Gå til innhold

Redd hun tror jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke er glad i hun lenger. Har en jente på snart 3 år. Hun har vært mye med meg alene, men nå bor hun med meg, ny samboer og en ny liten søster. Hun forfølger meg som en skygge, og er ikke alltid like grei med ny samboer, selv om de ofte har det veldig gøy sammen. Pappaen hennes har hunsett alt fra 1 dag til 6-8 dager i måneden. Nå vil han plutselig ha mer samvær. Dvs en dag i uken og annenhver helg. redd jenten min tror at jeg ikke er glad i hun lenger nå når jeg har fått ny jente, og hun plutselig må være vekke flere dager. Hun har det greit hos pappaen,men liker ikke når han kommer, men det går seg til under samværet. Hva kan jeg gjøre for å lette på alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snakket med jenta og fortalt at pappan så gjerne ville være mer med henne fordi han er glad i henne, og at du savner henne veldig når hun ikke er der. Spør henne hva hun synes om å være flere dager hos pappa, hva hun tenker om ny søster osv. La henne få føle at det hun føler/tenker om situasjonen betyr allverdens for deg(det gjør det jo!).

Skjønner at det er en ovegang for deg som mor alt sammen, jeg syntes også det var litt vanskelig når 2.mann kom, da jeg følte at eldste fikk for lite oppmerksomhet og tid...føler på det enda, men prøver å gi eldste det jeg kan...

Skrevet

Jeg ville snakket med jenta og fortalt at pappan så gjerne ville være mer med henne fordi han er glad i henne, og at du savner henne veldig når hun ikke er der. Spør henne hva hun synes om å være flere dager hos pappa, hva hun tenker om ny søster osv. La henne få føle at det hun føler/tenker om situasjonen betyr allverdens for deg(det gjør det jo!).

Skjønner at det er en ovegang for deg som mor alt sammen, jeg syntes også det var litt vanskelig når 2.mann kom, da jeg følte at eldste fikk for lite oppmerksomhet og tid...føler på det enda, men prøver å gi eldste det jeg kan...

Takk for svar. Føler ikke jenten min er helt gammel nok til å si helg hva hun tenker om ulike situasjoner. Men skal prøve det. Redd at når hun nå må være mer med pappa, at det skal gå ut over min samboer.

Skrevet

Har du snakket med bf om dette? Kanskje han kan ta innover seg dette og ta hensyn til at det er mange andre endringer i livet til jenta di og at han kanskje kan tone ned sitt eget egoistiske "savn" en periode?

Skrevet

Det kommer han aldri til å godta. Han sier at han har rett på det, og da skal han ha hun. Og tror han sier at han skal ha hun enda mer om jeg nevner det for han. Har alltid sagt at hun trives der, det er du som er problemet om jeg har tatt det opp.. Men merker endring når hun kommer tilbake fra bf. Vil bare sitte på fanget mitt, og gråter om hun ikke får være med meg på do..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...