Gå til innhold

Cyste i magen og gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat vært å sjekket ut en klump jeg fant i magen, og det var en cyste på 5 cm inni der. Har hatt dette før, så det er jo ikke noe farlig i seg selv, men forrige gang måtte det operasjon til for å bli kvitt den. (vokste seg rimelig stor!) Den satt på tarmveggen, og ikke på eggstokken som er mye mere vanlig.

Men er nå 13 uker på vei, og lurer da på om dette har noe å si? Vil anta det blir rimelig trangt om plassen etterhvert.. Har hatt cyster på eggstokkene som har sprukket av seg selv, og det er vondt en uke, men stort sett ikke noe mer enn det.

Noen som har erfaring? Operasjon er vel ikke noe å ta når man er gravid, for noe som ikke er akutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en som satt en eller annen plassen utenfor eggstokkene, den sprakk rett etter fødselen :( legen antok at den var rundt 5cm. de gjør ikke noe med dem når man er gravid. enten sprekker de eller så tar de dem etter fødselen.

det var føste gangen, andre gangen sprakk den da jeg var gravid i uke 15, det var ikke noe morsomt, kjempevondt i 2uker men fikk smertelindring hos lege. etter det har jeg bank i bordet ikke hatt antydning til cyster :) lykke til uansett utfall.

Skrevet

Takk for svar :)

Var ikke enkelt å finne utav noe om dette på nettet heller. Den cysten jeg hadde tidligere vokste fort, og det tror jeg denne gjør også.. Så blir spennende dette! Hehe...

Får håpe den sprekker selv før den blir diger.

Bestille meg en legetime for sikkerhetsskyld, tenker jeg, så jeg får alt på "papiret" som jeg kan ha med helsekortet.

Skrevet

Jeg har også fått konstatert en cyste på nesten 15 cm - er gravid i 5. uke. Men er jo ikke så mye å gjøre med det nå.... Håper det ikke blir altfor vondt hvis den sprekker!

Lykke til, "Drømme stress--"...

Skrevet

15 cm er litt det ja! Min forrige ble så stor, før de opererte den bort. Tipper den ikke blir så mye mindre over tid, denne her heller, hvis ikke baby'en sparker hull :P

Det jeg har opplevd tidligere av cyster som sprekker, er rimelig au, skal jeg innrømme. Men det er ikke sånn "farlige" smerter, som jeg kaller det. Det er mest vondt fordi kroppen jobber for å ta opp all vesken som havner i buken. Det eneste hvis den sprekker, er vel å følge med i tilfelle det skulle oppstå en infeksjon. Men så lenge lege og sånn vet om det, så antar jeg at en får god oppfølging dersom det skulle bli noe sprekking.

Jaja.. om noen måneder så er vi kanskje bokstavelig talt sprekk-ferdige, vi da :P

Lykke til du også, sigerika :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...