Gå til innhold

Noen med cøliaki her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte om det var andre med samme sykdom :)

Videoannonse
Annonse
Gjest blåklokkevalsen
Skrevet

Ja, jeg har cøliaki

Skrevet

Har du hatt det lenge? Synes du det er vanskelig med glutenfri kost i selskaper ol. når det gjerne ikke serveres glutenfritt? Tar du evt. med deg noe? På sambo sin side har de helt angst for glutenfritt, når jeg f.eks har lagt glutenfri vafler tør de ikke å spise det engang... som om det skulle vært gift!

HI

Skrevet

Jeg har ikke cøliaki, men har en sønn med det.

Ang. andre sin angst for å smake på glutenfritt så kjenner jeg godt til den. Men gjennom årene har jeg sakte men ikker introdusert for glutenfritt som faktisk smaker bedre enn vanlig. Så der er mye av skrekken borte.

Skrevet

Jeg har ikke cøliaki, men har en sønn med det.

Ang. andre sin angst for å smake på glutenfritt så kjenner jeg godt til den. Men gjennom årene har jeg sakte men ikker introdusert for glutenfritt som faktisk smaker bedre enn vanlig. Så der er mye av skrekken borte.

Jeg lager bare glutenfritt uansett om det er mannen, jeg eller noen av barna som fyller år f.eks. Og kakene får alltid mye skryt og sies til å være bedre enn de med gluten. Så jeg skjønner egentlig ikke helt hvor den skrekken kommer fra da, det er helst de eldre som er skeptiske :)

HI

Gjest blåklokkevalsen
Skrevet

Jeg har hatt det i 12 år. I starten var det ett problem når jeg kom på besøk til folk, da hadde jeg ofte med med en "nistepakke", men nå er venner og andre personer jeg kjenner godt, blitt flinkere til å også ha ett glutenfritt alternativ å servere når jeg kommer på besøk:)

Min familie hadde også helt angst for glutenfritt i starten, men etter å ha laget gode glutenfrie kaker , som de smakte på, i den tro at det var en vanlig kake med gluten, så har det gått seg til.

De har skjønt at det faktisk går ann å lage god mat uten gluten, men det tok en viss tilvenningstid:-)

Skrevet

Hehehe, nå kunne jeg ikke annet enn å le, ser for meg de gamle tantene som nekter å smake på glutenfrie vafler :D

Jeg har en venninne med cøliaki, og jeg har ingen problemer med å smake på maten hennes, god er den også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...