Gå til innhold

Nav- aap- flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på aap fra nav. Driver med studier nå, og er ferdig i juni. Etter studiene så har jeg avtale med nav om å få arbeidsavklaringspenger i 6 mnd og jobbe på en praksisplass.

Men når jeg er ferdig med studiene har jeg veldig lyst til å flytte til et annet sted, det er i samme fylket som jeg bor nå, men i en annen kommune. Hvordan løser jeg det med nav? Må jeg da søke helt på nytt, eller kan jeg få overført saken min og det jeg har fått innvilget til et annet nav kontor?

Jeg får ikke noe penger fra nav nå, kun støtte fra lånekassen fordi jeg er under aldersgrensen, får først utbetaling av arbeidsavklaringspenger når jeg skal i 6 mnd arbeid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på aap fra nav. Driver med studier nå, og er ferdig i juni. Etter studiene så har jeg avtale med nav om å få arbeidsavklaringspenger i 6 mnd og jobbe på en praksisplass.

Men når jeg er ferdig med studiene har jeg veldig lyst til å flytte til et annet sted, det er i samme fylket som jeg bor nå, men i en annen kommune. Hvordan løser jeg det med nav? Må jeg da søke helt på nytt, eller kan jeg få overført saken min og det jeg har fått innvilget til et annet nav kontor?

Jeg får ikke noe penger fra nav nå, kun støtte fra lånekassen fordi jeg er under aldersgrensen, får først utbetaling av arbeidsavklaringspenger når jeg skal i 6 mnd arbeid.

Om du tenker å flytte og å ikke jobbe på denne praksisplassen så må du, i samarbeid, med NAV lage et nytt opplegg på det nye stedet du flytter til.

Om vedtaket ditt sier noe om praksis som kriterie for aap så må du overholde dette for å kunne motta stønaden.

Skal du kun flytte, men arbeide ved prakisisplassen så kan du overføre til nytt NAV-kontor.

Skrevet

De har ikke funnet noen praksisplass som jeg skal jobbe på ennå. De har sagt at de skal begynne i april å prøve å finne et sted jeg kan jobbe på.

HI

Skrevet

De har ikke funnet noen praksisplass som jeg skal jobbe på ennå. De har sagt at de skal begynne i april å prøve å finne et sted jeg kan jobbe på.

HI

Da vil jeg tro at dette skal løse seg ganske så greit. Ta kontakt med din saksbehandler så fort som mulig og fortell om dine planer så ordner det seg sikkert :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...