Gå til innhold

Er du raus eller gniten med pålegget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både mannen og jeg mener selvsagt at vi tar helt passelig mye på, men jeg synes han er gniten, og han synes jeg overdriver. Ungene vil helst at jeg skal smøre på for dem, hehe... Jeg spør mannen hvor pålegget er, og han spør meg om jeg spiser pålegg med litt skive på ;) Hvordan er dere? (ja, jeg kjeder meg!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er raus og mannen gnien :)

Skrevet

Jeg syns jeg tar helt passe jeg. ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det er godt med tynn skive og masse pålegg, jeg vil ha tykk skive og litt pålegg.

Mannen kan godt spise tykke lag pålegg.

Men når vi smører til ungen tar vi ganske likt på egentlig, ingen av oss som hverken overdriver eller er kjipe på pålegget.

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Hvis jeg smører på til mann eller barn, så er jeg raus. Men personlig er jeg ikke glad i masse pålegg.. vet egentlig ikke helt hvorfor. Så bruker maks en skive med kjøttpålegg på en hel brødskive (og evnt majones, noe grønt eller ost i tillegg hvis jeg har god tid*s*)

Skrevet

Jeg er raus, mannen min tar som regel på mindre en meg, men har heller aldri kommentert bruken min. Vi tar vel på etter hva vi liker.

Skrevet

Både mannen og jeg mener selvsagt at vi tar helt passelig mye på, men jeg synes han er gniten, og han synes jeg overdriver. Ungene vil helst at jeg skal smøre på for dem, hehe... Jeg spør mannen hvor pålegget er, og han spør meg om jeg spiser pålegg med litt skive på ;) Hvordan er dere? (ja, jeg kjeder meg!)

Samme her, bare det er motsatt. Jeg er gnien og han er i overkant raus.. Det eneste jeg fråtser med, er paprika på hvitosten!!

Skrevet

Jeg hadde lunsjbesøk i dag og en venninne av meg delte en kokt skinkebit i to slik at hun fikk en halv på hvert rundstykke. Det bugnet jo av pålegg på bordet. Vi går i åpen bhg og der deler de skinke o.l i to slik at vi skal ikke skal spise for mye. Er det her vi skal spare penger?

Lurer på hvor mye en kan spare i året ved å dele en skinkebit i to?

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Her i huset er vi nok ganske rayse på pålegget begge to, men tror vi ville blitt overaket over hvor mye penger som ville vært spart på å halvere påleggs mengden. Sparer heller penger på annet jeg. Ser mange av de som sparer på småting nærmest kaster penger utav vinduet på annet.

Skrevet

Vi er begge rause, mannen muligens et hakk rausere enn meg.

Er ikke på pålegget vi sparer inn penger ;)

Skrevet

Raus her også. Kanskje litt for raus noen ganger. Spesielt når det er smøre-pålegg som ost & skinke på tube og leverpostei. Da tar jeg litt i og ender med at det tyter ut av brødskiven når jeg deler den i to og klapper dem sammen. Har fått klage fra gutten at jeg smører for mye og prøver å være litt gniten.

Skrevet

Moderat gnien:) Er alenemor, så er moderat gnien alene - litt rausere med barnet.

Skrevet

Vi er nok rause begge to. Eldstemann har påpekt noen ganger at han ikke liker leverpostei med brødskive på.

Ellers smører faren gjerne en halv boks makrell i tomat på en brødskive til seg selv og andre halvparten på eldstes brødskive.

Smører jeg på Nugatti eller syltetøy er jeg litt mer gnien fordi jeg tenker usunt pålegg.

- ja hva man ikke diskuterer her inne altså;)

Skrevet

Vi har det nok som dere.

Jeg er raus og mannen min lager enorme skiver med litt pålegg. Jeg hater tykke skiver. Ungene liker best at jeg skjærer opp og smører;) tar gjerne kjøttpålegg og ost på samme skive.

Og når ingen av ungene eller mannen ser meg, så tar jeg smør og Nugatti på skiva - nok til minst to skiver ;-) hihi

Skrevet

Jeg er RAUS!

..og sambo er GNIEN! :P

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Det er jo som oftes pålegget som er maten, tenker jeg, brødskiva er liksom bare et tilbehør, noe å ha pålegget på så det ikke gnikkes ut over alt :P

Tror nok det er jeg som er raus og mannen som er gnien her i huset! Etter å ha levd på lavkarbo før jeg ble gravid så har brødskivene blitt tynnere og påleggsbiten tjukkere hehe ;) Men jeg har alltid vært glad i pålegg selv, og irriterte meg veldig da jeg var liten fordi mamma også mente det skulle være brød med pålegg til og ikke pålegg med brød til.

Skrevet

Ingen av oss smører så tynt at skiva synes igjennom, men lasser heller ikke på. Har imidlertid gjerne 2 påleggssorter oppå hverandre ofte.

Skrevet

Vi er rause begge 2, uten at det tyter utover med pålegg når man klapper sammen skivene.

Jeg deler skinka når jeg skal legge skivene sammen, hvis skivene er små. Ellers blir det 2 skinker oppå hverandre der over halvparten av de stikker ut hehe :)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Begge to tar på helt passe. Moren til mannen min er sinnssyk og bruker 1 stor boks leverpostei på 1 skive når hun er her. Det er ille.

Skrevet

Vi er rause! Jeg er oppvokst med at det alltid har vært masse pålegg, og at det var helt greit med flere pålegg på samme skive. Her er det ost og kjøttpålegg etc... Mannen er nok oppvokst med litt mer strengere foreldre enn meg men han lever ikke etter det nå hehe... Vi er glad i mat ;P

Skrevet

Jeg er nok veldig raus. Jeg er ikke så veldig glad i brød, spiser det for å spise men jeg er nok ikke noe brødmenneske. Så da må jeg smake pålegget jeg har på.

Min mann er brødmenneske, så han trenger ikke så veldig mye pålegg på. Det han har på de fire skivene sine, er vel det jeg har på min ene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...