Gå til innhold

Hva spiser dere for å kose dere ? (sunn snacks ol.)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg skal kose meg så tenker jeg ikke på at det skal være sunt, ikke i det hele tatt. ;) Da spiser jeg godteri, sjokolade, potetgull, kanelboller, sjokoladekake osv osv.

Skrevet

Frukt.

Skal jeg flotte meg skikkelig finner jeg bringebær i frysa som jeg tiner i microen og har vaniljeyoghurt på :)

Skrevet

Når jeg virkelig vil kose meg, så er ikke snakcs'en sunn, hehe...

Men av sunne alternativer så er jeg fan av halvtinte skogsbær med litt vaniljesaus på. Grønnsaker (gulrot, blomkål, kålrot ol) skjært i stenger/bunter med dip til er også kjempegodt, men (ekstra)lettrømmen man bruker til å blande dip med er jo ikke helt sunn da...

Skrevet

Varme bringebær med vanilijeyoughurt nam !! hi

Skrevet

Det enkleste er å innse at man ikke trenger snacs. Det er bedre å innføre et ekstra måltid om kvelden med brøskiver, frukt, grøt, musli eller noe annet.

Skrevet

Gulerot (gjerne sånne små) eller druer som regel.

Skrevet

Det enkleste er å innse at man ikke trenger snacs. Det er bedre å innføre et ekstra måltid om kvelden med brøskiver, frukt, grøt, musli eller noe annet.

Selvsagt trenger man snacks! Det er like nødvendig som vin, en sen middag i ny og ne osv... Man har bare ett liv, det må jo nytes! :)

Skrevet

Selvsagt trenger man snacks! Det er like nødvendig som vin, en sen middag i ny og ne osv... Man har bare ett liv, det må jo nytes! :)

Skulle akkurat til å skrive det samme, hvorfor i alle dager skal man ikke kunne unne seg noe godt i ny og ne!? En brødskive ekstra eller en frukt tilfredstiller ikke mitt behov for usunn snacks. Ikke gidder jeg å bruke energi på å undertrykke det behovet heller. ;)

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive det samme, hvorfor i alle dager skal man ikke kunne unne seg noe godt i ny og ne!? En brødskive ekstra eller en frukt tilfredstiller ikke mitt behov for usunn snacks. Ikke gidder jeg å bruke energi på å undertrykke det behovet heller. ;)

Det er klart man kan unne seg noe godt innimellom, men så lenge det ikke skjer flere ganger i uka trenger man heller ikke tenke på at det skal være sundt. Du kan gjerne spise is, kake, sjokolade eller nesten hva som helst av og til, men om du venner deg til at du må "ha noe godt å putte i munnen" hver kveld forran TV så har du et problem. Om du vil være sunn, som HI ga uttrykk for, er det mye enklere å endre vanen med å spise "snacs" så ofte enn å finne sunne ting.

Skrevet

Anbefaler riskaker med peanøttsmør og en epleskive eller litt syltetøy. Nam nam!

Skrevet

Det er klart man kan unne seg noe godt innimellom, men så lenge det ikke skjer flere ganger i uka trenger man heller ikke tenke på at det skal være sundt. Du kan gjerne spise is, kake, sjokolade eller nesten hva som helst av og til, men om du venner deg til at du må "ha noe godt å putte i munnen" hver kveld forran TV så har du et problem. Om du vil være sunn, som HI ga uttrykk for, er det mye enklere å endre vanen med å spise "snacs" så ofte enn å finne sunne ting.

Jeg skjønner godt hva du mener, og er egentlig ganske enig :) Problemet er vel bare at hangen til snacks gjerne kommer etter at man har tatt seg kveldsmat, og om man overhode ikke klarer å motstå trangen, så er det i det minste bedre med noe som er noenlunde sunt enn noe som er helt usunt ;) Selv har jeg dette behovet i perioder, spesielt i tiden før Hønefoss (måtte bare bruke uttrykket!), og som den livsnyteren jeg er så blir som regel behovet fylt, hehe...

Skrevet

Jeg lurer på hvordan mennesker som med hånden på hjertet mener at snacks kan være varme epler med kanel eller cottage cheese med bær, alskens fruktfat og diverse er snacks jeg altså!!!!

Selv har jeg nylig gått på Grete Roede og der er det plenty med sunne "godsaker"......godsaker liksom......jommen sa jeg smør..... PHø!!!

Jeg har sittet mang en kveld og riktig stooooorkost meg med sukkererter eller babygulrøtter og slått på stortromma med en magerkesam........

Altså det er godt det, bevares, men snacks??????

Blir irritert jeg altså når jeg er fysen og mannen spør om jeg vil ha en appelsin eller noe.....!!!!!

Nei, skarre værra så skarre værra :-D

Skrevet

Jeg tar en neve mez walnøtter, ah, så godt. Walnøtter og tørket fersken sammen også knall

Skrevet

Det varierer veldig. Spørs veldig på hvordan humøret mitt er egentlig. F.eks like før jeg får mensen, så går det mye i søtsaker. Sjokolader er favoritt da.

Sitter jeg hjemme og kjeder meg og føler at jeg må ha noe å knaske på, så går det i gulrøtter og andre grønnsaker med dip.

Så har jeg perioder der jeg ikke har lyst til å spise noe særlig søtt, så da går det i nøtter og solsikkefrø e.l.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i potetgull eller sjokkis, så her går det som regel i gulrøtter med dip når det er noe ekstra. Rømme med sånn Holiday-dipmix er min favoritt, liker ikke de derre ferdigdipene fra Kims eller hva det nå er.

I kveld koser jeg meg med en frisk salat med ruccola, spekeskinke, cherrytomater og pinjekjerner. Namnam!!

Skrevet

For det første: jeg kan kose uten å spise. For det andre: det finnes ikke sunn snacks. Enten er det sunt, eller så er det snacks. Ikke begge deler på en gang. Og er jeg sjesken, som det heter her, så går det i potetgull og/eller sjokolade. Er jeg ikke sjesken lar jeg være å spise.

Skrevet

Varme bringebær og vaniljekesam, spiser det nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...