Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Jeg sliter litt med bekkenet, og har egentlig fått beskjed om å sykemelde meg hvertfall noen prosent fordi jeg ikke klarer å gjøre annet enn å hvile etter endt arbeidsdag, men jeg har ikke samvittighet til å gjøre det, og føler at jeg må jobbe så lenge jeg kan. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Du får ikke noe igjen for å slite deg ut på jobben.. Jeg har blitt fullt sykemeldt i to uker pga kranglete bekken og at jeg ikke fungerer i familielivet etter/før jobb. Hadde litt dårlig samvittighet, men nå tenker jeg at det viktigste er at jeg er tilstede for familien min og at jeg faktisk klarer å støvsuge litt noen dager i uka. Dessuten var jeg bare til bry for de andre på jobben, de blei bare irritert over hvor sakte alt gikk med meg Satser på å jobbe redusert noen dager i uka etterhvert Om jordmor/lege anbefaler en sykemelding hadde jeg hørt på dem!
LínnAnonym Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Jeg går hjemme med svangerskapspenger på grunn av kraftig bekkenløsning/låsning. Vil vel anbefale deg å kjenne på hva kroppen din sier deg, og ikke hva samvittigheten vil... For samvittigheten gir deg ikke ekstra med energi når du trenger det! Det er jo ikke sikkert du trenger 100% sykemelding/svangerskapspenger? Prøv med 50% først og ha halve dager? Da kan du jobbe første halvdel av dagen, dra hjem og ta deg en hvil, og ha nok overskudd til familieliv senere på dagen. Og om du ikke tar det med ro nå, så kan du få dobbelt straff for det senere. Og da holder du i hvertfall ikke til permisjonsstart! Lykke til!
prins2010+lilleprins2012 Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 mitt første svangerskap "skulle" jeg jobbe. samme hva sambo, familie og leger sa! det har jeg igjen for enda for å si det sånn. på jobb gjorde jeg egentlig ingen nytte, fordi jeg var så dårlig (ekstrem kvalme og svimmelhet helt til 1mnd før term) hjemme bare sov jeg, og nå, når min sønn er 21mnd, sliter jeg fortsatt etter det vanskelige svangerskapet, fordi jeg ikke hørte på kroppen min.. så anbefaller deg hvertfall å jobbe gradert, hvis det er det legen sier:) blir jeg like dårlig i neste svangerskap blir det sykemelding på meg hvertfall! denne gangen kan jeg jo ikke bare sove når eg ikke er på jobb, må jo tenke på junior <3 lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå