Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Ho er snart 10 mnd og får følgende mat hver dag : Havregrøt til frokost av 150 ml vann 0,5-1 middagsglass + fruktpurè/Jogolina til dessert Havregrøt til kveldsmat av 150 ml vann Før hver soving får hun 120 ml NAN2 - dvs 3 ganger om dagen. Innimellom får hun biter av brød/rundstykker om hun vil/gnage på en skalk/kavring. Ho er ingen tungvekter, men veier nesten 9 kg...følger sin egen vekstkurve helt perfekt, men har tenkt litt på det i det siste, om jeg må legge inn enda et måltid? Ho virker veldig tilfreds, da - så da må jo alt være greit?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Da mine var på den alderen hadde jeg 4 måltider.. Frokost, grøt el brød(så mye de ville ha) lunch(brød, grøt el yougurt/most frukt) middag og kvelds....
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Hun får 5 måltider om dagen og det er bra. Kanskje du kan vurdere å bytte ut det ene måltidet med NAN over med brødskrive eller en kombinasjon av NAN og litt brød eller noe for å begynne å tilvenne brødmat. Men det er null stress;) Høres ut som om hun får nok mat.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Så lenge ho virker tilfreds er ho nok fornøyd Jenta mi er like gammel som din og vil verken ha frukt, brød eller middag Liten er ho også, bare 7,5kg
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Når mine har vært på den alderen har de ikke hatt måltider med bare melk lenger. De har spist fire ganger om dagen og fått melk etter maten (ammet eller flaske). De har spist f.eks Frokost: et par skiver eller en skål grøt Lunsj: grøt eller skiver Middag: enten middagsglass eller spist samme middag som oss om den har vært babyvennlig. Kvelds: grøt. De har også spise fruktmos og biter av frukt som banan, eple, pære osv. Så lenge hun legger på seg som hun skal er det sikkert greit da, ingen er jo like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå