Gå til innhold

Antistoffer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos JM i dag fant hun helt tilfeldig ut at jeg har antistoffer i blodet mot babyen. Hun sa at "hadde det vært veldig farlig hadde de ringt ifra sykehuset", så da var liksom ingenting å bekymre seg over. Dette stod på epikrisen fra de obligatoriske blodprøvene man tar på første kontroll, og ble tatt i september. Har termin i april. Er ikke helt fornøyd med dette, siden dette er papir som tydeligvis har blitt sendt til fastlegen min, så da er det vel hun som skulle innkalt meg til kontroll (noe hun ikke har gjort), så å vente på noen te4lefon fra sykehuset tror jeg ikke er noen vitsi.

Allikevel ble jeg ganske nervøs. Jeg gikk jo hjem og googlet dette her, og leste om hjerneskader og fosterdød. Iiik!

I epikrisen står det at jeg har erytrocyttantistoff, anti-kp(a)

Kontroll ønskes i 32. svangerskapsuke.

Det er jo uka jeg er i nå! Hjelp, uff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen din og ta blodprøver du :)

Har det samme som deg jeg,tror illedi trenger å være alt for redd.. Dummeste man gjør er å Google ting,der kommer bare se værste historiene frem nesten.

Du skal vel ha en bøodprøve i uke 36 også om ikke jeg husker helt feil..

Lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet

Hei

Eg utvikla det i første fødselen, og no ventar eg nummer tre. Heilt sikkert ikkje farleg, dei må berre vite om du har det viss du treng blodoverføring under fødselen. :)

Lykke til, dette går fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...