Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Slutter nå på p-piller Diane, for å bli gravid. Har hørt at p-piller ødelegger fruktbarheten og at det tar tid å bli gravid selv om egget blir befruktet? Har så lyst å få klaff på første eggløsning! Håper bare at det er en myte og at jeg er fruktbar selv om jeg har gått på p-piller i mange år, med noen pauser. Noen med faktaopplysninger/ erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Mange opplever nok at det tar tid å bli gravid etter p-piller ja. Men noen blir jo også gravid på p-pillen... For din egen del bør du nok senke forventingene om klaff på første forsøk. Det er ikke vanlig, p-piller eller ei. De aller fleste må regne med en prøveperiode på 6-12 mnd. Det kan såklart klaffe før og da er man heldig. Her er et par ganske nedslående artikler om p-piller og nedsatt fruktbarhet. http://futhark.no/P-pillen.aspx http://futhark.no/Barnloshet.aspx De er gjerne litt drøye, men samtidig vet han hva han snakker om han som har skrevet den. Jeg syns hvertfall det har en bismak å ta p-piller. Jeg har selv hatt hormonubalanse og slitt med å bli gravid, men vanskelig å si om det var pga p-pillen. Uansett har jeg fått to barn, en planlagt og en ikke planlagt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Jeg ble gravid en mnd etter at jeg sluttet på p-pillen, hadde da brukt p-piller i 13 år sammenhengende. Det med å ta 'pauser' når man bruker p-piller har ingen effekt, i følge en venninne som er farmasøyt. Det er vel vanlig at det tar litt tid å bli gravid, uansett hva slags prevensjon man har brukt tidligere, mye som skal klaffe. En venninne forsøkte å bli gravid, men ble det ikke. Hun tok en sjekk til legen og det viste seg at hun hadde problemer med eggløsningen. Fikk tabletter for dette og ble gravid i løpet av et par mnd. Så hvis det tar lang tid og du ikke blir gravid, ta deg en tur til legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå