Gå til innhold

DEN HÆLVETES BURUGLA PÅ H&M LIERTOPPEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så forbanna! var på hm liertoppen for å kjøpe jakke til eldstemann og da jeg skulle betale kom jeg ved å si til kassadamen "ja denne jakken blir fin å bruke nå utover vinteren og så fint at den var på salg!!" vet dere hva den frekke damen sa bak kassen? "den der hadde jeg aldri brukt på mine barn i hvertfall!" hva i huleste mente hun med å blande seg i det? jeg spurte (dum som jeg var) hvorfor det da med et smil. og hun sa i en kritisk tone mens hun rullet med øynene for meg: at den DER var for AAALTFOR tynn, og det stemmer det var en sånn vindtett/vanntett jakke uten særlig fOr. Jeg sa høflig at barna mine bruker to-tre lag ull+fleece under og denne skulle bare brukes som et ytterlag som anbefalt ved nøstebarn. kjerringa sto på sitt nei barna måtte jo ha ordentlig dress! jeg sa jaaa men han skal ha den kun når han går til bilen/korte utet turer.. denne diskusjonen fortsatte i evighet og jeg sa bare jaha tilslutt.. og sa ingenting.. typisk meg.. feige feige meg. jeg er vel mest sint på meg selv fordi jeg klarer aldri å stå opp for meg selv og tar meg nær av når noen legger seg oppi hva jeg gjør med barna. men makan! hun sa det på en sånn nedvergende og kritisk tone, det var liksom ikke en "jeg ønsker bare å hjelpe tone".. vil bare nevne at jeg har alltid vært førnøyd alle ANDRE hm!!!! bare denne dama drar ned for liertoppens hm desverre! makan til hurpe!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du kunne ikke bare overhørt den kommentaren? Å begynne Å kverulere med kassadamen er litt løst.....

Skrevet

Hvorfor tror du kassedamen har den jobben hun har? Ingen særlig utdanning og bakgrunn.

Jeg er alltid hyggelig med kassedamen, men hadde aldri brukt tid på kverulering. Jeg ville smilt og takket for handelen og tenkt at dama hadde nok hatt hyggeligere hverdager med litt mer "viktig" arbeidsoppgaver enn å rydde på plass klær og slå inn på kassen, vi får håpe kassedamen på Lier har denne jobben mens hun er ung og videreutdanner seg og at når du møter henne i en annen stilling om 10 år, er hun forhåpentlig litt mer voksen.

Gratulerer med ny jakke, det er gøy å handle på salg og med gode ullklær under blir jakken perfekt :-)

Skrevet

Seriøs HI? Etter den første kommentaren hennes, så skulle du bare ha sagt OK, betaler for varen og går. Du gjorde det bare verre for deg selv ved å drive å krangle med henne. Hva var vitsen da?

Det var jo en grunn til at du kjøpte jakken, du vet hva som er best for barnet ditt og hva han trenger. Hvorfor skal du forsvare deg ovenfor henne?

Skrevet

Tusen takk for alle støttende svar! det varmer i hjertet:) damen var slutten av 30 årene ca og var slett ingen ung studie pike men heller en voksen dame.. hun synes sikkert jeg var et lett bytte iom jeg er i begynnelsen av 20årene og "ung mor".. jeg har jobbet i bhg LENGE før jeg fikk selv barn og føler selv at jeg er en ansvarsbevisst og samvittighetsfull person som forstår hva barna trenger, men jeg tror jeg sliter litt med selvtilliten siden at slike episoder går inn på meg. får håpe det blir bedre med alderen, en lærer jo så lenge en lever! jeg vil gjerne også si at jeg ønsket ikke å begi meg ut på en krangel, jeg "tror alltid" at det er så høflig å forklare seg og bruker veldig ofte energi på å gjøre dette... ser jo at det er veldig bortkastet.. tusen takk igjen for støtten!!!

Skrevet

Hvorfor tror du kassedamen har den jobben hun har? Ingen særlig utdanning og bakgrunn.

Jeg er alltid hyggelig med kassedamen, men hadde aldri brukt tid på kverulering. Jeg ville smilt og takket for handelen og tenkt at dama hadde nok hatt hyggeligere hverdager med litt mer "viktig" arbeidsoppgaver enn å rydde på plass klær og slå inn på kassen, vi får håpe kassedamen på Lier har denne jobben mens hun er ung og videreutdanner seg og at når du møter henne i en annen stilling om 10 år, er hun forhåpentlig litt mer voksen.

Gratulerer med ny jakke, det er gøy å handle på salg og med gode ullklær under blir jakken perfekt :-)

hehe hva vet vel vi om hennes utdanning?? jeg er ferdig utdannet jeg og kunne hatt en langt mer utfordrene og bedre betalt jobb enn den jeg har valgt: KASSADAME :) og det fordi jeg stortrives med andre mennesker og ikke innelåst på et kontor. nå er jeg også butikksjef og tjener veldig greit men å si at alle som jobber i butikk har dårlig utdanning eller at de er "dårligere" på noen måte er ganske lavmål.....men jeg slutter uansett ikke i jobben min jeg tross maaaange sure og negative kunder! :)
Skrevet

synes du at hi oppførte seg surt eller negativt? kjerringa hadde ingenting med å rakke ned på henne pga en jakke??? det der var direkte mobbing! håper kassadamer som deg skjønner det!

Skrevet

synes du at hi oppførte seg surt eller negativt? kjerringa hadde ingenting med å rakke ned på henne pga en jakke??? det der var direkte mobbing! håper kassadamer som deg skjønner det!

nei sa ingenting om det jeg,hadde vel blitt like paff om en jeg handla hos hadde slengt sånn med leppa! "vi" har jo ingenting med hva kundene kjøper eller hva det skal brukes til så dette er jo litt spesiell oppførsel :) men veldig mange som tror at de som jobber i butikk har enten dårlig utdannelse,hatt dårlig oppvekst eller annet ræl...bare det jeg kommenterte :)
Skrevet

Skjønner reaksjonen din HI. Synes også den var frekk.

Du vet - noen sliter på hjemmefronten, og bruker arbeidsplassen sin og ta ut frustrasjonen på:-P Har jobbet sammen en slik selv, og det var ikke enkelt......

Glem dette, ikke verdt å irritere seg over engang. Neste gang du handler der, og du muligens treffer på henne igjen, kan du jo ha en treffende svarreplikk på lager;-)

Skrevet

Synes kanskje tittelen på innlegget var litt krasst her... innholdet i innlegget derimot synes jeg du fremstiller greit...

Ellers synes jeg det var en ganske rar ting å si av en HM ansatt... hvis de først selger varen så bør de jo "anbefale" den, ellers kan de like gjerne ta den av markedet. Sjefen hennes bør helst ikke ha overhørt samtalen deres, da regner jeg med hun fikk seg en raptus... Og skal de informere om slikt for å unngå misfornøyde kunder i etterkant så må de iallfall si det på en litt anen måte. Slik du fremstiller hva hun sa så kan vel du nesten se det som kritikk rettet mot deg fordi du ville kjøpe en slik jakke. Men regner ikke med at du tar det innover deg. Folk generelt har jo så mange rare meninger om både det ene og det andre.

Hvis man er uforberedt på situasjonen slik du var så handler man jo spontant, men er lett i etterkant å tenke at man heller skulle sagt f.eks. "det er denne varen jeg vil ha, takk" med et smil eller noe i den duren, og være overbærende. Jeg tror jeg også hadde vært nysgjerring på hvorfor de solgte varen hvis den var så forferdelig i hennes øyne... tenk om hun hadde hatt noe mer fornuftig å si? Og så så kan man jo evt stoppe etter det når man ser at diskusjonen ikke bærer noen vei.

Men igjen, veldig merkelige greier.

Skrevet

Jeg ville bedt om å få prate med sjefen hennes. Og spurt om det var normalt at de ansatte kommenterte slikt på hva folk kjøper. Også hadde jeg sagt at jeg ikke ville ha jakken likevel og gått.

Skrevet

Snakker du om deg selv her? Er ikke du HI???

Skrevet

Tror også det var hi ;)

Skrevet

Tror også det var hi ;)

HI glemte sikkert å trykke på anonym knappen :P

Skrevet

Tror også det var hi ;)

HI glemte sikkert å trykke på anonym knappen :P

Syns det ble litt mindre troverdig når hun skriver "svar" til seg selv...

Skrevet

Enig...lurer litt på om hun kanskje er en av de første anonymene som svarte seg selv...hm...

Skrevet

Siden du kaller deg kjærlighetpåpinne85 går jeg utifra at du er født i 85, og da blir du 27 år gammel i år, du er da ikke i begynnelsen av tyve årene - men i slutten.

Du må huske å trykke på anonym knappen dersom du ikke ønsker at nicket ditt skal synes.. og det å svare seg selv, blir bare tett.

Skrevet

Hvorfor snakker du om deg selv i tredje person hi?? HI=kjærlighetpåpinne85

Skrevet

Hvorfor snakker du om deg selv i tredje person hi?? HI=kjærlighetpåpinne85

Ja det lurer jeg og på? :P

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg skal svare på dette, jeg har fagbrev i salg og service og har lagt min sjel og stolthet i å jobbe i butikk. Men jeg skjønner jo nå at jeg har hatt en "lavstatus"-jobb......... Godt jeg ikke jobber i butikk lenger da......... :P

Men til HI; jeg jobbet 2 butikker bortenfor H&M på Liertoppen og kjenner de fleste som jobber der. Må si jeg ble veldig overrasket over innlegget ditt, da dette ikke høres ut som noen vanlig "praksis" i denne butikken. Men er det greit at jeg sender linken til innlegget til de jeg kjenner som jobber der? For uansett hva som skjedde så må de ansatte få beskjed slik at situasjoner som dette ikke oppstår igjen..

Skrevet

Måtte bare le av uttrykket "burugle". Lenge siden jeg har hørt et så beskrivende uttrykk! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...