Gå til innhold

8 mnd, våken om natta og opp halv seks.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei. Går det noen gang over? Han vekker eldre søsken grytidlig om morran, er liksom ikke til unngå i lytt hus. Og får flaske om natta ennå fordi vi ikke har orket avvenningskampen. Verdens trøtteste mamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har vi det her også. Har egentlig ingen råd å gi deg, er rådvill, sliten og ganske oppgitt selv. Men det er jo mulig nettene blir bedre etter nattavvenning? Det skal nok ordne seg etter 2-3 netter, så det er kanskje verdt å ta opp kampen?:) Selv har vi heller ikke orket å ta opp kampen, men her er det full matnekt i tillegg, så tør ikke heller på dette tidspunktet. Min er også 8 mnd forresten. Kan ikke skjønne annet enn at det må bli bedre snart, vi får vel bare holde motet oppe!:) Har hun/han alltid vært mye oppe, eller er det bare en periode?

Sender deg en trøstende klem:)

Skrevet

Jenta mi på 8 mnd har også blitt litt "styrete" på natta, ikke hver natt, men ofte. Våkner flere ganger og vil ha pupp, evt ligger hun bare og bakser/sparker i dyna/prater.. Hun var en sann sove-engel sine 6 første måneder, spiste én gang om natta og sov leenge på morgenen :) De siste 2 mnd nå har hun vært mye mer urolig - feil utvikling!:(

Jeg har også lurt på om hun kanskje kommer til å sove bedre når hun blir avvendt nattspisingen, kan jo godt hende det virker forstyrrende for dem - at de er så vandt til å skulle våkne flere ggr på natta for å spise. Vi har heller ikke orket ta den kampen ennå, men merker at den kommer til å bli vanskeligere jo lengre vi venter, hun begynner jo å bli så bestemt.. Håpet er jo at hun slutter av seg selv, hehe ;) Er også vanskelig å få henne til å ta pupp på dagen nå,hun er så opptatt med omgivelsene, så det er også en grunn til at jeg synes det er ok å fortsatt gi henne på natta (DA har hun tid!) :)

Skrevet

Er så lei. Går det noen gang over? Han vekker eldre søsken grytidlig om morran, er liksom ikke til unngå i lytt hus. Og får flaske om natta ennå fordi vi ikke har orket avvenningskampen. Verdens trøtteste mamma...

Må spørre om hva du gir til kveldsmat?

Min sønn på 8 måneder har det slik at etter kl 17.00 så skal han spise oftere og mer. Istedet for flaske på natten så gi vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...