Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Hva synes du? Er ganske fersk på området, så ville bare høre med dere godt etablerte
Gjest Heartbroken Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Å ha en armkrok Å kroe seg i nÅr natten kommer.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 At forholdet er i trygge rammer på en måte. Vi er etter loven hverandres pårørende, og har forpliktet oss til å ta vare på hverandre, forsørge hverandre osv. Vi er også automatisk likestilt som foreldre. Vi er hverandres nærmeste uansett hva som skulle skje, havner en av oss på sykehuset f.eks er vi hverandres nærmeste og kan ta avgjørelser for hverandre om en f,eks skulle ligge i koma. Om man ikke er gift er det foreldrene deres som etter loven er nærmeste pårørende. Det økonomiske er ryddig, vi eier alt sammen og kan sitte i uskiftet bo om en av oss skulle falle fra. Vi arver også hverandre (etter at barna har fått sitt).
LuksusLiv Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 At det er trygt. Felles økonomi. Samholdet. Vennskapet. Lidenskapen. Å elske og bli elsket. Jeg elsker Å være gift, elsker at det finnes en fantastisk mann som gÅr rundt med en ring hvor det stÅr mitt navn inni, og at han er min. For alltid (hÅper og tror jeg).
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Nå er ikke jeg gift, men har det ganske så bra likevel. Man kan ha ting i ordnede former selv om man kun er samboere. Litt mer papirarbeid kanskje Elsker sambo like mye selv om vi ikke er gift.
Gjest sug lut Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 At man slipper å sette opp kontrakter og avtaler om alt mulig - det reguleres automatisk.
Gjest Heartbroken Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 At man slipper å sette opp kontrakter og avtaler om alt mulig - det reguleres automatisk. Du er så romantisk du ;)
Gjest sug lut Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 At man slipper å sette opp kontrakter og avtaler om alt mulig - det reguleres automatisk. Du er så romantisk du ;) Hehe, men det er jo virkelig den eneste forskjellen fra å være samboer, sånn jeg ser det.
Mrs. Bouquet Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 At man slipper å sette opp kontrakter og avtaler om alt mulig - det reguleres automatisk. Det + at man slipper å tenke på bryllup. Det er så utrolig kjedelig med alt som har med bryllup å gjøre. Bortsett fra det å være gift selvsagt.
Gjest sug lut Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 At man slipper å sette opp kontrakter og avtaler om alt mulig - det reguleres automatisk. Det + at man slipper å tenke på bryllup. Det er så utrolig kjedelig med alt som har med bryllup å gjøre. Bortsett fra det å være gift selvsagt. Absolutt. Jeg mener, vil man ha bryllup så velkommen, men jeg ville bare ha papiret.
Mrs. Bouquet Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 At man slipper å sette opp kontrakter og avtaler om alt mulig - det reguleres automatisk. Det + at man slipper å tenke på bryllup. Det er så utrolig kjedelig med alt som har med bryllup å gjøre. Bortsett fra det å være gift selvsagt. Absolutt. Jeg mener, vil man ha bryllup så velkommen, men jeg ville bare ha papiret. Akkurat! Papiret og mannen =)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 Er det ikke anbefalt å ha testament/ektepakt selv om man er gift da?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #13 Skrevet 8. februar 2012 Da har jeg det beste av alt som er med å være gift allerede. Hilsen en som er forlovet ;-) Vel utenom papiret selvsagt, men det kan man vel klare seg uten?
Mrs. Bouquet Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 Nei du har jo det kjipeste igjen som er planlegge og gjennomføre bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå