Gå til innhold

sfo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som skal begynne på skolen til høsten.

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvilke dager han trenger sfo enda, og søknadsfristen er 1 mars.

Mitt spørsmål er som følgende:

Kan jeg søke full plass for så å redusere plassen når jeg vet hvilke dager han egentlig trenger, eller må jeg beholde og betale for full plass uansett om han bare bruker 3 dager?

Hvis jeg skriver i søknaden at han kun trenger ettermiddag, kan han ikke komme på morgenen da?

Hilsen grønnskolling :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hos oss er oppsigelsesfristen 3 mnd. Det gjelder om man sier opp hele eller deler av plassen.

Det er også oppdelt i moduler som man velger mellom. Og det betyr at om du har valgt ettermiddag, kan du ikke benytte deg av morgen-sfo.

Men det er sikkert forskjeller fra kommune til kommune.

Gjest Morn du
Skrevet

Ring på skolen/SFO og spør de. Men har du bestilt full plass, må du nok betale for den til den blir sagt opp og litt til.

Skrevet

Dette er forskjellig fra kommune til kommune.

Her jeg bor er det 1 mnd oppsigelsestid, så du må da betale for full plass i minst en måned om du velger å redusere.

Her velger du enten 40, 60 eller 100% plass og har da et antall timer i uken å forholde deg til.

Vi har 60% plass til gutten vår og da kan kan være der 14 timer i uken, de timene fordeler vi som vi vil. Min sønn er der 4 ettermiddager i uken og ingen morgener. Andre bruker sfo både morgen og ettermiddag to dager i uken for samme prisen. Det er antall timer vi betaler for og ikke antall dager.

http://www.arendal.k...er-oppholdstid/

Men vet dette praktiserer forskjellig også innen samme kommune, på naboskolen vil de ha faste dager, mens på vår skole kan de som jobber turnus levere turnusen sin og ha ungen på sfo forskjellige dager fra uke til uke bare de ikke overstiger timeantallet de har betalt for.

På nettsiden til skolen deres står det gjerne et telefonnr til sfo, og da kan du spørre hvordan det praktiseres hos dere.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Sjekk på kommunens hjemmeside. Finn linken til "din" sfo og les der! Dette varierer nemlig fra sted til sted, og det kan også være forskjeller innen samme kommune.

Hos oss må du melde deg på faste dager, og før eller etter skolen. Velger du bare ettermiddager kan du ikke sende barnet om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...