Gå til innhold

Noen som har anmeldt mobbere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en gutt i klassen til datteren min som mobber. Har vert siden dag en....hun går nå på ungdomsskolen. Har vert bra i perioder.

I fjor vår vart det skikkelig ille. Denne gutten hadde veldig mangen møter med rektor og lærere. Straffen var at han måtte sitte inne noen friminutt...

Nå kommer det frem i dag at dette ikke har blitt bedre. Hun har ikke orket å si noe.

Hun har begynt å ta igjen, men har det ikke godt. Så nå gidder vi ikke mer.

Hjelper ikke si noe til moren. Læreren har "annbefalt" oss å annmelde han. Høres litt drastisk ut, men nå er vi snart desperate.

Noen som har gjort dette her? Blir BV koblet inn da. Eventuelt kan vi sende inn en bekymringsmelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når skolen ikke tar tak, så må andre gjøre det.

Du kan jo evt kontakte barnevernet og høre hva de anbefaler at du gjør.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Hvis læreren anbefaler å anmelde bør du gjøre det. Det betyr at skolen har gitt opp å nå inn til eleven.

Hvis moren ikke gidder å gjøre noe med er barn som mobber. Er det viktig at gutten får hjelp fra barnevernet. Da negativ adferd fra barn ofte er et desperat forsøk på å oppnå kontakt og oppmerksomhet hjemme

Skrevet

Hvis læreren anbefaler å anmelde bør du gjøre det. Det betyr at skolen har gitt opp å nå inn til eleven.

Hvis moren ikke gidder å gjøre noe med er barn som mobber. Er det viktig at gutten får hjelp fra barnevernet. Da negativ adferd fra barn ofte er et desperat forsøk på å oppnå kontakt og oppmerksomhet hjemme

Skal ha møte med læreren i morgen, og skal gi beskjed om at jeg skal ha et møte med rektoren. Om han ikke kan/vil gjøre no blir det anmeldelse. Kommer også til å kontakte BV.

Datteren min skal ikke måtte gå 1 dag til på skolen uten å få hjelp. Skolen har prøvd, men samtaler og "straff" fungerer ikke på denne gutten. Han trenger tydeligvis hjelp.

Skrevet

Vi forsøkte, men fikk faktisk ikke lov. Dette er vel å merke 15 år siden nå. Etter et møte mellom en politimann, foreldrene mine og meg, som minst må ha vart to timer der vi kjempet hardt for å få han til å forstå, avsluttet politimannen med å si at han ikke syntes mobbing var en sak for politiet, og at vi fikk prøve på nytt å ta det med foreldrene til mobberen og lærerene. Mobberens foreldre var lærere, og det var snakk om mange år med fysisk og psykisk mishandling. Det ble aldri gjort noe med det fra skolens side, og vi forsto at politiet ikke var veien å gå heller etter det vi opplevde der. Mobbingen sluttet da min far kom og hentet meg blodig og livredd, der jeg fortalte at jeg var helt sikker på at nå kom jeg til å bli drept. Jeg hadde nemlig blitt truet på livet da jeg kom meg løs og løp vekk, og han hadde løpt etter meg lenge. Faren min søkte opp jævelen og så og si drapstruet han om han ikke stoppet nå. Han sa han mer enn gjerne ville gå i fengsel for meg, så lenge han visste mitt liv ikke var i fare mer. Det fungerte faktisk. Mobbingen stoppet på dagen og jeg fikk faktisk ett skoleår før videregående å venne meg til en tilværelse uten angst og juling. :)

Skrevet

Vi forsøkte, men fikk faktisk ikke lov. Dette er vel å merke 15 år siden nå. Etter et møte mellom en politimann, foreldrene mine og meg, som minst må ha vart to timer der vi kjempet hardt for å få han til å forstå, avsluttet politimannen med å si at han ikke syntes mobbing var en sak for politiet, og at vi fikk prøve på nytt å ta det med foreldrene til mobberen og lærerene. Mobberens foreldre var lærere, og det var snakk om mange år med fysisk og psykisk mishandling. Det ble aldri gjort noe med det fra skolens side, og vi forsto at politiet ikke var veien å gå heller etter det vi opplevde der. Mobbingen sluttet da min far kom og hentet meg blodig og livredd, der jeg fortalte at jeg var helt sikker på at nå kom jeg til å bli drept. Jeg hadde nemlig blitt truet på livet da jeg kom meg løs og løp vekk, og han hadde løpt etter meg lenge. Faren min søkte opp jævelen og så og si drapstruet han om han ikke stoppet nå. Han sa han mer enn gjerne ville gå i fengsel for meg, så lenge han visste mitt liv ikke var i fare mer. Det fungerte faktisk. Mobbingen stoppet på dagen og jeg fikk faktisk ett skoleår før videregående å venne meg til en tilværelse uten angst og juling. :)

Uff! Så bra han endelig stoppet! Får virkelig håpe ting har forandret seg på 15 år...

Skrevet

Opplevde at eldste sønnen min ble mobbet av en på skolen. Jeg tok kontakt med læreren flere ganger uten at noe ble gjort. Til slutt sprakk det for meg. Denne dagen kom han hjem fra skolen og nektet å gå på fotballtreningen han elsket fordi denne andre var der.

Jeg ringte læreren og sprakk totalt. Beskylte henne for å ikke ta tak i dette fordi faren er lærer på samme skole. Jeg la på. Ringte mannen min på jobb, han skulle jobbe overtid denne kvelden. Han ble så forbannet at han dro fra jobben og på fotball treningen og konfronterte denne gutten. Gutten var da 10 år og gikk faktisk i trynet på mannen min som er 1, 90 høy og 150 kg. og blånektet alt. Resten av laget sto i bakgrunnen og mente han jugde. Endte med at det sprakk skikkelig for mannen min. Han truet med at om ikke gutten lot sønnen min være i fred så skulle han rive hue av halsen hans og drite ned i halsen.

Etter dette har det ikke vært noen problemer i det hele tatt. Dagen etterpå var skolen på tur med buss og da kom denne gutten med godterier til sønnen min.

Ikke helt riktig måte og gjøre det på, men nok er nok. Denne gutten var beryktet for å plage andre.

Om den yngste blir mobbet kommer skolen til å få problemer med to illsinte foreldre som forlanger handling Nå. Skolen kommer til å få en frist og etter det blir skolen anmeldt for å ikke gjøre nok.

En veninne av meg hadde et barn som ble mobbet og da var det en veninne av henne som var lærer som anbefalte å anmelde det. Da Må nemlig skolen gjøre noe med det, virkelig legge seg i selene.

Skrevet

Jeg gjorde de tikke, men burde det når han som mobba meg kom på døra med en 12-13 stk. som skulle banke meg opp. Takk og lov for at foreldra mine var hjemme da!

Skrevet

Må si jeg er så lei av den holdningen at det er synd på de som mobber!! 'Stakkars han, han har det nok ikke godt hjemme'. Jeg hadde det ikke godt hjemme jeg heller, men mobbet da ikke andre for det. Synes den unnskyldende holdningen ovenfor mobbere er en uting. Mange lærere som bare dikkedarer med mobbere. Og ja, jeg er et tidligere mobbeoffer og nei, ingenting ble gjort med mobberen. Blir så frustrert. Eneste som fungerer er å sette hardt mot hardt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...