Gå til innhold

Keisersnitt noen i Juniklkubben?


Martha Elisabeth

Anbefalte innlegg

Ditta blir mitt 4 og garantert siste ks........andre som ska onda kniven?

Grueglede meg må eg sei........den spinalbedøvelsen e ikkje kjekk! Nett som å få eit skrujern kjørt i ryggen....brrrrrr...........Men! på den andra sidå, så går jo fødselen kjapt onda og eg sleppe å ligga å stri i tiiiiiiiimavis.............

1. Mars ska eg på Ul igjen, å då får eg vel gjedna veta dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal på samtale snart, har bedt om ks etter anbefalinger fra lege, gyn og jordmor. Har en "vanlig" fødsel bak meg så dette er helt nytt for meg. Litt skremmende, men verre enn forrige fødsel blir det aldri alikevel! Noen av oss må bare, uansett om jeg på en rar måte føler meg litt snytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 3 ks bak meg, å med dei to første så prøvde eg å fø normalt, å det var kjempe viktig for meg...men itte ei stond forsona eg meg med at ikkje alle kan fø normalt. I det minsta så sleppe eg sy-ing downstairs og hemorider backstairs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp - her blir det ks. Akutt sist gang, så håper på en litt bedre opplevelse denne gangen. Og nå får jo mannen være med også - det blir fint:) Har ikke fått dato ennå, men det blir rundt 8. juni fikk jeg beskjed om på ul sist. Regner med at dato fastsettes i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere så tidlig om dere skal ta ks eller ikke? jeg er første gangs og er redd for at mini kommer til å være over gjennomsnitts stor siden både jeg og far var veldig store når vi ble født, og jeg er knøtt liten nå.... har også termin 8. juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det også ks etter at jeg har to bak meg pga trangt bekken, så nå blir det 3. og siste for min del. Fjerner livmoren i samme slengen ;). Skal på ul og samtale igjen 30 mars. Regner ikke med å få ks dato før nærmere mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mitt 4.ks i begynnelsen av juni, undere narkose fordi spinalbedøvelsen ikke virker 100 % på meg....

er kjempespent....syns det er værst med kateteret jeg(skulle ønske det fans en annen måte...), og timene etter snittet..

tenker på sterilisering samtidig.

Skal på samtale og ny ul i starten av april, så da regner jeg med å få ks-dato samtidig.

 

Til PROPPOLF:Hvorfor skal du fjerne du livmoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn78: Kjekt å sjå at det e andre her og som ska for 4 gong. Litt skummelt:/ Kossen e dei andre snittå dine?

Eg ska og både fjerna livmoren og eggstokk..(har fjerna den høgre fra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn78: Kjekt å sjå at det e andre her og som ska for 4 gong. Litt skummelt:/ Kossen e dei andre snittå dine?

Eg ska og både fjerna livmoren og eggstokk..(har fjerna den høgre fra før)

 

De andre snittene gikk fint, men kjente at de skar i meg, så det ble narkose...men ellers ingen problem under ks eller etterpå(bank i bordet for at d går bra nå også).

Hva med deg?

Hvorfor fjerner du livmoren?holder det ikke med sterilisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit27:

Grunnen te me vett at me ska ha ks e jo at me har gjort det før. Har du hatt 1ks så kan du fødsel normalt gong nr to, men har du to ks bak deg får du ikkje velga. Då blir nr. 3 planlagt ks.

Men om du og din samboer va store babyer, så ville eg bedt jordmor om å gi deg ein time på sjukehuset så du får målt bekkenet ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn78: Kjekt å sjå at det e andre her og som ska for 4 gong. Litt skummelt:/ Kossen e dei andre snittå dine?

Eg ska og både fjerna livmoren og eggstokk..(har fjerna den høgre fra før)

 

De andre snittene gikk fint, men kjente at de skar i meg, så det ble narkose...men ellers ingen problem under ks eller etterpå(bank i bordet for at d går bra nå også).

Hva med deg?

Hvorfor fjerner du livmoren?holder det ikke med sterilisering?

 

Eg ska fjerna livmoren og egstokken fordi eg hadde celleforandring sist eg gjekk gravid..det va ikkje kjekt. Derfor fjerne eg alt nå, så eg slepp å varra redd for å få det igjen...

Men eg lurte på ka veg du har snittå dine? Opp mot navel eller bikini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linn78: Kjekt å sjå at det e andre her og som ska for 4 gong. Litt skummelt:/ Kossen e dei andre snittå dine?

Eg ska og både fjerna livmoren og eggstokk..(har fjerna den høgre fra før)

 

De andre snittene gikk fint, men kjente at de skar i meg, så det ble narkose...men ellers ingen problem under ks eller etterpå(bank i bordet for at d går bra nå også).

Hva med deg?

Hvorfor fjerner du livmoren?holder det ikke med sterilisering?

 

Eg ska fjerna livmoren og egstokken fordi eg hadde celleforandring sist eg gjekk gravid..det va ikkje kjekt. Derfor fjerne eg alt nå, så eg slepp å varra redd for å få det igjen...

