Gå til innhold

Definèr de perfekte leieboerene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal leie ut for første gang. Leilighet på 75 kvm med to soverom. Sentralt. I vår sokkel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De jeg drømmer om er:

Eldre ektepar som hører litt dårlig og er ekstremt glade i barn og hagearbeid, og som gjerne er i Spania halve vinteren og på hytten sin i helger. Ahh....

Men for å være en tanke mer realistiske så håper jeg vel på et rolig par eller alenefar/mor med 1-2 like rolige barn der minste er over 2-3 år.

Endret av Alva♂♂♂♀
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

"Det tror jeg må være en type som meg", sa hun skamløst ;)

Jeg er alenemamma (lite festing, ikke noe røyk, lite høy musikk / høyt volum på tv)

Jeg betaler punktlig (har bare meg selv å stole på økonomisk og kan ikke rote det til)

Jeg har aldri nachspiel, jeg er vant til å kunne klare til selv (ergo jeg "plager" ikke husverten med pærer som går, isete trapper, mæking av snø foran ytterdøra etc. det er ting jeg fint klarer selv). Jeg er student og er mye borte på dagtid. Helgene går med til lesing, leking og å være med datteren min.

På kveldene surfer jeg stort sett på nett og lager lite støy.

Jeg plager ingen, jeg betaler i tide, er stille og rolig.

Velg på referanser, økonomisk stabilitet og på magefølelsen. Referanser burde alltid veie tyngst.

Skrevet

Jeg har leid ut i flere år. Disse har vi hatt:

Perfekt leietaker nr 1. Voksne mann som pendlet til Sverige annen hver helg. Rolig, så på tv, ikke besøk og alltid hyggelig når vi møttes utenfor. Betalte husleie punktlig

Perfekt leietaker nr 2. Uføretrygdet voksen dame med rolig hund. Gikk turer og var rolig, hadde litt besøk av sine voksne barn til kaffe av og til og alltid hyggelig når vi møttes utenfor. Betalte husleie punktlig

Perfekt leietaker nr 3. Enslig ung mann som jobbet døgnet rundt, så på sport på tv når han var hjemme og hadde en og annen besøkende der de satt og spillte tvspill. Alltid hyggelig når vi møttes utenfor. Betalte husleie punktlig

Leietakere med barn vil jeg gjerne slippe om jeg kan, det handler om at det barnet som leier sikkert ønsker å bruke hagen vår med lekeapparater og da følger gjerne mor/far med. Tar gjerne i mot besøk av barn i hagen, men ikke noen som bruker det på fast basis med sine foreldre, da ble hele hensikten med å kjøpe enebolig med hage borte :-)

Skrevet

Hadde den perfekte leieboer. Jente på 24 år, hadde aldri fest hjemme, var sykepleier, betalte alltid i tide, var veldig stille og hyggelig.

Med en gang det er barn blir det mer slitasje på leiligheten og det er vanskeligere å kaste dem ut hvis dem ikke betaler !

Skrevet

Jeg driter i om det er unger med eller ikke, men betal punktlig, strø trappa selv, skru i lyspærer selv og si fra om noe ødelegges. For eks platetoppen i kjøkkenet;) Ikke røyk, ikke narko, fredelig og relativt stille er helt nødvendig. Dvs ikke høy teknomusikk på til alle døgnets tider. Vi har opplevd mye rart de årene vi har holdt på, men stort sett er folk ok:))

Skrevet

Jeg tenker at de perfekte leieboerene er de som trives, de som klarer å føle seg som hjemme selvom de bare leier. Trivsel gir glede og koselige stemning. De kan gjerne ha besøk når de vil for meg, men at det er stille og rolig på nattestid er fint. En fest i ny og ne har vi selv så det ser jeg på som en selvfølge at de og gjør om de vil. De bruker hagen, om de ønsker det og at vi har en god tone. Det er viktig at vi som leier ut også tenker på at vi bor i samme hus som andre, og jeg krever ikke ting jeg ikke gjør selv :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...