Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 En mamma i bhg ga toåringen min iphonen sin for å se på den. Jeg så ikke dette, da jeg snakket med personalet. Han mistet iphonen i gulvet så den knuste.. Den må jo ha falt veldig forkjært, evt vært litt ødelagt fra før av, men den er nå ihvertfall ødelagt... Jeg syntes det var utrolig ubehagelig, og mamman i bhg sa ikke noe særlig... bare uff og huff og nei... noe så ergerlig osv... skal jeg tilby meg å erstatte den? Det ble ikke til at jeg gjorde det der og da for jeg er så i tvil.. For det første var det hun som valgte å låne bort iphonen sin til en toåring... for det andre var det et uhell... Nei, jeg vet ikke.. Syntes uansett det var utrolig ubehagelig... og jeg har ikke verdens beste råd heller!! Hva tenker dere?
It's all about me Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Selvfølgelig skal du ikke erstatte noe som helst. I så fall skal jeg la barnet ditt låne både mobilen min, pc-en og leke litt på bilen min, he he. Nei mamman lånte bort iPhonen, hennes tap. Man gir ikke slike ting til en annens 2-åring.
Gjest uni kum Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Når hun ga den til han selv, da kan hun takke seg selv. Synes ikke du har erstatningsansvar da. Hun skjønte at det kunne skje og var hun redd for den hadde hun ikke gitt den til en toåring. Din eller noen andres, ikke sin egen engang.
geitemarken Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Eh, nei du skal ikke erstatte den. Hennes ansvar mener nå jeg. Om jeg låner bort min tlf tar jeg en "risikovurderin", og i min vurdering er det slik at små barn ikke får håndtere dyre skjørbare ting.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Nei, det var hennes valg å gi iphonen sin til en 2-åring, da vet man at det er en risiko for at den blir ødelagt, for de tåler lite, og 2åringer kan lett være litt slepphendte. synes ikke du skal tilby deg å erstatte den, du sto jo å snakket med personalet i bhg og hun ga den frivillig til 2-åringen. Jeg lar små barn se på iphonen min, med full viten om at det er en risiko for at den kan bli ødelagt, det gjør meg ikke så mye om den blir det, for den er ganske ødelagt fra før, og har bestlt meg en ny.
lille sprelle Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Gir hun en telefon til en toåring, får hun ta konsekvensene av det selv. Stakkars unge som sikkert ble veldig redd da det skjedde!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Du har ikke noe erstatningsansvar. Hun ga frivillig en 2-åring telefonen og tatt i betraktning at 2-åringer er ganske slepphendte så er det hun som må ta konsekvensen av det.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Nei, overhodet ingen erstatningsansvar for din del mener jeg. Det var moren som var så uansvarlig å gi 2 åringen iPhonen sin, og da KAN det skje uhell.
skyrim Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Hennes feil, siden hun ga den til ham. Det hadde vært noe annet hvis 2-åringen tyvlånte den.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Du skal ikke erstatte den. Denne mammaen lånte den selv bort. En annen ting er det også at glasset på Iponen knuser lett. Har sett flere eksempler på det. 6 åringen min får knapt nok røre min Ipone. Må gå pent og sitte rolig om han skal få spille med den. Aldri i verden om en 2 åring hadde fått holde på med den.
Mrs. Bouquet Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Halve barselgruppa mi har hatt knust skjerm på telefonen sin. Det kan byttes. Hva med å tilby halve reperasjonen? Ikke at det er et krav, men om du vil lette på en dårlig følelse.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 Hennes ansvar å erstatte selv... Jeg tenker at 1. hun er "dum" som låner bort en slik tlf til et lite barn eller 2. hun ville bytte ut tlf og har på denne måten rett på ny tlf via forsikring. iPhoner og andre smart tlf har glass-skjerm som knuser veldig lett så det skal i utgangspunktet ikke så mye til før en slik tlf blir ødelagt. Hvis det bare er skjermen så kan den byttes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå