Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Perfeeekt fyr har jeg møtt. Dritkjekk, et år yngre enn meg da, bra humor, lett å snakke med. Behandler meg som en prinsesse og sier søte ting.. MEEEEN; Han har innrømt at han røyker hasj en gang i ny og ne, og der sank respekten min for han Han sier han aldri vil tvinge meg til å prøve eller røyke mens jeg er i samme rom/tilstede, men jeg vet jo at han gjør det fortsatt.. Han forsvarer det og sier det ikke er verre en alkohol!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Altså, vi er ikke kjærester, men dater kan man si HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Vil han slutte og tror du at han isåfall klarer å slutte og ikke skjule det for deg? Jeg tror faktisk ikke at jeg hadde orket å vært sammen med en mann som driver med slikt. Det går helt imot mine meninger prinsipper, og det er ikke et godt utgangspunkt for et liv sammen.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Nei, jeg hadde ikke dumpet vedkommende kun fordi han røyker hasj i ny og ne. Jeg er for så vidt enig i at det ikke er verre enn alkohol, men personlig holder jeg meg unna da det er ulovlig og kan få konsekvenser for rullebladet dersom man skulle bli tatt for hasjrøyking. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om hva han hadde gjort på fritiden sin, så lenge han ikke hadde røyket i mitt nærvær eller rundt mine barn. Og så hadde jeg selvfølgelig forventet at han var klar over konsekvensene, og at jeg ikke ville ha støttet ham dersom røykingen skulle få konsekvenser. Noe som skal mye til dersom han selv ikke kjøper og røyker offentlige steder.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Ja, jeg hadde nok det. Ikke fordi jeg er skinnhellig, men jeg har en datter og jeg kan aldri se for meg at jeg skulle blitt samboer med en som bruker narkotika (man kan si hva man vil, men per def. så er hasj narkotika) og skulle han bli tatt for noe så risikerer jeg også å havne i trøbbel. Så jeg kunne ikke vært sammen med en som røyka hasj. Både fordi et slikt forhold aldri kunne ført til noe mer og fordi jeg ikke vil risikere å havne i trøbbel pga. andres idioti.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Hadde ikke gått om det hadde skjedd regelmessig. Snakker vi 2 ganger i året, så hadde jeg ikke hatt noe problem med det, men det er sjelden det skjer 2 ganger i året:) Hilsen en som gjør det en gang i året nå, men som gjorde det veldig mye i sin ungdom.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Ville ikke satset på han hvis jeg var ute etter en familiefar
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Oi... been there, done that... Trodde det var drømmemannen, og at en uskyldig blås i ny og ne sikkert var helt greit det. Først noen år senere innså jeg at jeg måtte komme meg bort. Og da hadde jeg gradvis gått med på mer og mer av det, fordi jeg brydde meg om han. Da vi etter noen måneders forhold flyttet sammen forsto jeg fort at han røkte mer enn jeg trodde, Det ble til at han røkte daglig, fem seks ganger om dagen. Først etter 6 år fikk jeg vite det egentlige omfanget av bruken av rusmidler. Han hadde drevet med en del mer enn hasjen. En annen ting var at alle hans venner røkte hasj og mange mer enn det også. Dermed fikk jeg fort venner jeg ikke burde hatt, og rykte på meg som jeg ikke selv fikk vite om før lenge etter. Jeg hadde visstnok hatt langere i leiligheten. Mitt råd? LøP!!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 #6, er du mor og røyker hasj? Djises.. Er heller ikke skinnhellig, men er ikke du redd for hva konsekvensene er om noen finner ut at du har røyket hasj?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Perfeeekt fyr har jeg møtt. Dritkjekk, et år yngre enn meg da, bra humor, lett å snakke med. Behandler meg som en prinsesse og sier søte ting.. MEEEEN; Han har innrømt at han røyker hasj en gang i ny og ne, og der sank respekten min for han Han sier han aldri vil tvinge meg til å prøve eller røyke mens jeg er i samme rom/tilstede, men jeg vet jo at han gjør det fortsatt.. Han forsvarer det og sier det ikke er verre en alkohol! Skal du blande barn inn i noe som faktisk er kriminelt?
PeppaPig Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Blæh hva skjedde nå? Hadde jeg vært singel og ikke hatt barn og kun vært ute etter litt sex I ny og ne så hadde jeg vel holdt ut et par mnd. Men så hadde jeg dumpa han. Eksen min røyka hasj og det gikk utover forholdet vårt da det plutselig ikke var nok å røyke annenhver helg eller på fest. Han begynte å juge for meg så dumpa han tilslutt.
Magia Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 Det er ikke sånn at om man blir tatt for å røyke hasj så skjer det noe. Politiet går ikke ut og tar alle som røyker hasj. De tar deg derimot hvis du selger, eller har hasj på deg i en slik mengde som tilsier at det er mer enn til eget bruk.
Diddels Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Neitakk... kunne aldri vært sammen med en mann som ruset seg på noen som helst måte
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 Det er ikke sånn at om man blir tatt for å røyke hasj så skjer det noe. Politiet går ikke ut og tar alle som røyker hasj. De tar deg derimot hvis du selger, eller har hasj på deg i en slik mengde som tilsier at det er mer enn til eget bruk. Det du sier stemmer ikke. Straffelovens 162 hjemler både bruk (herunder eget bruk), bestittelse og salg. Alt straffes ikke med fengsel, og bruk av hasj straffes ofte kun med bøter sub. så så mange dager i fengsel og så havner dette på rullebladet. Nå er det også slik at de fleste politidistrikt har innført automatikk i at man underetter barnevernet om noen i barnets husstand blir tatt for brudd på narkotikaloven. Så det kan få konsekvenser både å bruke hasj og å bo sammen med noen som bruker hasj.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Tror ikke jeg hadde brydd meg noe særlig om det altså. Men kun om det skjedde en gang i blant, altså hver tredje mnd eller noe. Jeg syntes heller ikke hasj er noe verre enn alkohol.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #17 Skrevet 6. februar 2012 Kommer helt an på hvordan han er ellers. Og så syns jeg du skal høre hvordan han tenker om å røyke hvis han blir far selv. Det er ikke ok å komme hjem til barna sine om man har røkt en joint eller to.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Dårlig vennekrets har han jo garantert.. Det er vel ikke noe du vil ha og? Har vært i et sånt miljø før, for noen år tilbake. Kom meg heldigvis ut av det.. Ikke bruk tid og krefter på og få noe til og fungere med han. Du kommer nok til og gå på en smell... Hvis han sier han røyker i ny og ne, røyker han sikkert mer enn det.. Har opplevd og falle plaaadask for en fyr.. Han sa han tok amfetamin i ny og ne.. (Ville egentlig bare fortrenge det og tenke at det ikke var så farlig. Kjærlighet gjør en blind) Det var forsåvidt riktig i begynnelsen, men etter hvert tok han det på hver (!) fest vi var på... stoff er stoff, man vil uansett ha mer etterhvert som tiden går. Er han ikke villig til og slutte nå, kommer han ikke til og gjøre det heller..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 Jeg mener at det er helt uvesentlig om man syns det er verre enn alkohol eller ikke. Det er ulovlig, og da bør man ikke ha ansvar for andre enn seg selv når man driver på. Har du barn så hadde jeg ikke fortsatt med han.
Magia Skrevet 6. februar 2012 #20 Skrevet 6. februar 2012 Mulig at det er slik på papiret, men det fungerer etter det jeg har hørt/erfart ikke slik i praksis. Mulig det er stor forskjell fra distrikt til distrikt på dette, men her jeg bor har politiet andre ting å gjøre. Ville ikke hatt hasj i mitt hus, og heller ikke vært sammen med en som er inni miljøer hvor folk røyker hasj hver dag. Men å røyke hasj en gang i blant er ikke synonymt med misbruk eller "farlige" rusmiljøer. Kan hende denne fyren bare røyker en gang iblant med gode kammerater, eller lignende, og akkurat det hadde jeg ikke sett på som noe stort problem. Han måtte selvfølgelig respektert at jeg ikke vil ha slikt hjemme hos meg da.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. februar 2012 #21 Skrevet 6. februar 2012 Mulig at det er slik på papiret, men det fungerer etter det jeg har hørt/erfart ikke slik i praksis. Mulig det er stor forskjell fra distrikt til distrikt på dette, men her jeg bor har politiet andre ting å gjøre. Ville ikke hatt hasj i mitt hus, og heller ikke vært sammen med en som er inni miljøer hvor folk røyker hasj hver dag. Men å røyke hasj en gang i blant er ikke synonymt med misbruk eller "farlige" rusmiljøer. Kan hende denne fyren bare røyker en gang iblant med gode kammerater, eller lignende, og akkurat det hadde jeg ikke sett på som noe stort problem. Han måtte selvfølgelig respektert at jeg ikke vil ha slikt hjemme hos meg da. Poenger er uansett, derfor mitt innlegg om at det å røyke hasj kan få konsekvenser, å vite hva man kan risikere når man har barn og hva konsekvensene kan komme til å bli. Og så får man veie det ene opp mot det andre og ta sitt valg. å kalkulere med at politiet kanskje har annet å gjøre kan bite en i ræva
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #22 Skrevet 6. februar 2012 Mulig at det er slik på papiret, men det fungerer etter det jeg har hørt/erfart ikke slik i praksis. Mulig det er stor forskjell fra distrikt til distrikt på dette, men her jeg bor har politiet andre ting å gjøre. Ville ikke hatt hasj i mitt hus, og heller ikke vært sammen med en som er inni miljøer hvor folk røyker hasj hver dag. Men å røyke hasj en gang i blant er ikke synonymt med misbruk eller "farlige" rusmiljøer. Kan hende denne fyren bare røyker en gang iblant med gode kammerater, eller lignende, og akkurat det hadde jeg ikke sett på som noe stort problem. Han måtte selvfølgelig respektert at jeg ikke vil ha slikt hjemme hos meg da. Poenger er uansett, derfor mitt innlegg om at det å røyke hasj kan få konsekvenser, å vite hva man kan risikere når man har barn og hva konsekvensene kan komme til å bli. Og så får man veie det ene opp mot det andre og ta sitt valg. å kalkulere med at politiet kanskje har annet å gjøre kan bite en i ræva Veldig enig. Det blir litt som å sjanse på å kjøre for fort, det går som regel bra, men plutselig så svir det skikkelig på pungen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå