Gå til innhold

Erfaringer fra dere som har to tette!


Vinterbarn og høstbarn?

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs over at lillegutt skal bli storebror allerede når han er 19 mnd! Han er jo så liten ennå og skjønner ikke bæret av storebror nå selvfølgelig er jo bare 1 år, derfor vil jeg gjerne ha tips fra dere som har to tette om hvordan jeg kan minimalisere søskensjalusi og litt hva jeg kanskje bør forberede meg på? :) storebror vil nok være i bhg deler av dagen i starten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ________

Blir samme forskjell her og :)!!! - skrekkblandet fryd kan man kalle det, men det går seg vel til og tenk all gleden de får av hverandre i årene framover enda det blir litt krangling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresjal. Et must!

 

Og å passe på at den lille storebroren får lov til bare å være liten en gang i mellom også!

 

Jg har jo ei jente først, så vi begynte ganske tidlig med det vi kaller "jentetur". Bare hun og jeg som gjør noe sammen, feks gå på kafe, går et sted hvor det er fine klatretrær, bibliotelet etc, mens pappaen tar minsten litt, det trenger ikle være så lenge av gangen, bare hun får litt mammatid.

 

Bæresjal til minstebabyen, gjorde at jeg mye lettere kunne feks skifte bleier, lese nattahistoriem synge nattasang osv for storesøster, uforstyrret. Og så at den store får "hjelpe til" ( detvil stort sett si stå ved siden av) ved bleieslift, amming etc. Her var hun også en ivrig smokkepasser.

 

Lenge før minste ble født, passet vi på å innføre visse fargekoder, sånn at storesøster visste hvilken smokk som var sin, og hvilken som var lillebror sin etc..

 

 

Og søskenvogn, fantastisk oppfinnelse!!

 

 

Lykke til! To tette er herlig, og utrolig intenst.. Du før mye av barnehagesykdommene på toppen av nyfødt, men det løser seg som regel fint,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...