Gå til innhold

Er så bekymret :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos gynekolog forrige uke for å ta celleprøve. Tok den. Men samtidig fant hun en cyste på eggstokken, like stor som en appelsin!! Jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si... Mye jeg ikke klarte å komme på der og da, som smerter jeg har hatt, forstoppelse, o.l. Hun tok noen blodprøver og henviste meg til et sykehus her i området.

Tenkte det kom til å gå vinter og vår før jeg hørte noe fra dette sykehuset, men de har prøvd å ringe meg i dag. Når jeg ringte tilbake var de stengt.

Nå er jeg så vannvittig bekymret for at det skal være noe gale med meg! Skjelver helt. Hvor vanlig er det liksom at sykehuset ringer meg direkte for noe filleting, bare noen få dager etter undersøkelse hos gynekolog? Gi meg noen beroligende ord! Er det noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at de innkaller fort når det er henvsning pga. cyster :) og de aller fleste cyster er heldigvis ikke farlige, så slapp av :) og ikke ta sorgene på forskudd.. skjønner utrolig godt at du syns det er skummelt, og er netopp derfor man skal få time så fort som overhodet mulig så man slipper å gå å engste seg unødig... Lykke til.

Skrevet

Signerer "skolegutt".

Samtidig tenker jeg at det sikkert var kommet en avbestilling som gjorde at de prøvde å ringe deg. De hadde kanskje et håp om at du kunne stille fort, enten i dag eller i morgen, og da hadde det jo gått for sent med brev.

Lykke til kjære du, dette er nok helt ufarlig, skal du se :-)!

Skrevet

Pust med magen! Det trenger slett ikke være noe farlig selv om dem cysten var stor. Jeg har hatt flere cyster som sykehuset har fulgt med på, det var aldri "noe farlig" (regner med du mener k-ordet..) likevel. Slike cyster kan komme og gå av seg selv, men de kan også sprekke, så de kan være greie å følge med på.

Det går sikkert helt fint, prøv å ikke ta evt sorger på forskudd.

Skrevet

Jada, been there done that. Hadde en sånn som løsna. Lang historie i kortversjon: operert, fjernet cyste, en eggstokk og -leder. Mens hver måned. Vært gravid senere og har barn. :-) Har også hatt celleforandringer i livmorhalsen, "operert", litt kort livmorhals, men ungene er kommet etter dette også. :-)

Trenger ikke være skummelt! Lykke til!

Skrevet

Takk for svar og lykkeønskninger! Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får et brev om time. Har aldri hørt om at sykehuset RINGER for å få pasienten inn. Da Må det jo liksom bare være noe alvorlig... Tenker jeg...

Hi

Skrevet

Takk for svar og lykkeønskninger! Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får et brev om time. Har aldri hørt om at sykehuset RINGER for å få pasienten inn. Da Må det jo liksom bare være noe alvorlig... Tenker jeg...

Hi

Som en annen nevner, kanskje de fikk noen avbestillinger og tenkte de skulle ringe og se om du kunne stille på kort varsel... Ikke stress og prøv å ikke tenke for mye på det. Ring dem opp igjen i morgen så finner du ut av det... Det er jo bra om de vil ta deg inn fort for da får du finne ut av dette fortest mulig...

Gjest Morn du
Skrevet

Hadde akkurat de samme tankene da jeg ble henvist pga kul i ene brystet. Ble ringt opp 2 dager før timen på sykehuset var. Ene og alene for at jeg ikke skulle bekymre meg :)

Har og hatt en cyste på eggstokken som begynte å bevege på seg.

Den smerten er VOND, så om du unngår den, er du heldig! :)

Skrevet

Hmm... Ok. Jeg klarer rett og slett ikke legge dette fra meg. Tenker selvsagt på k-ordet, ja. Og nå har jeg smerter alle veier, spesielt i underlivet. Skremmer livet av meg selv. Jeg skal ringe i morgen tidlig, men synes det er interessant å høre fra dere damer her inne, som har en del erfaringer. Vet jo at cyster på eggstokker er relativt "vanlig", men når jeg tenker over smerter og endret avføringsmønster tenker jeg at det kanskje er noe. Og så ringer sykehuset og jeg får helt noia :/

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...