Gå til innhold

I hvilken svangerskapsuke skal dere ha første kontroll hos legen?


<3guttemamma<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var allerede i uke 5 hos legen :) Det er vel vanlig å gå til lege rundt uke 8-10 for første kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha kontroll i uke 12. :) Sist gang hadde jeg i uke 10.

 

Har allerede vært hos legen og fått det bekreftet med en urinprøve, så er sikkert derfor jeg har fått time så sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har første ordentlige kontroll time i uke 12, men har vert til legen en haug med ganger allerede :) men ikke fått graviditets skjemaet enda.. det blir i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal om akkurat en uke - da er jeg 11+4.

Men har vært 2 ganger til privat gyn. for å forsikre meg om at det er liv laga :) Det koster jo flesk da ,men vel verdt det!!!

 

Men er det helt gratis på disse andre kontrollene,eller må man betale for utstyr som f.eks. sprøytene til blodprøvene og sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på mandag. er da 10+3 :) og så skal jeg også ha min første jordmor time i uke 12, synes det er så lenge å vente helt til uke 16 for å treffe henne og snakke litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på privat ul om akkurat en uke, for å sjekke om hjertet banker og gjøre meg roligere :) da er jeg ca.8 uker påvei. Første svangerskapskontroll blir når jeg er i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ________

Var idag og får tidlig ul siden jeg sist han fikk 23 dager forskjell ifra menstermin når vi var på ul. En ganske stor vesentlig kjedelig forskjell som gjorde meg ganske deppa når jeg egentlig skulle være 17+3 var på ordinær ul var jeg bare 13+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i dag, 9+6. :)

 

Må tilbake for å ta blodprøver i uke 12, så kunne nok muligens ha ventet. (Hahaha - sæærlig det... Jeg er altfor utolmodig) Har drevet med litt angst og spiseforstyrrelser og annet artig snacks tidligere, så legen min har lav terskel for å gi meg time.

 

Vordende mødre må ha litt ro i sjela. 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første kontroll var når jeg var 8 uker :)

Nå har jeg fått ny svangerskapskontroll, og da er jeg 12 uker :)

 

Har tatt alle blodprøver og alt ser ok ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med så mange svar da!:)

Føler meg så trygg denne gangen, så jeg tror jeg

bare bestiller til uke 12 jeg. Vurderer å bestille ultralyd også i uke tolv, hadde vært så herlig å sett den lille før vi spretter nyheten:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn til samtale mes jordmor uke 9 pga fostervannsdiagnostikk. kontroll blir i uke 12. Håper på ul uke 11!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, føler meg som den pingla her nå:-p var hos legen første gang i uke 6 jeg, så fikk jeg time to dager etter også for å a blodprøver . i uke 9 fikk jeg masa meg til en tidlig ul for å se at det var liv og hadde også en legetime for å bare snakke og ta hepatitt/hiv /rødehunder blodprøver! mulig dette er fordi jeg er gravid første gang eller så har jeg bare en veldig ivrig lege :-p? fått time om 2 uker igjen , da skal vi få høre fosterlyden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å dra på kontroll enda, men pga blødning denne uka ble jeg sendt til sykehuset. Alt var fint, og jeg fikk spurt litt om en tilleggssykdom jeg har i fht svangerskapet. Da ble jeg fortalt at jeg måtte bestille kontroll så fort som mulig så skal 9+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til 1.kontroll i dag, 11+4. Gikk til fastlegen min,så ingen ultralyd.Men han hadde en doppler som fanget opp et ivrig lite hjerte :) Deilig å høre det atter en gang.Blir jo nervøs annen hver dag,hehhee!

Men tror ikke det går an å høre hjertet via vanlig stetoskop før etter 20 uker iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du fikk høre hjertet med doppler allerede :) Sist fikk jeg høre første gang i uke16 eller noe, men ble advart mot at det kanskje var litt tidlig. Da er det jo håp om å få høre hjertet på min kontroll i uke 13. Yey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...