville ikke anklagd han, for det kan være så mange ting som ligger bak alt fra at han sliter psykisk til å være en person med lite sex lyst. Du kan prate med han, men du kan nok ikke endre han. Du må finne ut for deg selv hvor viktig del av forholde sex er Vi har sex toppen 1 gang i måneden, på det meste med 3 måneders mellomrom, jeg har bare innfinne meg med at han har ikke så stor sex lyst. Sex er for meg viktig, men ikke viktig nok til å kaste alt annet på båten. For ser man bort ifra sex biten har vi ett fint forhold ellers. Mannene min er samme type som din og har fokus på seg selv og sin nytelse i senga. Og siden han er sånn gidder jeg ikke lenger gjøre den store insatsen selv heller. Men heller en som er elendig i senga og en bra familiemann, enn en sexgud som ikke bryr seg med familien. Vi kan ikke alle få i pose og sekk. Akkurat sånn er min også. Og joda, man kan få i pose og sekk, ikke alle av oss, men kjenner damer som har både-og. Synes også at utmerket familiemann er mye bedre enn en som er gud i senga, og that's it. Bare at tanken på å leve uten orgasme og noe særlig sexliv (bortsett fra når jeg har sex med meg selv - noe som er jævlig kjedelig og frustrerende), et helt liv, gjør meg litt trist. HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 Her i huset er det jeg som ikke har lyst. Mannen har aldri direkte mast seg til sex, men har ofte tatt opp tema og prøvd og grave fram en forklaring. Dette gjentagende maset om hvorfor har gitt meg enda mindre lyst og jeg vet heller ikke noe mer om hvorfor lysten min forsvant i utgangspunktet. Jeg savner selv tiden da jeg hadde lyst konstant, men når kroppen ikke er enig er jeg like rådvill. Jeg prøver å arbeide med lysten mentalt, men hver gang jeg ser et lite lys ser jeg håpet hos mannen og får en kommentar som "håper vi kan gjøre dette enda oftere" og da raser alt igjen. For å ikke snakke om forsøkene hver eneste gang vi legger oss om kvelden.... De få gangene vi har sex er jeg ikke videre spennende, men det er fra min side en del av det å gi og ta i et forhold. Så det henger nok sammen med hvorfor din også er litt ego, det dreier seg nok om å prøve å gi deg litt av det du ønsker, selv om han egentlig ikke har lyst. Og da begrenser det seg naturlig hvor mye man klarer. Det er ikke så lett som å bare be om en forklaring for å finne ut hvordan man kan fikse slikt. Det dummeste du kan gjøre er nå ta det opp hele tiden og kreve en forklaring på hvorfor han ikke vil mere. Hva du bør gjøre er derimot vanskeligere å si, men si heller at du er der om det er noe han ønsker å snakke om eller prøve ut. Og det jeg gjerne skulle ha hørt. "Det er ikke for å få sex jeg er sammen med deg, men fordi du er du. Men håper vi en gang kan få det bra på det området også". Han vet selvfølgelig at jeg er sammen med ham av andre grunner. I begynnelsen av forholdet gjorde han klart at sex er veldig viktig og noe man bør ha ofte for å bevare forholdet. Jeg MASER heller ikke, er det virkelig mas å ta opp dette 4-5 ganger i løpet av 1 år? Etter at han har avvist meg mange nok ganger (prøvde meg ca 1 gang i uka), så sluttet jeg å prøve i det hele tatt for 3.4 måneder siden. Nå har vi sex kun når han selv tar initiativ. Ikke "tilrettelegger" jeg for sex lenger i form av ikledning i sexy undertøy eller grov flørting, ikke hinter jeg og ikke maser. Ikke har jeg tatt opp det at jeg ALDRI får orgasme, men han får hver gang (enda han vet hva som skal til for at jeg skal komme). Mener du altså at jeg må sitte og vente til han prøver seg og si "ja" hver gang, og godta å tilfredsstille ham? Hvordan kan det bedre situasjonen? HI Nei mener ikke at du skal si ja hver gang og godta å tilfredstille han. Men du kan heller ikke kreve en forklaring. Prøver bare å si at akkurat som du ikke vet hvorfor det er blitt slik så kan det være en like stor gåte for han. Det er garantert ikke noe han har planlagt eller gått inn for. At noen ganger er tålmodighet uten mas det beste og å vise at du er glad i han uansett. For å grave etter grunnen har gjort alt mye verre for min del iallfall. Jeg savner sexen, men klarer allikevel ikke å få med kroppen. Samme hvor mye det snakkes om. Mitt håp er at tid vil hjelpe. Hvorfor søker du ikke hjelp hos profesjonelle? Kan være så enkel forklaring at du mangler noen stoffer i kroppen og den reagerer ved å kutte ut all sexlyst, eller noe psykisk. Synes du skylder partneren din såpass at du søker hjelp. Både for din og hans del. Jeg har gjort det. Alle prøver var fine.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #18 Skrevet 9. februar 2012 Her i huset er det jeg som ikke har lyst. Mannen har aldri direkte mast seg til sex, men har ofte tatt opp tema og prøvd og grave fram en forklaring. Dette gjentagende maset om hvorfor har gitt meg enda mindre lyst og jeg vet heller ikke noe mer om hvorfor lysten min forsvant i utgangspunktet. Jeg savner selv tiden da jeg hadde lyst konstant, men når kroppen ikke er enig er jeg like rådvill. Jeg prøver å arbeide med lysten mentalt, men hver gang jeg ser et lite lys ser jeg håpet hos mannen og får en kommentar som "håper vi kan gjøre dette enda oftere" og da raser alt igjen. For å ikke snakke om forsøkene hver eneste gang vi legger oss om kvelden.... De få gangene vi har sex er jeg ikke videre spennende, men det er fra min side en del av det å gi og ta i et forhold. Så det henger nok sammen med hvorfor din også er litt ego, det dreier seg nok om å prøve å gi deg litt av det du ønsker, selv om han egentlig ikke har lyst. Og da begrenser det seg naturlig hvor mye man klarer. Det er ikke så lett som å bare be om en forklaring for å finne ut hvordan man kan fikse slikt. Det dummeste du kan gjøre er nå ta det opp hele tiden og kreve en forklaring på hvorfor han ikke vil mere. Hva du bør gjøre er derimot vanskeligere å si, men si heller at du er der om det er noe han ønsker å snakke om eller prøve ut. Og det jeg gjerne skulle ha hørt. "Det er ikke for å få sex jeg er sammen med deg, men fordi du er du. Men håper vi en gang kan få det bra på det området også". Han vet selvfølgelig at jeg er sammen med ham av andre grunner. I begynnelsen av forholdet gjorde han klart at sex er veldig viktig og noe man bør ha ofte for å bevare forholdet. Jeg MASER heller ikke, er det virkelig mas å ta opp dette 4-5 ganger i løpet av 1 år? Etter at han har avvist meg mange nok ganger (prøvde meg ca 1 gang i uka), så sluttet jeg å prøve i det hele tatt for 3.4 måneder siden. Nå har vi sex kun når han selv tar initiativ. Ikke "tilrettelegger" jeg for sex lenger i form av ikledning i sexy undertøy eller grov flørting, ikke hinter jeg og ikke maser. Ikke har jeg tatt opp det at jeg ALDRI får orgasme, men han får hver gang (enda han vet hva som skal til for at jeg skal komme). Mener du altså at jeg må sitte og vente til han prøver seg og si "ja" hver gang, og godta å tilfredsstille ham? Hvordan kan det bedre situasjonen? HI Nei mener ikke at du skal si ja hver gang og godta å tilfredstille han. Men du kan heller ikke kreve en forklaring. Prøver bare å si at akkurat som du ikke vet hvorfor det er blitt slik så kan det være en like stor gåte for han. Det er garantert ikke noe han har planlagt eller gått inn for. At noen ganger er tålmodighet uten mas det beste og å vise at du er glad i han uansett. For å grave etter grunnen har gjort alt mye verre for min del iallfall. Jeg savner sexen, men klarer allikevel ikke å få med kroppen. Samme hvor mye det snakkes om. Mitt håp er at tid vil hjelpe. Hvorfor søker du ikke hjelp hos profesjonelle? Kan være så enkel forklaring at du mangler noen stoffer i kroppen og den reagerer ved å kutte ut all sexlyst, eller noe psykisk. Synes du skylder partneren din såpass at du søker hjelp. Både for din og hans del. Jeg har gjort det. Alle prøver var fine. Da er det lite å gjøre mht fysisk, har dere prøvd familieterapi eller sexolog?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. februar 2012 #19 Skrevet 9. februar 2012 Det er ikke sikkert det er noe galt med hverken deg eller ham, noen mennesker- både kvinner og menn- har lavere sexlyst, uten at det er et tegn på noe som helst. En annen ting er at det slett ikke er sikkert at det er din kropp han har et problem med, men kanskje sin egen? Til sist er han kanskje redd for å "dumme seg ut", vokst opp i et hjem der sex er tabu og noe ekkelt, eller har opplevd et eller annet (ikke nødvendigvis sexrelatert) som gjør at han ganske enkelt ikke "tør" å ha sex så ofte eller å utforske og gjøre slik du ønsker. Fryktelig vanskelig å vite, så lenge han ikke ønsker å snakke om det, eller gjøre endringer. Og det kan du faktisk ikke tvinge ham til heller. Det du må gjøre, er å sette deg ned og tenke godt gjennom om dette er noe du kan leve med, og om det er verdt å gi opp alt annet dere har for dette. Vær da klar over at det slett ikke er sikkert du finner noen "bedre" enn ham- det finnes jo mer enn nok av menn som er fantastiske i senga, men som slett ikke er noe særlig å ha i hus sånn ellers. Eller du kan ende opp med en ikke er spesielt snill og trivelig hverken her eller der. Men det er ditt valg, og du må nesten ta det valget utifra den virkeligheten du lever i nå, for selv om du kan be ham om det, så kan du ikke kreve at han forandrer seg.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Det er ikke sikkert det er noe galt med hverken deg eller ham, noen mennesker- både kvinner og menn- har lavere sexlyst, uten at det er et tegn på noe som helst. En annen ting er at det slett ikke er sikkert at det er din kropp han har et problem med, men kanskje sin egen? Til sist er han kanskje redd for å "dumme seg ut", vokst opp i et hjem der sex er tabu og noe ekkelt, eller har opplevd et eller annet (ikke nødvendigvis sexrelatert) som gjør at han ganske enkelt ikke "tør" å ha sex så ofte eller å utforske og gjøre slik du ønsker. Fryktelig vanskelig å vite, så lenge han ikke ønsker å snakke om det, eller gjøre endringer. Og det kan du faktisk ikke tvinge ham til heller. Det du må gjøre, er å sette deg ned og tenke godt gjennom om dette er noe du kan leve med, og om det er verdt å gi opp alt annet dere har for dette. Vær da klar over at det slett ikke er sikkert du finner noen "bedre" enn ham- det finnes jo mer enn nok av menn som er fantastiske i senga, men som slett ikke er noe særlig å ha i hus sånn ellers. Eller du kan ende opp med en ikke er spesielt snill og trivelig hverken her eller der. Men det er ditt valg, og du må nesten ta det valget utifra den virkeligheten du lever i nå, for selv om du kan be ham om det, så kan du ikke kreve at han forandrer seg. Takk for saklig svar. Mannen har sagt til meg at et par av hans ekser ble det slutt med fordi de aldri hadde lyst, og at sex som sådann er viktig i et forhold. Han er ganske tradisjonell når det kommer til sex, men ikke helt fastlåst heller. Tingene som JEG blir tilfredsstilt av tilhører gruppen "normal sex", så jeg forstår ikke hvorfor han overhode ikke vil gjøre det. Jeg kommer nok ikke til å forlate ham på grunn av det, men skulle jo så gjerne vite grunnen til at han aldri har lyst på meg eller at det synes som han har det ubehagelig mens vi har sex. For jeg tenker selvfølgelig inne i meg at det er min kropp han har problem med... HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #21 Skrevet 9. februar 2012 Jeg trodde ikke at menn anså seg selv som fullstendige hvis de aldri klarte å tilfredsstille dama si.... Hvilken mann, uansett grunn, ikke har interesse til å gi dama si orgasme eller ihvertfall prøve på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå