Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Om jeg skal få bachelor, må jeg gå to år deltid for å oppnå studiekompetanse. Pluss da fire år deltid høyskole. (Vernepleier). Jeg hadde valgt deltid da jeg vil ha minst mulig studiegjeld. Dette blir da 6 år til sammen. Eller, jeg kan ta fagbrev som helsefagarbeider og ta videreutdanning i psykisk helsearbeid, (Har blitt lovet fast jobb der jeg arbeider nå om jeg blir helsefagarbeider.). Jeg er da ferdigutdannet helsefagarbeider med videreutdanning fagskole psykisk helsearbeid på 2-3 år fra nå. Sparer tid, penger og det er MYE mindre krevende å gå for fagbrev og videreutdanning. Jeg vil ikke ha altfor mye ansvar heller. Synspunkter?
Magia Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Høres litt ut som om du har bestemt deg for alternativ 2?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Trives du der du jobber nå og kan du se for deg at du vil jobbe der resten av ditt akrive yrkesliv? Eller ønsker du mer? 6 år er ikke så mye når man tenker på hva man får igjen for det. Men du må nesten vurdere det opp mot hva du har og eventuelt hva du ønsker deg og kan få både med og uten høgskoleutdannelse.
Mandalas Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Jeg sitter i det samme valget. Dvs, jeg har studiekompetanse, men det er et vanskelig valg likevel! Det er jo uten tvil mye lettere å ta helsefagarbeider...
Mandalas Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Men - med tanke på videre jobbing, resten av livet (!) så er jo egentlig høyskoleutdanning uten tvil det beste! Så hvis du har råd og lyst så er nok det lurest. Dessuten trodde jeg at man ikke kunne ta videreutdanning på helsefagarbeider før man har jobbet 1,5 år etter helsefagarbeiderutdanningen? Det var en på min jobb som fortalte det nylig.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Jeg er jo ung (27), så seks år er ikke all verdens. Men motivasjonen er en del lavere med å gå på to år med tung teori. Pluss da fire år på høyskolen etter det. Men man har jo uansett bredere valgmuligheter som fagperson og videreutdanning hm, dilemma...
Gutt07+baby2012 Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 jeg går siste året på vernepleien nå,kan absolutt anbefales. Men du trenger ikke nødvendigvis studiekompetanse, er noe som heter 23/5 års regelen...er du over 23 og har 5 års arbeidserfaring kan du komme inn på realkompetanse..tror det heter det..vet noen i klassen min har det:) lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Har ikke tenk over om man må jobbe 1,5 år som helsefagarbeider før man kan studere videre.. håper da ikke det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå