Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Han har vært plaget med både masse bronkitt og falsk krupp i sitt snart 3 år gamle liv. Nå er det ca.1 mnd siden siste runde med bronkitt. De siste 2 ukene har han hostet mye når han er i fysisk aktivitet, (skikkelig hosteanfall) og etter han har sovnet for kvelden. Han hoster skikkelig og våkner 2-3 ganger før jeg rekker og legge meg .Mer tørr hoste.Fortsetter og hoste seg gjennom natta,og når han våkner på morgningen er hosten litt mer slimete. Så går det over til han tar seg en løperunde e.l. Formen er helt fin ellers! Føler vi renner ned døra til legen siden han ofte blir syk,men vi må kanskje ta en tur til nå å få sjekka ut denne natthostinga. Noen med tips/råd til en litt trøtt mamma?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Kikhoste? Tror ikke det er det nei. Det skal visst være mye verre som jeg har forstått.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Han har vært plaget med både masse bronkitt og falsk krupp i sitt snart 3 år gamle liv. Nå er det ca.1 mnd siden siste runde med bronkitt. De siste 2 ukene har han hostet mye når han er i fysisk aktivitet, (skikkelig hosteanfall) og etter han har sovnet for kvelden. Han hoster skikkelig og våkner 2-3 ganger før jeg rekker og legge meg .Mer tørr hoste.Fortsetter og hoste seg gjennom natta,og når han våkner på morgningen er hosten litt mer slimete. Så går det over til han tar seg en løperunde e.l. Formen er helt fin ellers! Føler vi renner ned døra til legen siden han ofte blir syk,men vi må kanskje ta en tur til nå å få sjekka ut denne natthostinga. Noen med tips/råd til en litt trøtt mamma? Etter han sovnet i sted tok det 20 min før hostinga begynte og han våknet. Sovnet heldigvis ganske fort igjen. Stakkars liten,så slitsomt. Ikke vært bort i sånn type hosting før,derfor jeg ville sjekke litt her før jeg ringer legen. Alltid kjekt med gode råd:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Det er ikke astma da? Kommer jo litt an på hvor lenge det har stått på da. Lillebror hostet "alltid" når han var liten. Vi rant også ned dørene på legekontoret og legevakten med hoste, falsk krupp, luftveisinfeksjoner osv. Det viste seg og være astma. Storesøster begynte også med hoste om nettene (til hun kastet opp og hostet så videre) og ved fysisk aktivitiet. Nå har hun også fått astmamedisiner, og det hjelper.
Gjest Ganske Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Forrige vinter hostet den ene her så hun brakk seg, fikk Flutide innh. Det hjalp etter noen dager. Men hun hostet bare på natta, ikke på dagen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Det er ikke astma da? Kommer jo litt an på hvor lenge det har stått på da. Lillebror hostet "alltid" når han var liten. Vi rant også ned dørene på legekontoret og legevakten med hoste, falsk krupp, luftveisinfeksjoner osv. Det viste seg og være astma. Storesøster begynte også med hoste om nettene (til hun kastet opp og hostet så videre) og ved fysisk aktivitiet. Nå har hun også fått astmamedisiner, og det hjelper. Hmmm,astma har jeg ikke tenkt på. Er det arvelig? Vært veldig mye barneastma i familien.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Ja astma er arvelig. Lillebror har vært masse utredet for astma og fikk tidlig diagnosen. Derfor trang ikke legen engang undersøke storesøster når jeg ba om ev. medisin til henne. Siden lillebroren også har det så var det stor sannsynlighet at det var det hun hadde. Hun må nok undersøkes om hun skal få fast medisin altså. Men det skal så lite til, be om en legetime og spør legen om å få prøve astmamedisiner for å se om det har virkning. Her i huset er hostesaft bannlyst! Vi gir kun astmamedisiner.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Ja astma er arvelig. Lillebror har vært masse utredet for astma og fikk tidlig diagnosen. Derfor trang ikke legen engang undersøke storesøster når jeg ba om ev. medisin til henne. Siden lillebroren også har det så var det stor sannsynlighet at det var det hun hadde. Hun må nok undersøkes om hun skal få fast medisin altså. Men det skal så lite til, be om en legetime og spør legen om å få prøve astmamedisiner for å se om det har virkning. Her i huset er hostesaft bannlyst! Vi gir kun astmamedisiner. Tusen takk for svar! Skal ringe legen i morgen jeg. Har brukt en del efedrin og cosylan,men hjelper ikke nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå