Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 kan man kreve å få levert tilbake en vare fra privatpersoner?Når man har kjøpt en ting, men ikke er 100% fornøyd?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Nei det er risken med å kjøpe brukt. Du kan prøve det hvis varen ikke tilsvare det som var lovet, men nekter selger må du bare bite det i deg eller annmelde for svindel.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 vell jeg er selger her og han som kjøpte buksa jeg solgte(baby bukse), mener det er feil farge fra bilde og den han fikk(noe det ikke er!).........visste ikke helt hva jeg skulle gjøre..................nå har jo jeg i tillegg sagt til andre potensielle kjøpere at den er solgt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Alle vet da at farger kan se litt anderledes ut på bilder på nett. Nei han må du bare drite i.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 ja, men hva om jeg blir "anmeldt"for svindel da?og dessuten ER fargen klin lik........
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Da lar du han anmelde, for der har han ingen sak. Men mest sansynlig kommer han bare til å innse at det hele var teit og gi opp.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 De kommer til å le av han på politistasjonen...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 hehehe....såpass:P men man vet da fanden aldri hva slike folk kan finne på...*litt redd*
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 men hva skal jeg svare han......uææ:S
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 Kjøpsloven gjelder også for kjøp mellom to privatpersoner med bruk av ikke-profesjonell mellommann. Så om du ikke har presisert at varen "selges som den er" så kan kjøper ha rett til å heve kjøpet om kjøper mener at varen han/hun har motatt ikke er i samsvar med det oppgitte (i ditt tilfelle: som på bildet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå