Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Gutten begynner i bhg i april, da er han ganske nøyaktig 1 år gammel. Han har alltid hatt store søvnvansker, og det eneste som har funket for å få ham til å sove mer enn 9-10 timer per døgn, er ved å la ham få sove i sprinkelsenga, i stillhet...... Og jeg vet jo at dette er helt umulig i bhg! Der ser de helst at ungene sover i vognene, som står like ved den bråkete lekeplassen. Gutten sovner i trillevogn om den trilles, men om han spennes fast i stillestående vogn skriker han til han blir gjennomsvett, og antakeligvis til han kaster opp (har rett og slett ikke latt ham vri seg som en mark i vogna mer enn noen minutter da han blir så forbanna at han blir helt borte).. Men leser på nett at de også har innerom med madrasser; hvor idiot er jeg om jeg spør om jeg kan kjøpe en sprinkelseng til ham som kan stå der (og selvfølgelig kan brukes av hvem som helst om han ikke er der)... Uff som jeg gruer meg; heldigvis skal pappaen ta seg av innkjøringen i bhg... Noen med solskinnshistorier??
Gjest Ingen skal få! Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Min yngste sov kun i sengen sin og i trillende. I bhg sovner hun i stille vogn - uten problem. virker som det er normalen ellers også
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Jeg har jobbet mange år på småbarnsavdeling i barnehage, og jeg har ikke tall på alle de barna som i følge foreldrene har vært umulige å få til å sove, har trengt ditten og datten osv. Det ordner seg utrolig nok i barnehagen uansett, og som regel uten store problemer. Så ikke ta sorgene på forskudd. Se om det blir et problem, og så tar dere det derfra.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er bare redd for at de lar ham ligge og hylskrike over mange minutter, slik at han begynner å forbinde søvn med noe negativt igjen, etter månedsvis med arbeid for å få ham til å akseptere søvnen Men ja, har hørt at det meste går seg til som ved trylleslag i bhg... Men kjører de skrikekurer; er det derfor det plutselig "funker"? Leste jo den tråden her inne om gutten som ble pakket inn i masse klær og lå på et eget rom i vogna i bhg og lå og hylskrek, men ingen hørte ham annet enn mora når hun kom tidligere enn hun pleide HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 De stedene jeg har jobbet har vi ALDRI latt noen skrike seg i søvn. Det vi har gjort er å stå og rugge, synge, stryke over ryggen, puse i håret osv, eller legge ned en som reiser seg opp gang på gang. Et barn som hylskriker vekker jo de andre, og det er vi jo ikke interessert i, for da må vi jo legge dem på nytt #3
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Snakk med ped. leder om vanskene dere har hatt med søvnen og bekymringen din for hvordan det skal gå i barnehagen. Hvis de er bare et snev profesjonell så lytter de til deg og følger opp dine instrukser om soverutiner, ihvertfall i begynnelsen til barnehagen og barnet ditt sammen danner sine egne rutiner på dette. Skrikekurer er fy fy i barnehagen, ihvertfall der jeg jobber
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 De stedene jeg har jobbet har vi ALDRI latt noen skrike seg i søvn. Det vi har gjort er å stå og rugge, synge, stryke over ryggen, puse i håret osv, eller legge ned en som reiser seg opp gang på gang. Et barn som hylskriker vekker jo de andre, og det er vi jo ikke interessert i, for da må vi jo legge dem på nytt #3 Phew, det er sant! Da holder han jo alle våkne! Dere bhg-ansatte som poster her gjør meg mye mer rolig Han skal nok klare dette fint altså; har jo kosekluter, og om alt slår feil kan han vel få melk eller vann på flaske... HI
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Snakk med ped. leder om vanskene dere har hatt med søvnen og bekymringen din for hvordan det skal gå i barnehagen. Hvis de er bare et snev profesjonell så lytter de til deg og følger opp dine instrukser om soverutiner, ihvertfall i begynnelsen til barnehagen og barnet ditt sammen danner sine egne rutiner på dette. Skrikekurer er fy fy i barnehagen, ihvertfall der jeg jobber Tusen takk for tipset, det skal jeg gjøre. Vil jo ikke virke som en overhysterisk hønemor, så skal prøve å blande meg så lite som mulig. Men er jo greit for dem å vite hvordan han har pleid å være i fht søvn helt siden han var nyfødt.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå