Gå til innhold

vannkopper og baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar m 2 barn skal komme i helgen og barna der har nettopp hatt vannkopper. Det har de to største ungene våre også, men mini på 2 mnd har ikke det. Koppene til de som skal komme er tørket så det er igrunn ikke noen fare for smitte lenger, men skulle det likevel dukke opp noen ny kopp som smitter.. vil det være uheldig for minste å få det når han bare er 2 mnd gammel???

Greit å vite om vi i såfall må si nei til besøk, hvis de skulle få noe mere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fint for en på 2 mnd å få vannkopper. I alle fall hvis du ammer. Så små barn får det veldig ofte veldig lett. Lillebror her hadde en kvise i ansiktet når han var 4-5 mnd, ikke noe ubehag eller plager. En drøm :)

Skrevet

Datteren min var 9 uker gammel da hun fikk det (ble smittet av storebror).

Jeg kontaktet legen på helsestasjonen for råd og han sa det var helt uproblematisk men at man skal være litt mer oppmerksom på ettersykdommer. Det er nemlig litt større sjanser for ettersykdommer hos de små, så jeg skulle kontakte lege med en gang om hun fikk feber og nedsatt allmenntilstand etter at koppene var på vei tilbake.

Gikk helt fint her, hun fikk MANGE kopper over hele kroppen, men allmenntilstanden var bra, hun fikk ikke feber og var bare urolig i en natt. Ellers virket hun ikke særlig plaget.

Skrevet

Tusen takk, jeg var redd han kunne være for liten, men da trenger jeg ikke uroe meg med andre ord. Er bare å håpe at han får det da... De to andre hadde det når de var 5 og 2,5 og de ble veldig mildt syke de også. Han minste fikk nesten ikke noen prikker og 0 feber, største fikk litt feber noen timer og litt flere prikker (som ikke klødde)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...