Gå til innhold

Jeg orker ikke mere :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sinnsykt bekkenløsning, det gjør så vondt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det er 6 km til barnehagen og jeg må gå dit fordi jeg ikke har bil og har ingen til og kjøre. det går heller ikke buss dit. Jeg syntes det er flaut og ringe barnehagen og si at han ikke kan komme fordi jeg har vondt. Hva hadde du gjort? Gått selv om bekkenet gjør grisevondt? Eller bare hatt barnet hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hatt barnet hjemme eller tatt en taxi.

God bedring!

Gjest sug lut
Skrevet

Blitt hjemme hvis du takler en dag med smerter og småbarn. Tatt taxi om jeg måtte.

Skrevet

Tatt taxi... Bekkenet ditt og smertene dine blir sannsynligvis ikke bedre av å gå 1 mil....

Skrevet

Jeg hadde nok tatt en taxi slik at jeg fikk slappe av litt på dagen mens barnet var i bhg.

Men om du har barnet hjemme trenger du ikke si at det er pga at du ikke klarer å gå til bhg :) Bare si at barnet tar fri.

Skrevet

Han er heldigvis en engel og ha hjemme, så det blir ikke noe problem. jeg syntes bare det er flaut i forhold til barnehagen.

kortet mitt ligger selvfølgelig i bilen til samboer som han bruker til jobb, så får ikke tatt taxi heller.

Skrevet

Ikke gå hvertfall. Da blir det bare verre. (ikke av å gå men ved å presse deg, trille vogn osv.

Ta en taxi, spesielt hvis noen kan hente barnet senere i dag. Da blir det jo ikke så dyrt. - og mindre stress for deg.

Skrevet

Han har hatt så mye fri ellers syntes jeg. Og barnehagen spør alltid hvorfor han ikke kommer? I tillegg skal han til farmoren sin etterpå og være der til fredag, så da har han vært hjemme hele uken bortsett fra mandag. I går var han på h stasjonen så han var ikke der i går heller. barnehagen må vel snart begynne og lure på meg?? Eller har de ikke imot sånt?

Skrevet

Vil anta at barnehagen forstår at man vil ha barnet hjemme dersom man har mulighet til det da :) Tror de hadde lurt mer om du hadde barnet i barnehage 24/7 om du "bare" var hjemme selv :) Men det er meg det da. Hadde bare sagt at siden ungen skal bort noen dager, vil jeg ha han hjemme litt før det :)

Skrevet

de kan jo ikke si noe på det? de forstår sikkert at det letteste for deg er å ha han hjemme innimellom;) de har sikkert barn selv de fleste som jobber der :) men prøv å få tatt førekort en gang, det gir en utrolig herlig frihet :)

Skrevet

Takker for svar. Jeg ringte nå. Hun skjønte hvorfor. Det er jo faktisk ett stykke og gå når man har så vondt og når halvparten er oppoverbakker, og da er det ekstra tungt for bekkenet.

Ja jeg vet, Jeg er så sinnsykt treg når det gjelder det førerkortet. Jeg har adhd, og nå som jeg er gravid og uten medisiner så er konsentrasjonen min en heeelt annen vei. Heldigvis igjen har jeg en supersnill gutt som bare er snill og god. Han blir så glad når han får være hjemme fra barnehagen. :P

Skrevet

Hvorfor tar ikke samboeren din med barnet i barnehagen, på vei til jobb?

Og kan ikke han komme hjem å hente ungen nå?

Skrevet

Han begynner på jobb kl 6. Han er ferdig kl 3 så han pleier og hente han.

Nei han kan jo ikke dra fra jobb for og kjøre han i bhg. Han har gjort det ett par ganger, men da har han jobbet i nærheten her og kjørt han i pausen sin. Nå er han en time unna. Han er håndtverker, så det er mye frem og tilbake om hvor han jobber.

Jeg pleier og gå når jeg må, men nå er korsryggen min helt låst, og det verker i hele skambeinet , så jeg orker ikke. Men nå er hvertfall problemet løst, jeg bare var redd for hva barnehagen mener om at min sønn ikke kommer seg i barnehagen pga meg som har vondt .

Skrevet

Huff, at man skal måtte bry seg så mye med hva barnehagen synes! Stakkar, tenk på deg selv, du! Med mindre gutten har problemer med å tilpasse seg bhg når han er der/føler seg utrygg/ikke har venner er det jo ingenting som er bedre enn å være hjemme med mamma av og til!!

God bedring!

Skrevet

Hadde det samme problemet sist jeg var gravid. Men tok en prat med bhg og forklarte problemet. Jeg måtte først gå et stykke (springe, for jeg var som oftest for sent ute, med 2 barn på slep!), og så sitte på bussen, og så gå et enda lenger stykke, vet ikke hvor mange km, men det var snø og is og utrolig tungt å trille vogna osv. Brukte over en time på å komme meg i bhg. Etterpå måtte jeg gå hele veien hjem, for det gikk ikke buss! Og så det samme når de skulle hentes! Så jeg sa at på de dagene det blir vanskelig for meg å komme ble ungene hjemme. Og det skjønte de veldig godt :)

Jeg er så glad fr at vi har flyttet, g jeg har fått lappen ;)

Skrevet

Kanskje du kan alliere deg med noen andre foreldre i bhg? Gi de en slant i mnd for at ungen kan sitte på til bhg :) Det gjorde et foreldrepar i bhg til sønnen min. De hadde ikke lappen og det de måtte ta buss og så gå et stykke med en lang tung bakke for å komme frem. Funket veldig greit

Skrevet

Han har hatt så mye fri ellers syntes jeg. Og barnehagen spør alltid hvorfor han ikke kommer? I tillegg skal han til farmoren sin etterpå og være der til fredag, så da har han vært hjemme hele uken bortsett fra mandag. I går var han på h stasjonen så han var ikke der i går heller. barnehagen må vel snart begynne og lure på meg?? Eller har de ikke imot sånt?

Barnehagen har da vel ingenting med hvorfor barnet ikke kommer? Det viktigste er jo at de får beskjed om at han ikke kommer, mer trenger de strengt tatt ikke vite med mindre det er noe alvorlig.

Her var gutten borte i over en uke pga sykdom, men jeg sa aldri hvorfor han var borte, bare at han ikke kom i bhg i dag. Hvis de spør hvorfor så kan du bare si at det er personlige grunner eller at du vil ha han hjemme i dag. Eller du kan dra en hvit løgn og si at dere skal på besøk til noen som vil treffe han eller noe slikt.

Skrevet

Så lenge barnet er en engel hjemme så ser jeg ikke problemet, kanskje barnet trives hjemme en periode??

Men de fleste barn vil jo kjede seg fort, og det blir jo da bare en ekstra belastning hvis barnet skal være hjemme med en syk mor, så da hadde jeg tatt taxi i nød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...