Gå til innhold

Når synes dere det er greit at ungene spiller DS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har gutten min som nettopp har fylt 4 år fått øynene opp for spill på mobilen min. Jeg lastet ned et Lego spill til han, så det var jo jeg som viste han det, men nå er han liksom helt "avhengig", og vil spille det hele tiden.

Jeg begrenser det til ca 15-30 minutter hver dag, synes ikke det er ok at han spiller så mye enda...

Og enda var det jeg som introduserte han for det. BLÆ :P

I tillegg har han blitt skikkelig god! :P

Ikke vil jeg at det skal ta helt av liksom, men sitter og tenker på jul og bursdag neste år, om han kommer til å ønske seg det...

NåR er det liksom greit å gi spill som DS og sånn synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt fikk DS til jul da han var 3,5år. Han får ikke lov å spille som han vil, han må spørre oss først og han får ikke lov å spille hver dag. Jeg angrer ikke på at han fikk det da han fikk det. Selvom det er andre leker som også gjør det, så får de øvd opp finmotorikken og øye/håndkordinasjonen med sånne spill. Men selvfølgelig som du er inne på selv, ikke for mye av gangen.

Han spiller også på playstation som vi har felles i huset, mobil og IPad (ja, vi har mange dingser :P ), men tipper han i snitt spiller 2-3-4ganger i uka. Noen ganger 5min og andre ganger lengre tid. I perioder maser han mye om å spille, men så kan det plutselig gå lang tid før han spør om å spille igjen neste gang. Vi har også brukt DS til underholdning når han har måttet være med på kjedelige ting, som lange flyturer, restaurantbesøk med bare voksne (både hjemme og på ferie), helsestasjon med lillebror osv osv.

Skrevet

Eldste fikk DS av farmoren sin da hun var 6-7 år og det var helt greit for oss. Men så kom lillebroren på 4 år og ville spille, de kranglet mye og da fikk han en selv for husfredens skyld.

I begynnelsen ville de spille mye, men nyhetens interesse dalte etterhvert og nå spiller de kanskje bare noen ganger i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...