Gå til innhold

5 mnd - når baby ligger på rygg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte/mye har din baby bena opp? Tar de på tærne?

Min lille frøken ligger mest med bena rett ut, hun tar de opp hvis vi hjelper :)

Hun må vel ha de opp for å klare å rulle...?

Hun vil helst rett opp (situp's)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ligger tulla mye med beina opp å leker med tærne sine, hun bruker dem for å komme over på magen ja. meen dette er jo veldig individuelt.. min eldste gjorde ikke så mye ut av noe før han var 7mnd..

Skrevet

Min begynte å ha beina mye opp og leke med tærne da han var ca 4,5 mnd, men ruller fortsatt ikke noe særlig over til magen (6 mnd nå). Han har bare gjort det to-tre ganger, og da har jeg ikke fått det med meg før etterpå, så vet ikke hvordan han gjorde det.

Skrevet

Fra 3 mnd lekte hun med tærne og putter de i munn. 1 uke etter 3 mnd rulla hun rundt og har gjort det ustoppelig siden. Kan rulle tilbake og nå heldigvis så vi må ikke alltid snu henne tilbake når hun blir lei.

Skrevet

Nei, de må ikke ha beina opp for å klare å rulle.

Som fysioterapeuten til småen forklarte, de "perfekte" barna har beina opp og vipper seg rundt sånn, mens en hel del barn ligger på rygg i en slags halvmåneform med hodet og beina i hver sin "spisse" ende og kommer seg rundt på den måten. Litt knotete forklart, men tenk deg at babyen ligger på ryggen og så tar du ei leike og holder opp foran fjeset og drar den rundt og bak sånn at barnet snur seg mot leika. Ca. derfra kan de klare å snu seg :)

(Og småen her er drøye 5 måneder og ligger lite med beina opp, men han har hatt trøbbel med nakken og stivt bekken, så det er ikke så rart.)

Skrevet

Snuppa mi løfter bena opp og "velter" over på siden, men har ikke klart å snu seg rundt ennå (er bare 4 mnd + 1 uke da). Hun har foreløpig ikke vært interessert i tærne sine, har vel ikke oppdaget de enda :)

Skrevet

Jenta mi ligger med beina i været og ruller seg fra rygg til mage. Hun tar ikke i tærne sine i det hele tatt ( vet ikke om hun forstår at de er hennes :) )

Hun er forresten 4 mnd og 1 uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...