Gå til innhold

I dag ble jeg skutt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på senteret i dag, og der gikk det 1 gutt og hans far, gutten hadde gevær, og rettet det mot folk og skøyt!

 

VELDIG ubehagelig, faren sa ingenting og jeg klarte ikke å få frem noen heller.

 

Håper de møtte på noen som kjeftet huden full av faren, hva F... lærer han sin sønn, de var mørke, så er vel vanlig for faren da (i barndommen) å leke med våpen. Syns bare at slikt skal holdes enten i gatene ved sitt hjem eller inne i hjemme. IKKE på et kjøpesenter.

 

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes generelt at skytevåpen er en uting igrunn. Og hvertfall på et kjøpesenter. Jeg reagerer ikke når andre unger leker med lekevåpen, men hadde nok reagert hvis noen hadde gjort det mot meg på kjøpesenteret.

 

Også synes jeg det var veldig spesielt at du mener at siden de var mørke så var de vant med det..........

Skrevet

Jo får jeg vet også med meg selv at det er mer vanlig i andre land (å ha våpen som leketøy).

Gjest Heartbroken
Skrevet

Men kjære lille deg, tror du bare at det er "i andre land" guttunger leker med gevær og andre skytevåpen?

 

Min gamle pappa på 80 år fortalte hvordan de spikket gevær og lekte krig i skogen, og min egen sønn lekte også indianer og cowboy, helt uten å bli terrorist av den grunn. Så det er nok ikke en lek våre nye landsmenn har innført, skjønner du:)

 

Men å sikte på tilfeldige personer som ikke er med på leken er ikke lov!

Skrevet

Men kjære lille deg, tror du bare at det er "i andre land" guttunger leker med gevær og andre skytevåpen?

 

Min gamle pappa på 80 år fortalte hvordan de spikket gevær og lekte krig i skogen, og min egen sønn lekte også indianer og cowboy, helt uten å bli terrorist av den grunn. Så det er nok ikke en lek våre nye landsmenn har innført, skjønner du:)

 

Men å sikte på tilfeldige personer som ikke er med på leken er ikke lov!

 

 

Var ihvertfall veldig uvanlig syn å se på et kjøpesenter, joda jeg vet da at gutter leker med våpen, men de må lære om hvor de kan leke med det.

Skrevet

Vi har også vokst opp med lekevåpen, og det har min far også. Så jeg mener det blir veldig feil å påstå at det er mer vanlig i andre land. Jeg hadde reagert om det var noen andre som hadde gjort slik på et kjøpesenter, uavhengig utseende!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Men kjære lille deg, tror du bare at det er "i andre land" guttunger leker med gevær og andre skytevåpen?

 

Min gamle pappa på 80 år fortalte hvordan de spikket gevær og lekte krig i skogen, og min egen sønn lekte også indianer og cowboy, helt uten å bli terrorist av den grunn. Så det er nok ikke en lek våre nye landsmenn har innført, skjønner du:)

 

Men å sikte på tilfeldige personer som ikke er med på leken er ikke lov!

 

 

Var ihvertfall veldig uvanlig syn å se på et kjøpesenter, joda jeg vet da at gutter leker med våpen, men de må lære om hvor de kan leke med det.

Jeg er enig med deg at den slags lek ikke hører hjemme på kjøpesenteret, men må si at jeg syns det er en smule sært at du trekker link mellom at de var mørke i huden med at de er oppvokst med våpen.....

 

Det er ikke ALLE land med mørkhudede innbyggere som er i krig, vet du :)

Skrevet

Takk for svar, om det er flere som velger å komentere, så fokuser det med at de hadde med seg våpen på et kjøpesenter, og ikke alt det andre jeg nevnte. F.eks hudfarge og andre land. Beklager det.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Takk for svar, om det er flere som velger å komentere, så fokuser det med at de hadde med seg våpen på et kjøpesenter, og ikke alt det andre jeg nevnte. F.eks hudfarge og andre land. Beklager det.

 

De hadde med seg et LEKEvåpen på senteret! Mulig gutten akkurat hadde fått det og ikke kunne vente med å innvie den nye leken sin.

 

Jeg hadde nok reagert på at han fikk lov å skyte mot mennesker, men ellers ikke tenkt så mye over det....

Skrevet

Jeg liker egentlig ikke lekevåpen. Men vi er en familie der jakt og konkuranskeskyting er ganske sentralt å jeg regner med at begge mine gutter komer til å være med på jakt og lære å skyte med div våpen så er veldig opptatt at barna mine skal lære seg å håndtere våpen på et forsvarlig vis! Et våpen er ikke noe man veiver rundt.

Her får gutten ALDRI lov å sikte på andre mennesker, han har fått beskjed om at her skytes det bare på blink, elg og rype :P

 

Men husker når vi var små lekte vi mye krig, vi laget egne gvær og slikt! Veldig artig! Men jeg vet ikke, syns liksom denne krigen er kommet så mye nærmere oss mye pga media etc :)

Skrevet

Jeg hadde også reagert veldig negativt på dette!

Gutten min leker med lekepistoler og lekegeværer, men han har lært at det ikke er lov å sikte på mennesker.

Skrevet

"Jag vill ha mi bysse och mi mysse".

 

Emil og Astrid er rota til mye faenskap her i Skandinavia, altså! Fysj a' meg. :D

 

Hadde forøvrig irettesatt gutten om han pekte på meg med den på kort hold! (Hadde det vært på lengre hold, hadde jeg "fingergunna" faren.)

Skrevet

(Hadde det vært på lengre hold, hadde jeg "fingergunna" faren.)

 

Haha, det hadde vært fett! Du hadde fått stående applaus fra meg :)

Skrevet

Du har da aldeles ikke blitt skitt!!!

Skrevet

Du har da aldeles ikke blitt skutt!!!

Skrevet

Du har da aldeles ikke blitt skitt!!!

Nei, da hadde hun trolig ikke sittet her på forumet. Men du skjønte poenget hennes?

Skrevet

Men kjære lille deg, tror du bare at det er "i andre land" guttunger leker med gevær og andre skytevåpen?

 

Min gamle pappa på 80 år fortalte hvordan de spikket gevær og lekte krig i skogen, og min egen sønn lekte også indianer og cowboy, helt uten å bli terrorist av den grunn. Så det er nok ikke en lek våre nye landsmenn har innført, skjønner du:)

 

Men å sikte på tilfeldige personer som ikke er med på leken er ikke lov!

 

Jeg forstår i hvert fall hva HI mener. er større sjanse for at en far "fra et annet land" syns det er normalt siden de ofte kommer hit fra et land med krig, og det er faktisk veldig lenge siden det var krig i Norge, det er jo 3-4 generasjoner siden!

(ja jeg vet vi også leker cowboy/politi/skurk osv... men vi har andre normer og moraler. har med kultur å gjøre tror ikke hi mente å være slem mot "de mørke"

Skrevet

Det er ikke lov å være litt "slem" mot "de mørke" fra "et annet land" når de "skyter" på deg på kjøpesenteret...?

 

Her kaller vi en spade for en "spade", skjønner jeg... :D

Skrevet

En ting er å løpe rundt i hagen eller skogen og leke med lekevåpen, men på et kjøpesenter har det vel ikke noe å gjøre.

Forøvrig synes jeg slike leker er fullstendig unødvendige. Gutter bruker like gjerne en pinne og sier pang pang.

Men å sikte på folk, gevær, lekegevær eller imaginære pinnegevær - det gjør man IKKE!

 

Tydelig folk uten respekt for våpen dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...