Men eg lurte på ka veg du har snittå dine? Opp mot navel eller bikini?

 

Ser du e 78 modell:) det e eg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikini ja, hva med deg?

 

Eg har to ks som går opp mot navel og ett ks som e bikinisnitt. Opp mot navel fekk eg med nr to då det blei hastesnitt og full narkose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mitt 4.ks i begynnelsen av juni, undere narkose fordi spinalbedøvelsen ikke virker 100 % på meg....

er kjempespent....syns det er værst med kateteret jeg(skulle ønske det fans en annen måte...), og timene etter snittet..

tenker på sterilisering samtidig.

Skal på samtale og ny ul i starten av april, så da regner jeg med å få ks-dato samtidig.

 

Til PROPPOLF:Hvorfor skal du fjerne du

livmoren?

 

Hei, jeg velger å fjerne livmoren da dette er siste barnet, og at jeg har slitt mye med celleforandringer og hadde en konisering av livmorhalsen for et år siden. I tillegg blir jeg skikkelig a-seksuell på prevensjon, så blir på en måte dobbelt opp av prevensjon kan man si :). Så flere grunner som ligger bak. Ble også automatisk spurt da jeg hadde ks nr 2, men da var jeg ikke klar ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

78 modell er bra ja,hihi:) :)

 

Jeg er også 78 mod! Var det noe i vannet det året vi ble født ;).??

 

Hahahaha ja tror nesten det måtte være det:)Koselig at vi er fler i samme båt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje ta ks da morkaka ligger foran utgangen.... Har ikke lyst, sist fødte jeg en stor gutt på 4600g uten epidural, og uten de store problemer... så jeg krysser fingrene for at morkaka flytter på seg - skal på ny ul i mai så da får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det.

Morkaka ligger litt foran, men JM mente det var så lite at den kom til å flytte på seg.

Skal tilbake i mai, så får vi se.

Men det virket alts som om hun trodde den ville flytte seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja, trodde de hadde sluttet med tverrsnitt...

Det kan være flere grunner til at de snitter fra navlen og ned, er det hastesnitt så gjør de ofte det da det er lettere å få ut barnet på den måten.

Også hvis man har hatt fler ks kan de se at det er nødvendig pga at arrvev gror dårlig sammen, og blir veldig skjørt. Det er blandt annet grunnen for at du ikke kan føde vaginalt om du har hatt over to ks. Huden kan rett og slett revne under fødsel, spesielt vevet i livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja, trodde de hadde sluttet med tverrsnitt...

Det kan være flere grunner til at de snitter fra navlen og ned, er det hastesnitt så gjør de ofte det da det er lettere å få ut barnet på den måten.

Også hvis man har hatt fler ks kan de se at det er nødvendig pga at arrvev gror dårlig sammen, og blir veldig skjørt. Det er blandt annet grunnen for at du ikke kan føde vaginalt om du har hatt over to ks. Huden kan rett og slett revne under fødsel, spesielt vevet i livmoren.

 

Jeg vet en god del om ks da jeg har hatt 3 selv..men har ikke hørt om noen i nyere tid som får snitt opp mot navlen, og jeg kjenner mange som har hatt hastesnitt.

selv hadde jeg også hastesnitt alle 3 gangene, men hørte aldri noe om å ikke få bikinisnitt.

skal nå ha mitt 4. snitt og har ikke hørt annet enn at d blir bikinisnitt da heller.

 

vet d kan bli ruptur i livmor hvis man får rier etter 2-3 ks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja, trodde de hadde sluttet med tverrsnitt...
Det kan være flere grunner til at de snitter fra navlen og ned, er det hastesnitt så gjør de ofte det da det er lettere å få ut barnet på den måten. Også hvis man har hatt fler ks kan de se at det er nødvendig pga at arrvev gror dårlig sammen, og blir veldig skjørt. Det er blandt annet grunnen for at du ikke kan føde vaginalt om du har hatt over to ks. Huden kan rett og slett revne under fødsel, spesielt vevet i livmoren.
Jeg vet en god del om ks da jeg har hatt 3 selv..men har ikke hørt om noen i nyere tid som får snitt opp mot navlen, og jeg kjenner mange som har hatt hastesnitt. selv hadde jeg også hastesnitt alle 3 gangene, men hørte aldri noe om å ikke få bikinisnitt. skal nå ha mitt 4. snitt og har ikke hørt annet enn at d blir bikinisnitt da heller. vet d kan bli ruptur i livmor hvis man får rier etter 2-3 ks..

 

 

 

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noen ekspert på keisersnitt, ikke er jeg spesialistlege, og ikke har jeg tatt keisersnitt selv, men jeg har assistert ved svært mange keisersnitt.

Og jeg vet godt at bikinisnitt er det som i hovedsak blir brukt her til lands, det er det mest gunstige, men det kan oppstå situasjoner som gjør at en foretar et lengdesnitt, fortsatt.

Det er ikke ofte, men det forekommer, av ymse grunner.

Jeg har vært med på et par av disse iløpet av det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...