Gå til innhold

I hvilken svangerskapsuke skal dere ha første kontroll hos legen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg skal om akkurat en uke - da er jeg 11+4.

Men har vært 2 ganger til privat gyn. for å forsikre meg om at det er liv laga :) Det koster jo flesk da ,men vel verdt det!!!

Men er det helt gratis på disse andre kontrollene,eller må man betale for utstyr som f.eks. sprøytene til blodprøvene og sånt??

Gjest ________

Var idag og får tidlig ul siden jeg sist han fikk 23 dager forskjell ifra menstermin når vi var på ul. En ganske stor vesentlig kjedelig forskjell som gjorde meg ganske deppa når jeg egentlig skulle være 17+3 var på ordinær ul var jeg bare 13+6

Annonse

Var i dag, 9+6. :)

Må tilbake for å ta blodprøver i uke 12, så kunne nok muligens ha ventet. (Hahaha - sæærlig det... Jeg er altfor utolmodig) Har drevet med litt angst og spiseforstyrrelser og annet artig snacks tidligere, så legen min har lav terskel for å gi meg time.

Vordende mødre må ha litt ro i sjela. 8-)

Så kjekt med så mange svar da!:)

Føler meg så trygg denne gangen, så jeg tror jeg

bare bestiller til uke 12 jeg. Vurderer å bestille ultralyd også i uke tolv, hadde vært så herlig å sett den lille før vi spretter nyheten:D

wow, føler meg som den pingla her nå:-p var hos legen første gang i uke 6 jeg, så fikk jeg time to dager etter også for å a blodprøver . i uke 9 fikk jeg masa meg til en tidlig ul for å se at det var liv og hadde også en legetime for å bare snakke og ta hepatitt/hiv /rødehunder blodprøver! mulig dette er fordi jeg er gravid første gang eller så har jeg bare en veldig ivrig lege :-p? fått time om 2 uker igjen , da skal vi få høre fosterlyden :-)

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å dra på kontroll enda, men pga blødning denne uka ble jeg sendt til sykehuset. Alt var fint, og jeg fikk spurt litt om en tilleggssykdom jeg har i fht svangerskapet. Da ble jeg fortalt at jeg måtte bestille kontroll så fort som mulig så skal 9+3.

Jeg var til 1.kontroll i dag, 11+4. Gikk til fastlegen min,så ingen ultralyd.Men han hadde en doppler som fanget opp et ivrig lite hjerte :) Deilig å høre det atter en gang.Blir jo nervøs annen hver dag,hehhee!

Men tror ikke det går an å høre hjertet via vanlig stetoskop før etter 20 uker iallefall.

Kult at du fikk høre hjertet med doppler allerede :) Sist fikk jeg høre første gang i uke16 eller noe, men ble advart mot at det kanskje var litt tidlig. Da er det jo håp om å få høre hjertet på min kontroll i uke 13. Yey!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...