Gå til innhold

Er det unormalt å hate husarbeid og vasking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er typisk guttejente på noen ting, og typisk "kjerring" på andre ting. Er like glad i å sy og strikke som å skru på ting med motor, snekre osv. Ikke opptatt av sminke og interiør, eller å dolle meg opp før jeg går på jobb. Foretrekker 10 minutters mer søvn på morran framfor å sminke meg.

Og jeg HATER virkelig alt som heter vasking og husarbeid. Synes det er ufattelig kjedelig, og gjør det kun fordi jeg Må. Jeg holder huset rent og greit, men rydder ikke hver 10. minutt slik at stua er fri for leker og rot hele dagen, ikke vasker jeg kjøkkenet 2 ganger om dagen, og det gjør meg ingenting om jeg "fersker" en eller annen hybelkanin under sofaen. Generelt synes jeg at husarbeid er ork og herk, og gruer meg hver gang huset skal vaskes.

Ifølge mine venninner er dette unormalt. De mener jeg må endre innstilling å lære meg å elske vasking og husarbeid, siden "alle" damer er glad i å vaske.

Flere med lignende innstilling som meg, eller er det unormalt`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som liker husarbeid da? Jeg kjenner hvertfall ingen! :)

Skrevet

I min vennegjeng later de i det minste som de gjør det. Tror jeg.

HI

Skrevet

Jeg hater virkelig husarbeid! Hadde jeg hatt penger til det hadde jeg ansatt hushjelp for å slippe det selv. Siden jeg hater det så sinnsykt vasker jeg litt sjeldnere enn jeg burde, men men ... :P

Skrevet

I min vennegjeng later de i det minste som de gjør det. Tror jeg.

HI

Jeg er villig til å vedde ganske så mye på at de juger! ;)

Skrevet

Ha ha ha, lære seg å elske husarbeid?? Herremin....

Det eneste jeg elsker med husarbeid og vasking er når jeg er ferdig. Utenom det så er det en effektiv måte å blow off some steam i ny og ne ;)

Skrevet

Hater ikke husarbeid og vasking, men foretrekker å gjøre andre ting.

Men så liker jeg å ha litt rot rundt meg. Det viser at det bor noen her. Da tenker jeg på at det ligger litt leker strødd, aviser på bordet, en bunke med sammenbretta klær o.l

Får litt fnatt av striglete hjem jeg.

Skrevet

Jeg hater ikke husarbeid, men det er langt fra det mest spennende jeg gjør. Samtidig er det veldig greit når det er gjort og veldig greit å ha det rent og ryddig rundt meg.

Nå er jeg sykemeldt pga at jeg har operert i armene og har ikke krefter eller ork til å gjøre så masse. Det er litt irriterende. å gå hjemme hele dagene og se på når det er rotete/halvskittent.

Skrevet

Jeg synes det er veldig merkelig med de som liker husarbeid, og jeg kjenner ingen av de. Jeg synes det er ganske kjedelig, og skulle vel gjort mer av det. Men det er så mue anner jeg heller vil bruke tida mi på :)

Skrevet

Kjenner ingen som liker husarbeide :-)

Jeg er litt mandig inni meg... he he... liker mye bedre å skru og reparere ting i huset enn å gjøre husarbeide. Er elendig på strikking og sånne "kjærringgreier" (dine ord :-)) også...

Glad jeg har en mann som deler på det kjedelige huarbeidet, så kan vi dele på å sette sammen møbler og reparere ting også :-)

Skrevet

Jeg utsetter i det lengste alt av husarbeid. Vasker kanskje en gang i måneden (bad og kjøkken oftere) og støvsuger jevnt og trutt. Blir mye rusk av småbarn, husdyr og vedfyring.

Ingen som har dødd av litt hybelkaniner :) Brette tøy er noe vi gjør sammen her i huset, så pinen minimeres.

Kan vel ikke si jeg hater husarbeid, men å holde det på et minimum er vel et riktigere ord. Striglede hjem gjør meg litt stressa ja, men jeg pleier å ta en sjau før vi får besøk og jeg kan få hetta hvis rotet hoper seg veldig opp...

Skrevet

Det er vel mer unormalt å like husarbeid? Jeg hater det. Eller, jeg liker å lage mat da dersom det kan kalles husarbeid. Men rydde, støvsuge, vaske osv...blhæææ...! Eller forresten, å støvsuge kjapt over veldig støvete gulv (ikke grundig der man går bak/under sofa osv) kan faktisk være ok, fordi det går veldig fort, man blir ikke våt på hendene som ved vasking, og man ser så enorm forskjell på før og etter. Jeg kan faktisk leve med overfladisk støvsuging. Alt annet gjør jeg kun fordi jeg må.

Skrevet

Jeg takker bare for at jeg har en mann med halvveis støv på hjernen- for da tar han seg av mesteparten. Eller, vi deler jo, men huset er hvertfall ferdig ryddet og støvsuget når jeg kommer hjem fra jobb!:)

Skrevet

Jeg hater virkelig husarbeid! Hadde jeg hatt penger til det hadde jeg ansatt hushjelp for å slippe det selv. Siden jeg hater det så sinnsykt vasker jeg litt sjeldnere enn jeg burde, men men ... :P

Jeg sier meg enig i denne!=)
Skrevet

Jeg kjenner ingen som liker husarbeid, det er rett og slett bare en av de tingene i livet man må gjøre. Jeg hater å vaske huset, og jeg gjør det slettes ikke så ofte som mange sikkert tror. Støvsugeren duger lenge her. ;)

Skrevet

Enig med Alva; støvsugeren er den beste oppfinnelsen som er :)

Har ikke et perfekt hjem, men liker at det hvertfall er rent her...

Vasker ikke gulvene ofte, men støvsuger stadig da det går så fort samtidig som det er en takknemlig jobb som viser resultat ;)

Skrevet

Hater hater hater virkelig husarbeid. Vasker så lite som jeg synes jeg kan uten at det blir for ille, men da blir det jo en kjempe jobb når jeg først skal ha besøk. Drit kjipt og det gjør at eg sjeldent har besøk... Og når jeg etterhvert begynner å jobbe 80 % (i mars april) skal jeg vurdere sterkt å anskaffe en vaskehjelp som kan ta å vaske her ei gang i uka. åh så nydelig det hadde vært...

Skrevet

Signerer!

...og så er det jo sunt at ikke huset ikke bestandig er gullende rent og fritt for alt av støv og rot. Viktig å bygge immunforsvar :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...