Gå til innhold

Ultralyd dama fra HELVETE!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel alt!!!

 

Er i uke 13+1 i dag og skulle på tidlig ultralyd for andre gang pga forrige svangerskap! Min fastlege som har satt meg opp.

 

Våkna idag tidlig å var kjempe spent å gla for å endelig få se den lille igjenn, men det skulle brått forandre seg. Kom inn på ultralyd rommet om damen som ordnet meg i stan(la et klede i bukksekanten min) var kjempe hyggelig og lurte på om vi var spent å det som var.

Så kom damen inn! Sa ikke stort og klemte gele på magen min og jeg sa til mannen min att dette var kaldt med et smil om munnen min. Er egentlig vant til at den er kald! Ikke noe mere big deal om dette, men så feil kunne jeg ta! DA buste damen ut at dette var da ikke kaldt. Gelen var varm! Påstod dette hardnakket! FEIL!!! DEN VAR KALD!!! (den hadde ikke stått å blitt særlig varm!!) det merke damen også etter noen sek! Så var det på tide å stikke apparatet over magen min, forøverig var ikke dette særlig behagelig, for hun slo den ned i magen min flere ganger og ristet å styret på! Så spurte jeg om hun kunne se om noe var galt, om de kunne se om barnet var anlagt for å kanskje få Downs.. IKKE att det har hadd noe å si, bare litt greitt å vite, for fikk vite at de kunne se det på ryggvirvelen og nesebeinet. DA brølte hun att dette var ikke noe hun fikk lov å se etter og blabla å var skikkelig ufin å sur! Jeg sa klart i fra at det ikke har noen betyding, vi skal ha denne babyen, uansett utfall, men likevel hun ble bare surere og surere. Startet derretter igjenn å slå den ned i magen min! var så vondt att til og med mannen min lurte på om dette var normalt! Dette er hans første så han har ikke vært med på dette før! Så forklarte hun at de ikke så mye fordi at jeg ikke var langt nok på vei! Husker de kunne telle fingre å se føtter og slikt med førstemann da jeg gikk gravid og da var bare 12 uker på vei!

Så når alt var ferdig, så sa hun at hun skulle sette meg opp på ny time i uke 17-19! IKKE aktuelt sa jeg! Det er noe som heter fritt sykehusvalg her til lands og så lenge det er åpent på Orkanger så drar jeg dit!! SKAL IKKE MERE På ST.OLAV!!!!!

 

Vet ikke va jeg vil med dette, måtte bare få det ut!!

Føder heller hjemme enn inn der!!

ska ikke ta alle under en kam, men det er første gang jeg er der og så får jeg sånn behandling! NEI TAKK!!!

Og på toppen av dette så var ikke damen norsk heller!! Ikke at det er noe galt med det, men forventer og forstå hva de sier og mener.. Var ikke alt jeg forstå da hun babblet og suttret!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpass ja... Ikke noe artig opplevelse kan man si akkurat....

 

Glad jeg skal på ultralydportalen i kveld... :-)

Skrevet

Huff !! Tror jeg hadde sagt klart ifra der og da jeg... Men uansett, jeg var på UL selv i uke 13 denne gangen pågrunn av noe medisiner jeg har brukt. Jeg var hos Medi3 med en dyktig gynekolog som var helt fengslet i øyeblikket. Jeg fikk se også i 3D. En remse med 16 bilder fikk jeg også med meg. Kjønnet spurte jeg ikke om, men de kan jeg gjøre på neste UL. Uansett så gikk dette helt rolig og stille for seg og var et fint øyeblikk å få se den lille i et så tidlig stadium. Såg ansiktet, armer, fingere og ben ja. ørene var ikke helt på plass ennå, men uansett ej hel masse å se på.

 

Syns du skal ringe inn å klage over denne oppførselen du fikk jeg. ta det opp med jordmor også. For sånn skal de IKKE være.

Gjest sandyBay1
Skrevet

Den dama hadde visst en j*** dag og stått på feil ben!!!! Makan da!!!

 

Hadde klikka i vinkler om noen var så frekk mot meg. Bestill deg en privat time og håper dette blir en bedre opplevelse :)

Skrevet

Ja, dette her må du raportere tilbake!!

 

Går jo bare ikke an å være så sur og grinete når man jobber med mennesker!! Nei, si ifra!

Skrevet

Når man er på sykehus etter rek. Fra fastlege har de mye mindre de trenger sjekke enn privat ul gir. Jeg var hos privat og han kunne fortelle at retningslinjene de har på ordinær ul ikke engang sier at de må sjekke hjerteksmmer osv. De trenger nesten ikke sjekke noe. Heldigvis gjør nok en god del av de som utfører ul på sykehus mye mere enn retningslinjene. Men de som følger forskriftene til punkt og prikke de ser ikke etter noe som vi ønsker. De setter termindato.

Skrevet

hadde time til ultraportalen i morgen jeg, men avbestilte den siden jeg skulle idag.. :( angrer på det nå..

 

spurte etter bilde etterpå og fikk et slengt mot meg + et surt blikk. på det bilde vises det nesten ikke noe baby..

 

kommer nok til å ringe i morgen.. fikk heller ikke fastsatt nå termindato..

Skrevet

Dette må du ringe og si fra om. De vet hvem som tok ultralyden når du sier tidspunkt og dato. Fy søren så slem hun hørtes ut!

Skrevet

Opplevde mye av det samme på ul i mitt første svangerskpa. Var vel og merke i Førde. Denne gangen møtte jeg jammen samme jordmor på ul.. Var veldig forberedt på dette og svarte kjapt tilbake på alle sure komentarer. Hadde for første gang i dette svangerskapet litt høyt blodtrykk ;) Denne dama er desverre kjent for sin sure miner og komentarer..

