Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Jeg har vært uheldig og skal ta abort. Er jeg en dårlig person for det?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Kommer helt ann på situasjonen.. Har du vært dum og ikke brukt noe prevensjon og hatt deg med noen, da synes jeg det er veldig dårlig av deg... Som sagt, kommer det helt ann på situasjonen
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Mannen min og jeg har vært uheldige og har nettopp fått et barn allerede så har ikke bare hatt meg med en random fyr
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Det skal som regel veldig mye til å bli en dårlig person ut i fra bare ett dårlig valg man foretar. Og om valget er dårlig må du jo vurdere selv da det ikke er lovstridig å velge abort.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Jeg synes ikke du skal ta en abort uten å prate med mannen din og at begge tenker nøye over dette. Jeg tror ikke abort gjør deg til en dårlig person det er ett personlig valg og du må gjøre det som er riktig for deg og din familie. Men jeg tror du må tenker deg om en gang eller to til, for på meg virker det som du er usikker på avgjørelsen din.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Vi har snakka om det og er like enige begge to. Føler meg egentlig ikke usikker. Vet ikke hva jeg føler
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Ja synes du er en dårlig person som bevisst tar livet av ditt eget barn!! Du spurte Så da får du svar..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Ja synes du er en dårlig person som bevisst tar livet av ditt eget barn!! Du spurte Så da får du svar.. Nå må du ta deg sammen, tyrkisk pepper! Er det sånn voksne folk svarer hverandre?? Bevisst tar livet av sitt eget barn? Du klarte liksom ikke få fram budskapet ditt uten å anklage HI for å være en " kynisk morder"? Hi, dere må gjøre det som passer best for deres familie. Det er dere som skal leve i den, og bare dere som vet om dere "klarer" et barn til på dette tidspunktet.
Mrs Smith Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Nei, du er ingen dårlig person pga. at du tar abort. Du er en dårlig person hvis du får et barn du ikke ønsker og lar det gå utover barnet (satt på spissen)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Ja synes du er en dårlig person som bevisst tar livet av ditt eget barn!! Du spurte Så da får du svar.. Nå må du ta deg sammen, tyrkisk pepper! Er det sånn voksne folk svarer hverandre?? Bevisst tar livet av sitt eget barn? Du klarte liksom ikke få fram budskapet ditt uten å anklage HI for å være en " kynisk morder"? Hi, dere må gjøre det som passer best for deres familie. Det er dere som skal leve i den, og bare dere som vet om dere "klarer" et barn til på dette tidspunktet. Hun spurte og jeg svarte, så ikke bland deg! Jeg synes at abort er å drepe sitt eget barn, ( ja tenk deg at jeg gjør det!!!)Jeg kritiserer ikke deg for dine meninger,så ikke bland deg inn i mine meninger! Jeg svarte HI ikke deg!!
valkyrien Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 Hvordan uheldig? Hvis prevansjonen sviktet så er du ikke en dårlig person av den grunn. Hvis du var uforsiktig og ikke brukte prevansjon så håper jeg at du har lært noe...
Gråsonen Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 Nei, du er ingen dårlig person for valget du tar. Men, du må leve med konsekvensen av dette valget resten av livet. Kanskje du heller skal stille deg selv dette spørsmålet ? Vil jeg kunne leve med valget abort ? Vil jeg kunne leve med valget å beholde ? En annen vinkling på problemstillingen gir deg andre perspektiver. Det kan være ok å reflektere over disse spørsmålene kontra om du er en dårlig person eller ikke. Svarene på dette spørsmålet vil bare gi deg dårlig selvtillit og dårlig selvbilde. Og til tyrkisk pepper. Synes du skal holde smella di igjen, hi ber deg ikke om din personlige mening om abort, gjør hun ? Og hvilke utgangspunkt har du til å bedømme om hun er en dårlig person eller ikke uansett ?
soleia Skrevet 9. februar 2012 #14 Skrevet 9. februar 2012 Ein treng ikkje vere ein dårleg person sjølv om ein tek abort. Det er mange årsaker til det valget. Om det er slik at du har alle forutsetningar for å kunne ta i mot eit nytt barn, berre at det kom litt før du tenkte deg, så synes eg nok at du kan tenkje deg om før du gjer eit slikt valg. Sidan du i det heile stiller dette spørsmålet, tenkjer eg at du ikkje er så sikker som du bør vere for å leve med dette seinare. To tette barn er travelt ein periode, men det har og sine fordelar. Eg har 17 mnd mellom mine små, og stortrives med det. I familien er det nokon som har 13 mnd mellom sine, og dei har heile tida vore bestevener og hatt mykje selskap i kvarandre. For foreldra var det og eit sjokk, men i ettertid er dei glade for å ha to så tette. Så det treng absolutt ikkje vere noko katastrofe! Ynskjer dykk uansett lukke til!
Mandalas Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Det er et "farlig spm" du spør, og du vil kunne få/har allerede fått svar som ikke er like lette å takle når allerede er i en sårbar posisjon. Jeg syns ikke du er en dårlig person. Det finnes faktisk stadier i livet der det ikke passer å få barn, der det går utover barn som allerede er født, parforholdet eller for mye utover økonomien. Sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Nei du er ikke det HI !!! Klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 Nei Du sier også at du føler deg sikker i valget ditt. Mitt råd er å følge magefølelsen. Du vil sikkert ha perioder med anger enten du gjør det ene eller andre, ingen lett situasjon du er i. Det er jo faktisk lov til å velge abort i norge før en viss tid. Det er jo godt begrunnet hvorfor det er slik, mye av det grunner jo i at man mener at det i teorien ikke er et barn enda, det er ikke et eget liv med hjerne, tanker og spesielt mange utviklede funskjoner, men mer som bare celler. Andre vil kunne si at du tar livet av barnet, men altså, det er forskjellige måter å tenke på. Hvis man skal sette det på spissen så blir det jo da helt uetisk å bruke prevansjon i det hele tatt, fordi det KAN bli et barn av det, slik som flere sekter tenker og produserer barn på løpende bånd. F.eks. noen typer spiral gjør jo faktisk at egg også kan befruktes men "mistes" før de fester seg, i teorien er også dette også en mild form for abort hvis barnet "er der" så fort cellene er smeltet sammen. Likevel så tror jeg mange ikke vet det en gang at det er dette som skjer, selv om de har spiral, fordi det ikke anses som et barn og en abort selv om cellene er smeltet sammen og i teorien kunne ha blitt det. Når det er sagt så tror jeg ikke at jeg kunne klart abort selv, men vet ikke før man er i situasjonen. Når jeg hadde født vår veldig velkomne og planlagte lille tulle, så tenkte jeg at det ville vært totalt krise å få en til og blitt gravid på det tidspunktet, og at jeg da "måtte" valgt abort om jeg skulle bli gravid på nytt (vi brukte beskyttelse altså). Men så gikk det noen måneder og jeg vet med sikkerhet at jeg fint kunne taklet to fordi ting hadde roet seg ned litt. Men er man litt sliten der og da så tror jeg det overstyrer alt og man ser ingen annen løsning. Men da tror jeg at jeg kunne angret på en abort, fordi det meste ordner seg. Dere er jo også i en satt situasjon med mann og et barn fra før av, så sånn sett tror jeg dere kan klare det uten å kjenne deg. Hadde vært verre om det var med en fremmed vil jeg si, og ikke din mann. Men det må være være deres valg. Det vil alltid være meninger omkring temaet, men det er jo faktisk lov av en grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå