Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Saken er slik at vi har inkludert tv og internett og fullt moblert leilighet i leiekontrakten. Vi har bodd her siden hoesten 2010 og faar naa en mail fra megleren: Vi har fått en hendvendelse fra eier angående tv lisens.Leietaker må betale denne lisensen siden tv er med i leien. Beløpet er på 1290,06 og må innbetales omgående til konto xxxxxxx Denne TVen ble for 6 mnd siden satt ned i eierens bod (hans boenhet som ikke er inkuldert i leien) etter avtale mellom leietaker og utleier. Kan han kreve betaling av oss for hans lisens paa den maaten? Beklager mangelen paa norske bokstaver da jeg benytter en annens PC.
mamma_til_gutt Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Nei - han kan ikke ta betalt fra dere for sin lisens! For en snik!! MEN, dere skal betale egen lisens, hvis dere har egen tv/internettilgang. Men det kan dere jo velge å prøve å snike dere unna om dere ønsker. Jeg ville svart at dere betaler egen lisens og at dere ikke på noen måte er interessert i å betale hans. Ring nrk's lisenskontor om du ønsker bekreftelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå