Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 har ei venninne som jobber som lærer til daglig.. hun har et barn på litt over året. hun leverer barnet i barnehagen ca 07.15 hver dag og henter barnet etter 16.00 hver dag. Barnet legger seg klokken 19.00 og moren klager hele tiden på at det så slitsomt.. vet at barnet sover hele natten gjennom. Men likevel så syter hun at det er så slitsomt å blabla.. å når hun nå har vinterferie (ei uke) så skal barnet i barnehage fordi. Hva synes dere om å sette barnet i barnehage selv om foreldre har fri? Hun ser strengt tatt ikke barnet mere en 3 timer hver dag..
Min første 2012 Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Dette er vel individuelt og ikke noe andre har noe med syns jeg. Om barnet trives i barnehagen syns jeg ikke det er noe i veien for at det kan være der også i noen ferier. Om mor føler for en timeout eller ferie på egenhånd - ja så skjønner jeg det. Hun trenger kvalitetstid for seg selv hun også. Og når mor er glad er alle glad
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Kanskje ungen har det bedre i barnehagen da, enn hos en sliten mamma som ikke orker ta vare på h*n....
Gjest Miryks Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er hjemmeværende med yngste på 9 mnd, og eldste går i barnehagen. Selv om gubben skulle ha fri en dag, så tar vi henne i barnhagen. Vi betaler for plassen, så da bruker vi den også.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Det helt opp til hver enkelt. Noen mennesker er hva jeg kaller svake, og takler lite stress. Andre mennesker er sterkere og takler stress på en helt annen måte. Og noen har "snillere" barn enn andre. Om ungen er snill i barnehagen så kan den være et troll hjemme likevel Mine barn har aldri villet bli med hjem, og har startet å gråte når jeg henter dem, og når jeg nå starter i permisjon så kommer nok tutta til å gå i barnehagen hver dag likevel. hvorfor? *Fordi hun trives.. *Fordi det ikke er noen unger i nabolaget hun kan leke med og dagene kan bli lange *Fordi jeg er betalt av staten for å være hjemme og passe den lille. Likevel kommer hun til å få være hjemme om hun ønsker det. Hun kommer til å ha kortere dager, og kommer ikke til å bli levert før 930 dersom det ikke blir noe problem (noen barn klarer ikke å involvere seg like godt i leken når de kommer så sent, fordi da er de andre allerede godt i gang) Eneste jeg reagerer på er lærere (som garantert har fri) leverer ungene i barnehagen på julaften fordi de vil slappe av... Det er en dag jeg ser på som ungene sin dag, og jeg gjør alltid mitt ytterste for at ungene skal slippe å være andre steder denne dagen. At du må fordi du må jobbe er en ting, men at du levere ungen i fra deg på julaften for selv å få fri, er uhørt i mine ører...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå