Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Står i pakningsvedlegget at man er sikker fra 1.pille hvis man starter 1.dag i menstruasjonen, men hvis man starter etter dag 5 må tillegsbeskyttelse brukes ei uke.. meen hvis jeg starter på dag3? blæh..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Står i pakningsvedlegget at man er sikker fra 1.pille hvis man starter 1.dag i menstruasjonen, men hvis man starter etter dag 5 må tillegsbeskyttelse brukes ei uke.. meen hvis jeg starter på dag3? blæh.. Skal ikke si noe bastant, men antar at dag fem kun er en illustrasjon på at det ikke er sikkert i en uke dersom du begynner etter dag 1 av menstruasjonen. Når det er sagt burde det være selvfølgelig å da bruke ekstra prevensjon en uke frem i tid, med mindre du ønsker å leve farlig.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Jeg har alltid blitt anbefalt å bruke tilleggsbeskyttelse i 1 uke uansett jeg. Hadde i alle fall gjort det nå siden du ikke startet på 1.dag. Lurt å være sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå