Gå til innhold

Hvordan var språket til barnet ditt rundt 20-24 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for å sammenligne :)

Min lille på snart 23 mnd har blitt veldig flink til å prate og blir kalt en liten voksen frøken i barnehagen.

Hun har begynt med lange setninger.

Hun kan telle til 15 alene og kan også flere sanger og rim uten at vi "hjelper til". Hun uttaler ordene også veldig fint. Kan navnet til alle på avdelingen og nabo avdelingen (det har hun kunnet i tre-fire mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så og si flytende. Mine barn har vært tidlig ute med språket. :)

Skrevet

Høres ganske likt ut til mine fire da de var på den alderen :) De har også vært tidelig med språk alle sammen, kanskje mest minstegutten. Han kunne også alle fargene, former (sirkel, kvadrat osv) og sånt fordi de hadde det som tema i bhg. Det er gøy når de gjør seg forstått, men ellers så jevner det seg jo fort ut.

Skrevet

Mitt barn er 3 år og prater ikke rent... :(

Skrevet

Mitt barn er 3 år og prater ikke rent... :(

De færreste barn på 3 år snakker helt rent og flytende. De aller fleste på den alderen har noen lyder som kommer ut litt feil, gjerne bare i enkelte ord, og de fleste mangler fortsatt (eller snubler i) en del preposisjoner, bøyninger osv. Ikke bekymre deg, fram til ca 4-5-års alder er det vanlig med store forskjeller i språkutviklingen, men så jevner det seg som regel fint ut :) I en 1. klasse på skolen skal du være ganske dyktig for å høre hvem som kunne 30 ord som 2-åring og hvem som snakket i lange setninger som 2-åringer ;)

Skrevet

Jenta mi snakket vel i 4-5 ords setninger på den alderen.

Hun kunne telle til 10, men hoppet over tall noen ganger.

Hun snakket absolutt ikke rent og de som ikke snakket med henne hver dag forsto kanskje halvparten av det hun snakket om.

Nå, i en alder av 2.5 år, så gjør hun seg forstått blant de fleste. Men enda snakker hun ikke helt rent.

Skrevet

Min er 21mnd, han sier få ord, men de ordene som kommer er helt rett. Han babler mye, sier mange setninger. Tror han rett å slett venter med å si ord til han kan de helt perfekt, for er visse ord han nekter å si, selv om han kan de, men kan ikke si det ordentlig. Han er veldig tidlig ute med setninger. Første setningen kom når han var 15mnd.

Teller til 3, kan si de vanlige fargene, men vil ikke si de.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...