Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Jobber man da i en 80% stilling? Er ikke 80% stilling 30 timers uke? Inne i denne arbeidstiden har man betalt lunsj, skal man da jobbe 08-16 eller evt. en halvtime kortere pr. dag? Noen som kan gi meg svar på dette? Tusen takk i såfall.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 7,5 timer ganger 4 dager blir 30 timer og altså 80% stilling. Om du er på jobb fra 8-16 og har betalt lunsj får jobber du 32 timer i uken og litt mer enn 80% Men dette ser du vel på timelistene og lønnslippene dine, du har vel en timelønn og får betalt for like mange timer som du er på jobb?
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Det er 80% og du har fremdeles betalt lunsj.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 7,5 timer ganger 4 dager blir 30 timer og altså 80% stilling. Om du er på jobb fra 8-16 og har betalt lunsj får jobber du 32 timer i uken og litt mer enn 80% Men dette ser du vel på timelistene og lønnslippene dine, du har vel en timelønn og får betalt for like mange timer som du er på jobb? Enda bedre svar her ja
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Jeg har fastlønn på 80% og skriver derfor ikke timer. Og ser nå utfra arbeidsavtalen at jeg skal få betalt lunsj og de andre jeg kjenner som har det jobber 7,5 timer pr. dag ikke 8 timer. Jeg jobber jo sånn det er nå 32 timer pr. uke.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Skjønner ikke helt problemet, du har en fast lønn for å jobbe 32 timer i uken, er ikke noe galt med det vel. Om du mener du vil gå hjem halv fire hver dag må du jo regne med å gå noe ned i fastlønn også, arbeidsgiver betaler deg jo for å være der fra 8-16.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Du har vel i arbeidskontrakten din om du har 40 timers uke eller 37,5 timers uke? Jeg jobber i staten og har derfor tarifffestet 37,5 timers uke. Men arbeidsmiljøloven opererer med en normalarbeidsuke på 40 timer, dvs 8 timer hver dag. Hvis du har 40-timers uke, skal du jobbe 32 timer i en 80% stilling!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Surrer du med dette enda.. Regner med det var du som skrev det uforståelige spørsmålet i forrige uke?? Stemmer som anonym #7 skriver, det vanlige er å jobbe 8 timer 5 dager i uka i full stilling. Og så har enkelte i f.eks det offentlige klart å forhandle frem bedre tariffavtaler som gir 37,5 eller 35,5 timers uke.... Du jobber 80% og betales for 32 timer og har da betalt lunsj!!!! Aner ikke hvordan jeg skal si det for at du skal forstå bedre....
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Surrer du med dette enda.. Regner med det var du som skrev det uforståelige spørsmålet i forrige uke?? Stemmer som anonym #7 skriver, det vanlige er å jobbe 8 timer 5 dager i uka i full stilling. Og så har enkelte i f.eks det offentlige klart å forhandle frem bedre tariffavtaler som gir 37,5 eller 35,5 timers uke.... Du jobber 80% og betales for 32 timer og har da betalt lunsj!!!! Aner ikke hvordan jeg skal si det for at du skal forstå bedre.... Hehe! HI kan jo heller be om å bli trekt for lunchpausen sin da......slik at hun kommer ned på "riktig" timeantall! Betalt lunchpause er jo et gode! Du blir betalt for å ha pause!!!!
Kamomille Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 Jobber man da i en 80% stilling? Er ikke 80% stilling 30 timers uke? Inne i denne arbeidstiden har man betalt lunsj, skal man da jobbe 08-16 eller evt. en halvtime kortere pr. dag? Noen som kan gi meg svar på dette? Tusen takk i såfall. Du JOBBER jo ikke 32 timer. Du jobber faktisk 30 timer og har pause i tilsammen 2 timer pr uke. At arbeidsgiveren din betaler for at du skal ha pause og spise lunch bør du være glad for.....og ikke komme med krav om en halv time kortere dag i tillegg......
elskerlivet Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 betalt lunsj vil jo bare si at du har mere lønn. 40 timers uke er det som er normalt i de fleste arbforhold da lunsjen stort sett kommer i tilegg til 37,5 timers uke. Så selv om du har betalt lunsj har ikke det noe med timeantallet du jobber å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 I tariffen har jeg 37,5 timers arbeidsuke. Men jobber mer en det siden jeg har 32 timer i 80% stilling. Det som er mest forundelig er at 3 med samme kontrakt som meg i 100% stilling får avspassert 2,5 timer hver uke og har også betalt lunsj.....Hva er grunnen til det?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #13 Skrevet 7. februar 2012 I tariffen har jeg 37,5 timers arbeidsuke. Men jobber mer en det siden jeg har 32 timer i 80% stilling. Det som er mest forundelig er at 3 med samme kontrakt som meg i 100% stilling får avspassert 2,5 timer hver uke og har også betalt lunsj.....Hva er grunnen til det? Det må du vel nesten spørre din leder om?? Ingen av oss her kan svare på det...... Hvis de har tariff på 37,5 time og avspaserer 2,5 time, så jobber de jo ikke mer enn 35 timer....... Dette forutsetter selvfølgelig at det er en sammenheng mellom tariff og faktisk arbeidskontrakt. det hjelper ikke at yrket ditt har tariff hvis ikke den den enkelte arbeidsplass har det.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå