Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 eg er 20 uker på vei og driver å slutter å røyke, men blir sur dårlig humør og er lett deprimert.. føler at uansett ka eg gjer så er ikkje noke godt nok.. ønsker jo å slutte å røyke pga babyen men viss det går gale uansett ka er vitsen da.. ?? nei off syns livet er et mareritt akkurat no... vil bare ha en frisk og velskapt baby i hendene mine nå.... off en liten utblåsning her..
lille-my-april Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Du klarer jaffal å provosere mange ved å røyke mens du er gravid. Jammen er det ikke mye å forlange at en skal slutte å røyke når en er gravid. Hadde folk hatt litt vett i pappen hadde de aldri røyket i utgangspunktet! Det er nå nok diskusjoner om dette her, så jeg gidder rett og slett ikke skrive noe mer annet enn: håper du får litt fler hjerneceller og forstår at det skader babyen i magen at du røyker!!
Gjest Miryks Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Skjønner deg, jeg, selv om jeg ikke har vært i den situasjonen. Så bare på gubben når han skulle slutte å røyke hvordan humøret hans var den første uka, og han hadde ikke hormoner som raste rundt ) Finn deg en støttespiller, en du kan prate med, som kan gi deg en pep-talk, få tankene dine over på noe annet når det er som verst. Lykke til
Gjest Miryks Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Lille-my-april: Håper du får flere hjerneceller snart, så du skjønner at enkelte ting er lettere sagt enn gjort.
5 søte små blir til 6 Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Sluttet å røyke nyttårsaftenen jeg. det var mitt nyttårsløfte til gubben mens han et annet som jeg ønsket av han. Men lurte meg til et trekk her og trekk der, helt til jeg fant ut at jeg var gravid, da kuttet jeg på sekundet. Vært litt gretten, men jeg fant meg noe å holde på med så jeg glemte røyken og denne gangen begynner jeg ikke på igjen etter fødselen som jeg har gjort med alle de andre 4. det jeg sparer i å ikke kjøpe røyk, legger jeg på et eget glass og de skal jeg bevilge med ett spa med når 5 mann er ute
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Kjære deg. Jeg skjønner det er vanskelig. Jeg har selv røykt siden jeg var 15, er 37 idag. Slutta på dagen sist jeg var gravid, beintøft! Var utilsnakkelig den første tida. Typen sa,- ta deg en røyk da, det er ikke så farlig.. Greia er at jeg visste det var ingen eller alle! Det å trappe ned osv er bare tull mener jeg. Da vet man muligheten er der, og trangen kommer oftere. For meg er det ikke noe alternativ å røyke med bebis i magen. Det blir for egoistisk. Min dårlige uvaner er mine, ikke babyens. Akkurat funnet ut av at jeg er gravid igjen, slutta tvert igen. MEN, det er ikke lett. Brakk hele røykpakka, vaska askebegeret på verandaen og satt det vekk. Har lyst på røyk ja, men mindre og mindre for hver dag. Jeg vil anbefale deg å kutte helt, de du tar innimellom hjelper et par minutter, men forværrer resten av tiden du er våken. Tro meg, kan jeg slutte, kan ALLE slutte. Klem og lykke til!
snuppo Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 var det ikke unge mødre danmark som viste ei mor hvor lite oksygen barnet fikk da mor røyker?? slutt å tenk på deg selv, tenk på den lille beibin din,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå