Gå til innhold

Noen som har mange barn her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre barn, og trodde vel ærlig talt jeg skulle være ferdig nå. Men innimellom har jeg små stikk som sier at jeg har lyst på en til... Slik vil det kanskje alltid være, jeg vet ikke, men om det skal bli en til her i huset, så må det jo skje snart. Yngstemann er 1,5 år nå, og jeg vil ikke ha noe særlig større aldersforskjell. Det er kanskje ikke så stor forskjell på 3 og 4 barn? Det jeg ikke er spesielt "glad" i er spedbarnstida, jeg liker min søvn. ;) Denne perioden varer jo ikke så lenge, og tenk for en glede å ha en stor barneflokk! Men, man må jo bli ferdig med barn en gang også... Hehe, ikke helt enkelt dette! Flere som har erfaringer, eller tenker å få mange barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har slitt med å bli gravid, så jeg har ikke mange barn selv. Men jeg kjenner mange familier som har mange barn. Kan ikke si at jeg har inntrykk av at noen av dem angrer på det på noen som helst måte, og folk glemmer også lett at med en stor familie så er det etterhvert tross alt mange som kan hjelpe til, etterhvert som de vokser og blir store nok til oppgavene. Jeg vil for min egen del absolutt ikke bestemme på forhånd hvor mange barn jeg skal ha. Men det kan jo så klart komme en dag at jeg kjenner at jeg, fysisk eller psykisk, ikke klarer ut med flere barn. Men i utgangspunktet syns jeg det er tull at "idealfamilien" skal bestå av 1-3 barn.

Skrevet

Nei, man angrer vel sjelden på barna man får. ;) Og det er gledelig at flere og flere velger å få barn nr tre, det var jo lenge slik at de fleste stoppet etter to.

Håper det er du selv som får sette punktum på antall barn, og ikke graviditetsproblem!

Skrevet

Jeg har 5 barn og vil ha fleire og gubben er enig.

Skrevet

Vi venter nr. 5 nå. Det går mye mat i huset, og det er til tider høylytt rundt spisebordet (og vi har en gang som ser ut som knaggerekken utenfor et klasserom), men alt i alt er det utrolig koselig. Våre er 12, 11, 9 og 3 - og som sagt en på vei. Vi trodde barna skulle bli "lei" seg over at vi kom trekkene med enda et søsken, men det har gått veldig bra. Vi er klare på at det er vårt ansvar. Når det er sagt bidrar selvsagt alle til fellesskapet. Det er litt som å drive en mindre bedrift - og det er utfordrende og morsomt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...