Gå til innhold

Når dere er hjemme med sykt barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva finner dere på om dagene? Hvis barnet er skikkelig dårlig er det jo ikke så lett å finne på noe, det forstår jeg...men tenker litt i min situasjon her:

Sønnen vår hadde over 39 i feber igår kveld. Litt piggere idag morges,men fortsatt litt feber. Utpå dagen virket han helt frisk og det var full rulle her hjemme. Han er høyt og lavt...og når han er inne en hel dag blir han slik, for han får et veldig overskudd av energi. Hopper i senga, kaster leker over hele stua og sitter i 5 min av gangen og ser film eller tegner. Jeg kjenner at etter en slik dag er jeg helt utkjørt.

Midt på dagen idag tenkte jeg at imorgen skal han i barnehagen, for denne formen hører ikke til hjemme...

Men ikveld hadde han over 39 i feber igjen, så jeg må bli hjemme med ham imorgen også. Pappaen er på konferanse i Oslo,så han kommer ikke hjem før torsdag.

Kjenner jeg gruer meg litt til imorgen, ser for meg at dagen kommer til å bli ganske lik dagen idag...

Så..hva finner jeg jeg på med ham når han er i slikt humør? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå en tur. Gå på butikken.

Det er ikke farlig å gå ut med feber. Det er smitte og aktivitetsnivå i barnehage og skole som er det syke barn ikke skal.

Skrevet

Male, perle, lage trolldeig, lage boller/muffins/rundstykker og kakao, se på film sammen, spille spill/tv spill, lese, synge. Sette barnet i gang med noe..

Men nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet ditt er. Men det er slike ting vi gjør når mini er syk.

Skrevet

Gå en tur. Gå på butikken.

Det er ikke farlig å gå ut med feber. Det er smitte og aktivitetsnivå i barnehage og skole som er det syke barn ikke skal.

Takk for svar!

Ja, tenkte litt på det, men var så redd han skulle bli enda verre. Glemte å nevne at han har rennende snue og hoste også.

HI

Skrevet

Male, perle, lage trolldeig, lage boller/muffins/rundstykker og kakao, se på film sammen, spille spill/tv spill, lese, synge. Sette barnet i gang med noe..

Men nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet ditt er. Men det er slike ting vi gjør når mini er syk.

Hei!

Barnet mitt er 2,5 år :)

HI

Skrevet

Vi gjør koselige ting som det ofte blir for liten tid til i hverdagen. Sist gang plantet vi frø fordi hun fant en klemtinstein hun hadde lyst å plante. Vi baker, lager middag til de andre, koser oss med dyne i sofaen og leker. Hun er glad i å lage post til meg ("skriver" brev og tegner) så kler hun på seg og springer ut i postkassa m det. Å så må jeg hente posten å være svært overrasket over brevet jeg har fått:)

Ofte bruker jeg litt tid på å sette henne i gang med en aktivitet, så lar jeg henne holde på selv. Selvsagt kan jeg ikke sette meg i sofaen for da er hun over meg med en gang. Når jeg pusler rundt i huset leker hun mye bedre.

Skrevet (endret)

Jeg er i akkurat samme båt, gutten er syk på kvelden og om morgenen, og blir en energibunt utover dagen. Slitsomt! I dag har vi laget smoothie, sydd (faktisk!), skiftet på alle sengene sammen, sett film, spilt spill på nrk super....

I morgen skal vi bake pizzasnurrer, og så tror jeg vi skal en liten tur ut på lekeplassen når det bobler som mest. I tillegg skal jeg ha lillebror hjemme fra bhg også, så kan de leke litt sammen.

Endret av petite fleur
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at det blir mye tv og spill de dagene.

Skrevet

Hun er glad i å lage post til meg ("skriver" brev og tegner) så kler hun på seg og springer ut i postkassa m det. å så må jeg hente posten å være svært overrasket over brevet jeg har fått:)

Herregud så herlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...