Skrevet

Herregud :o

 

har heller ikke serlig positive opplevelser på st olav !

Skrevet

ikke samme sak men skulle til gynekolog på sykehuset her , og hun var så gammel at jeg egentlig ikke tror hun visste hva hun gjorde:o

Det var vondt, ubehagelig og jeg nærmest følte meg ille til mot når jeg gikk derifra.. begynte å gråte..

 

Skrevet

fikk ringt i dag. de skulle ringe tilbake, men har ikke hørt noe.

sa fra att jeg ikke vil ha henne flere ganger.

Men er det noen som vet om de som tar ultralyd om de er jordmødre?

Skrevet

Høres ut som hurpa som undersøkte med på min ordinære UL med førstemann. Hun var skikkelig ekkel og påståelig. Dro ikke på ordinær UL med nr 2 og 3 pga henne.

 

Hvilke initsialer står det på UL papiret ditt? Kan gå å sjekke om det er samma dama som hu jeg hadde. Angrer meg for at jeg ikke klaget den gangen.....

Skrevet

fikk ikke noe papir.. d lurte legen min på også. men står noen bokstaver på det bilde jeg fikk slengt i fanget..

Skrevet

Såpass! Fikk du ikke et sånn blått ark?

Hvilke bokstaver står det på bildet da?

Kan sjekke det og jeg

Skrevet

Hadde heller ikke noen hyggelig opplevelse på et gynekologisk senter i Lillestrøm, mannen som utførte UL var kald og sur og virket nesten bare som han ville ha oss ut derifra så fort som mulig. Ikke noe hyggelig opplevelse på en så viktig dag for oss. Men men....var 12 uker på vei, og han målte både nakkefolder og neserygg, så fikk ihverfall svar på det vi lurte på. Enkelte burde nok ikke være i en stilling hvor det er viktig at paisenten føler seg trygg og velkommen, og gjerne vil skravle litt.

Skrevet

Om du er veldig misfornøgd med ordinær ul eller anna ul som du er blitt henvist til, kan du kreve ny! Veit om mange som har gjort dette, og dei som har fått ny pga at dei følte at dei fekk for lite info eller ingen info. Du har jo ikkje ein gong fått papira dine..

Skrevet

Oida, utrolig synd at du måtte møte akkurat henne! Og på første ultralyden og alting.

Jeg hadde også ultralyd på st. olavs, men motsatt erfaring - tror jeg fikk hun snille ultralyd-damen....

Og - hun sjekket for downs for meg i uke 12, som barnet mest sannsynlig ikke hadde.

Skrevet

Oj, kunne minne litt om hu som tok min UL... først løp hun nesten fra oss i gangen (vedlig lita dame som så ut som hun var fra midtøsten en plass). Så var det bare å hoppe på benken og starte. Startet med litt kjeft fordi jeg hadde vært på do rett før... ville visstnok være lettere å se med urin i blæra? Jeg har tidligere hørt at man BøR tisse før UL fordi de av og til presser litt på blæra når de holder på. Var kun vitenskaplig snakk gjennom hele underøkelsen med aorta og hjerteklaffer, lunger og nyrer osv....

 

Synes det var rart at hun ikke spurte om vi ville vite kjønn, men bare begynte å pakke sammen. Måtte spørre om hun hadde sett noe, og hun sa da at det var en jente.

 

Fikk ikke bilde fordi hun lå litt vanskelig til... men jeg så mye på skjermen som jeg gjerne kunne hatt et bilde av!! Når hun kan vise oss at overleppa er hel og fin, har vel ikke jenta ligget Så vanskelig til vel????

 

Enkelte passer bare ikke til å jobbe med mennesker...

Skrevet

Huff... Har fått time til st.olavs i slutten av august.. Lurer på om jeg skal høre om jeg får dra til orkanger i stedet...

Skrevet

Jeg jobber også i helsevesenet, vel og merke på et sykehjem. Jeg er alltid hyggelig og prøver etter beste evne å hjelpe til med det jeg kan. Etter å selv ha vært pasient på sykehus er jeg veldig oppmerksom på dette. Om jeg ikke kan hjelpe eller vet svaret på noe får jeg alltid tak i de rette personene som kan hjelpe. Dette er en selfølge på min arbeidsplass, alle pasienter og pårørende skal føle seg trygge og godt i varetatt! Det er synd at så mange helsepersonell rett og slett ikke er egnet til å jobbe med mennesker. Jeg har som pasient møtt mange av dem.. Blir like forundret hver gang jeg møter på hyggelig helsepersonell på sykehus. Min erfaring er faktisk at jo yngre de er dess hyggeligere er de.. Håper jeg er like hyggelig når jeg blir gammel ;)

Skrevet

Huff... Har fått time til st.olavs i slutten av august.. Lurer på om jeg skal høre om jeg får dra til orkanger i stedet...

 

hadde et ønske om å dra til orkanger jeg å, men de legger jo ned avdelingen sin i juni:`( har født to barn fra før å jeg nektet hver gang å dra til st.olav.. har et ønske om å dra dit nå også, men dessverre går ikke d:(

Skrevet

Kunne minne litt om damen jeg hadde ja.., men skal selvfølgelig ikke ta alle under en kam.. Men etter denne opplevelsen så har tanken kommet på hjemmefødsel litt for ofte nå.. Hadde orkanger vært åpent så hadde valget vært enkelt.. Men siden de legger ned avdelingen sin så kommer denne tanken stadig vekk tilbake..

Er litt sannhet i det du sier #23

Jo eldre de blir jo surere å tværr blir de :P

Tror ikke du blir slik, siden du allerede nå vet hvordan eldre er å du sier selv at du ikke håper du blir slik :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...