Gå til innhold

Servering i dåp og Hva kjøper foreldre til eget dåpsbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal servere gryterett med ris, salat og brød i dåpen, men hvordan servere denne hmmm. Det er ikke plass på bordet da det er for mye pynt he he. Tallerkene er plassert på bordet. Skal vi bare ha maten på kjøkkenet så gjestene kan forsyne seg selv, eller sende rundt bordet. (Har ikke skåler med håndtak til det varme). Vi er bare 10 stk.

Sikkert en teit problemstilling, men hvordan gjør vi dette da - forslag tas imot med takk :)

OG

Hva kjøper foreldre til eget dåpsbarn?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Ta inn et lite ekstrabord som maten kan stå på, så slipper du renn på kjøkkenet. Der er det neppe veldig ryddig og fint når så mye skal skje og så mange bespises. Balkongbordet pleier gjøre nytta her.

Til eget dåpsbarn kjøper man nøyaktig det man vil, men gjerne noe som varer - type bok, kniv, sølv, skammel med initialer, etc.

Skrevet

Jeg ville nok gjort litt mer av det enn at gjestene gikk på kjøkkenet og forsynte seg ut av kjelene. Om du ikke har skåler er det billige å få tak i flere steder. Ville lagt såpass i det når det er en barnedåp.

Ang gaver har vi sålangt ikke kjøpt noe(dåp rett før jul). Dels pga litt stram økonomi. Etterhvert blir det nok penger på konto også tenkte jeg å kjøpe bunadssølje til minstejenta til 17. mai.

Skrevet

så lenge dere er 10 stk så går det nok fint å gå på kjøkkenet, ellers får du ofre litt av pynten så du får plass til kjelen med gryte, risen kan du ha i mindre skåler i hver enda av bordet så de trenger ikke ta stor plass, bare ha små og fyll heller på de etterhvert :) og gaven til min gutt ble hele serien "verdens vakreste eventyr" kjøpte den på finn så det ble ikke så gæli dyrt heller :)

Skrevet

Hva med å ha et ekstra bord til maten, rett ved spisebordet? Eller spør noen du kjenner om de har boller som du kan låne, hvis du ikke vil kjøpe noe nytt?

Vi har gitt søljer til våre egne barn. De får også festen i gave av oss, selv om de gir bengen selv selvsagt ;) Ser ingen grunn til å slå på stortromma, det er festen som er hovedfokus, samvær med familien og å ønske den lille velkommen inn i familien :)

Skrevet

Tror jeg ville hatt et ekstra lite bort med maten på, eller brukt kjøkkenet. Regner med det er familie som kommer, og ikke kongen. :)

Du gir det du vil, men er normalt å gi gaver som varer en stund. :)

Vi gav tripp trapp stol (selv om han egentlig hadde fått det uansett) og penger i et fond.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...